Online-multiplayer i Virtua Fighter 5 til Xbox 360

Endre

Ødela forumet
Jeg føler meg litt lat, så jeg limer liksågodt inn hele pressemeldingen.

SITAT
SEGA Europe and SEGA of America announced today that the highly-anticipated arcade fighting game, Virtua Fighter5 for the Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft, will feature an online versus mode at launch in Autumn 2007. The Xbox 360 version of Virtua Fighter 5 is based on the latest arcade version update and features both analogue-stick and D-pad control, as well as vibration support.

The game also includes an improved Quest mode featuring more CPU rivals, items, and emblems for character customisation. The DOJO mode has added features including leaderboards, training move settings, improved throw and escape training, and the option to change your opponent's position and recovery type. These all work to create a more refined DOJO mode where players can improve their fighting strategy.

Now featuring an online two-player versus mode via Xbox Live, Virtua Fighter 5 will allow players to compete online. Players will also be able to select one of the 17 characters or customise them in Quest mode. Customisation features allow players to modify their characters by selecting from four base costumes and then attaching a wide range of unlockable and earnable items. Players will not only achieve victory by defeating highly-skilled opponents, but also by competing for prizes and earning in-game money which allows them to buy many items at an in-game shop.

"For a lot of very good reasons, Virtua Fighter 5 is regarded as the deepest and most revered fighting game available on next generation consoles", said Gary Knight, European Marketing Director, SEGA Europe. "Bringing Virtua Fighter 5 to the Xbox 360 will not only capture an entirely new audience, but will allow gamers to show their Virtua Fighter skills online against friends and foes".

Created by the renowned development team AM R&D Department #2 out of Japan, Virtua Fighter 5 will be released in Autumn 2007. [/b]
Jeg synes det er ålreit at de prøver i det minste, selvom jeg minnes at de har sagt noe om at det ikke ville fungere med tanke på hvor mange angrep som krever presisjon ned til et 1/10 sekund (eller er det mer?). Gleder meg til å se noen omtaler av hvordan det fungerer i praksis når spillet er ute, så kanskje jeg kjøper det. Jeg er vel heller ikke alene om å synes at D-paden til 360 ikke er så fryktelig mye å skryte av, så det er litt ålreit at man kan bruke analogstikkene (men det er vel fortsatt lurest å kjøpe en ordentlig stikke).

SITAT(Thinaran @ 06.07.07, 16.28) 72728
Mæn, PS3-eiere blir mobbet fra alle kanter, og nå også av Sega?
[/b]
det er bare bra det ^_^

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du fortjener egentlig en mini-ban for det ubrukelige innlegget, men hvorfor er det bra?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du ber om begrunnelse fra Ally? Liten vits, mann.

Uansett, tenker jeg blir å kjøpe Virtua Fighter 5, gitt. Liker fajting jeg også, og VF5 fikk jo god mottakelse på PS3, så da får vi håpe gutta holder dampen oppe på 360-en også. ^_^

Kunne ikke tenkt meg noen andre enn MS til å sette denne fighting-sjangern over nettet. De har tross alt mest erfaring der, men blir det bra?

Jeg tviler, Tekken DR blir online også over PSN, kan det bli bra? Jeg tviler igjen. Grunnen til dette er 60 fps, i et fighting game, over nettet, virker så dømt til å suge hardt.

Jeg har testet Tekken3 over killera(heter noe slikt), og det fungerer som bæsj på pølsebrød. Det er da et 3D spill. 2D spill fungerer bra, selvom du ikke blir kvitt laggen der heller.

Kan det bli bedre over 360, jeg håper så sinnsyk at det gjør det. Hvis dette fungerer, så økes nivået på spillet, alle veit at i fightingsjangern så har Vs. experience alt å si.
es
Det er derfor jeg også lurer på hvordan det blir med SuperSmash Brawl til Wii, det trengs bare en idiot med dårlig connection, og der er online opplevelsen voldtatt.

Edit: I VF og de fleste andre fighting games, spiller frames en utrolig viktig rolle. Hva skjer hvis pga nettet du ligger bak eller foran 1 eller 2 frames? Thats right, your screwd

Kilik

Lokal moderator
Kan være at de må begrense seg til regioner, f.eks. at europeere kun kan spille mot andre europeere, på grunn av forsinkelsen. Det er fysisk umulig å sende informasjon fra Oslo til Tokyo på mindre enn 28 millisekund (lysets hastighet) som tilsvarer ca. 2 frames ved 60 fps. Trolig må man regne med mye mer enn det i praksis. Kanskje 5-10 frames forsinkelse.

Jeg er tvilende til fullskala onlinespilling på Smash Bros. Brawl faktisk lar seg gjennomføre i den tilstanden onlinesystemet deres er nå. Trådløs tilkobling øker vel i tillegg forsinkelsen ganske betraktelig? Får vel høre noe på E3 til uka.

Dukie

nice girl
Vel både gamle VF.net og fighting.net ble jo dundrende sukses sist gang jeg skjekket, men der har jeg bestemt meg, fuck PS3, kjøper PS3 når den kommer til å koste under 3k for å få med meg MGS og sånt, men nå som det kommer online så kan jeg endelig starte å spille fighting igjen.

Blir dette bra så gleder jeg vettet av meg !

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er ekstremt nyskjerrig på hvordan lægg kommer til å utarte seg i fighting-spill. 500ms er spillbart i rts-spill, 100-200 duger til rpg's, 50-100 går fint an til fps med mindre man er på et høyere nivå. Jeg kan ikke forestille meg at en fighter med 100ms ikke byr på problemer.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Tingen med vf.net er at det er en dedikert linje til kun VF og det er sikkert en helvetes linje i tillegg. VF5 på xbox kommer til å gå over live og der får man omtrent minimum 50ms, noe som er nok til å gjøre det rimelig ubrukelig, i hvertfall for seriøse spillere.

Uannsett, gleder meg som en unge til VF5, endelig få hendene mine på oppfølgeren til tidenes beste fighting spill uten å måtte punge ut 6000kr for konsollen. Noen som vet om noen brukbare sticks til xbox360?

Tror det finnes en ålreit fighting stikke til 360 du kan importere via play-asia.com eller noe slikt.