Online-spiller drepte rival

#1
Kranglet om cyber-våpen. Drepte med virkelig kniv.

Dramaet begynte i en virtuell spillverden, og endte med døden i den virkelige verden. 41 år gamle Qiu Chengwei er fra Shanghai i Kina står tiltalt for å ha knivstukket sin rival, Zhu Caoyuan gjentatte ganger i brystet.

Begge to var spillere i online-eventyrspillet Legend of Mir III. I spillet hadde Qiu lånt Zhu et mektig våpen, kalt Drangon Sabre. De to vant våpenet (i spillet), i en kamp de kjempet sammen. Dette hadde Zhu solgt videre (i spillet), noe som gjorde Qiu mektig sint. Zhu hadde fått 5000 kroner for sverdet.


Dragon Sabre
Qiu gikk deretter til politiet (i virkeligheten) og meldte våpenet stjålet. Politiet tok ikke imot anmeldelsen, da de ikke regnet våpenet som en virkelig eiendel i lovens forstand.

Zhu lovet Qiu pengene han hadde mottatt for 'the Dragon Sabre', men Qiu mistet tålmodigheten, og oppsøkte Zhu (i virkeligheten). Han angrep Shu i hjemmet og knivstakk ham flere ganger med stor kraft i brystet.


Kan dømmes til døden
I Shanghai nummer 2 folkerett (Shanghai no 2 intermediate People's court) fikk retten høre at Qiu aldri mente å drepe rivalen. Han overga seg til politiet, og har innrømmet at han skadet Zhu, men benekter at han ville drepe.

Statsadvokaten i saken var imidlertid overbevist om Qius skyld.

Dagbladet
 
#4
Ja, alle kineserne er gale.
Jeg tror det klikket for denne mannen, kanskje fordi han hadde ikke noe annet liv? Og følte seg mislykket? Hvem vet. Uansett er det en ganske syk ting å gjøre, å drepe noen. Selv om det startet med et spill så endte det opp med mord fordi den ene fikk ekte penger, mens morderen ikke fikk noe som helst. Ikke sant?
 
#5
Ja, jo.
Dumme morderen.
Han kunne vel heller slått litt på ham uten kniven,
for så å kreve pengene sine?

Og ja, alle negere stjeler og er slemme =D
 
#9
Folk har drept for enda mindre enn det, men jeg tror fortsatt at det handler om penger/svik, for det må ha klikka for han å ikke få de pengene når de hadde en "avtale".
Morderen påstår at det var ikke meningen å drepe fyren.. Hvordan er det mulig? "Oooops, jeg stakk deg et par ganger i brystet..Var ikke meningen.."
 
#11
Japan. Japan eller Amerika. Fy faen, er det mulig.
 
#12
At folk dreper på denne måten viser bare at spillverdenen endelig begynner å bli voksen ;)

Det kan forresten hende at tiltalte sikter til "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" når han sier at han ikke mente å drepe.
 
#13
Opprinnelig skrevet av impywimpy@01.04.2005, 17.48
At folk dreper på denne måten viser bare at spillverdenen endelig begynner å bli voksen ;)

Det kan forresten hende at tiltalte sikter til "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" når han sier at han ikke mente å drepe.
200147​
u win teh prize.

>_<

Tror heller dette setter spill i et dårlig lys, nok en gang.
 
#14
Takk, takk.
 

Sancti

Terrorkatt
#15
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@01.04.2005, 17.46
Japan. Japan eller Amerika. Fy faen, er det mulig.
200145​
Ja, bortsett fra at det var i Kina denne gangen.
 
#16
Huff, litt leit at sanne ting skjer. Tydelig at enkelte lever seg for mye inn i ting. Spill er noe man driver med for å underholdningens skyld. Denne karen tok det jo værre enn om noe sånt skulle skjedd i virkeligheten. Jeg mener, en av dere hadde vel ikke drept meg om jeg lånte et sverd, for så å selge det?

Kan nesten skjønne at folk rundt meg blir bekymret når jeg snakker om å drepe vilt og uhemmet, eller utføre andre brutale handlinger. Nesten, da det burde være helt tydelig at jeg ikke mener alvor.
 
#17
Trist at ustabile folk ødelegger litt ryktet til gamingmiljøet. Alle med de små grå godt bevart reagerer ikke på denne måten. Tilfeldig egentlig at han drepte pga et spill, han kunne like så godt flippa ut av en film, sjalui, mista iskremen sin i bakken. God knows.

Om en fyr tar våpenet "mitt" rett foran meg i Halo 2 så oppsøker jeg ikke karen og skyter han. Blir bare latterlig :D

Nei, grill fyren. Gjerne online til frykt og advarsel for andre dumme psykisk lidende individer.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Sancti+01.04.2005, 21.03-->
<!--QuoteBegin-Affable Ostrich
@01.04.2005, 17.46
Japan. Japan eller Amerika. Fy faen, er det mulig.
200145​
Ja, bortsett fra at det var i Kina denne gangen.
200275​
[/b]
Øyh. Nå måkkhe dhu være så nesevis, unge dame. :kos:

Kinesere eller Japser, ser ikke firskjell på de uensett. Ikke kan man høre forskjellen heller.
:S
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich+02.04.2005, 20.07-->
Opprinnelig skrevet av Sancti@01.04.2005, 21.03
<!--QuoteBegin-Affable Ostrich
@01.04.2005, 17.46
Japan. Japan eller Amerika. Fy faen, er det mulig.
200145​

Ja, bortsett fra at det var i Kina denne gangen.
200275​
Øyh. Nå måkkhe dhu være så nesevis, unge dame. :kos:

Kinesere eller Japser, ser ikke firskjell på de uensett. Ikke kan man høre forskjellen heller.
:S
200866​
[/b]
Ja, pakk alle sammen. :rulleøyne: