Opera på Wii

#1
Pressemelding

Ser ut som Wii har kommer til å ha noe norsk i seg. Lurer litt på hvordan en skriver inn adresser eller generelt skriver noe som helst. Kobler den opp mot DS og bruker touchskjermen? Eller kanskje en benytter "wii-trollen"TM (fuck off folk, jeg har patent på det norske begrepet) og skriver i lufta?

Spennende nytt ihvertfall :)
 
#2
Jeg ble ikke så veldig overrasket - de har jo jobbet med en nettleser til DS en stund. Grunnen til at Nintendo valgte å bruke Opera er visstnok at Opera er en veldig populær nettleser til mobile saker og ting i Japan. Tror forresten Opera ble nevnt i den derre pre-E3-saken til Nintendo også.

Uansett syns jeg dette er gode nyheter - Opera er den nettleseren jeg bruker mest.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Iwata-san bekrefta/forklarte at Wii bruker Opera som nettleser, da han prata om Connect24-systemet.
 
#4
Jeg har generelt lite peiling på ting som dette, men kan det være mulig at Wii har en innebygd torrent-klient? Funderer på dette med tanke på at Opera 8 vistnok skal ha en innebygd.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#5
Det tenker jeg kommer an på om Nintendo vil ha eller trenger en torrentklient. Opera blir nok skreddersydd til Wii.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Du har et poeng der. Jeg ser ikke helt at Nintendo vil slippe så mange trailere, ekstramateriale til spill er vel ikke tingen og virtual console-spilla er såpass små at poenget blir borte. I tillegg har ikke Wii harddisk.
 
#8
Litt småmorsomt at de gjør avtale med Opera om å også lage nettbrowser til Wii, uten å se hvordan DS vil selge. Jaja, Opera og Nintendo er begge ikke så kjente for å skuffe. Så det blir mest sannsynligvis ganske bra å bruke ^_^

Hvem vet, om noen få år sitter jeg kanskje her og poster med Wii'en min.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#9
SITAT(Morbo @ 12.05.2006, 23.20) 3167
Jeg har generelt lite peiling på ting som dette, men kan det være mulig at Wii har en innebygd torrent-klient? Funderer på dette med tanke på at Opera 8 vistnok skal ha en innebygd.
[/b]
"Kremt" Opera 9 har det. Den er foreløpig ute som Beta versjon.
 
#13
Kanskje Aleks ikke har planer om å kjøpe den med det første.
Jeg for min del skal prøve å anskaffe en Wii bare kort tid etter utgivelsen, noe jeg forventer vil være rundt juletider her til lands.
 
#14
SITAT(Simon @ 14.05.2006, 14.10) 3497
Den har visst det.

Aleks: noen få ÅR?
det var kanskje litt i meste laget :usikker:
[/b]
Morsomt ``ordspråk`` for å få ``mer`` flyt i teksten liksom.

Jeg skal jo selvfølgelig ha Wii på releasen + eller - noen dager.
 
#17
Wii får sikkert USB greier

Men du vet det med Nintendo , vill liksom lage noe annerledes og spesielt hele tiden
som for eksempel mini cd'ene på Game Cube, og att man måtte ha gameboy for å spille chrystal chronicles med mer enn en person....
veldig veldig uproffosjonelt og upraktisk
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
"Uprofesjonelt"? Hahah. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Dette er ikke helt dumt. Hvis man kan bruke Wiimoten som mus og en DS som keyboard har de allerede kommet over det største hinderet for browsere på annet enn PC.
Eneste problemet nå er vel at den jevne TV ikke egner seg til å vise liten skrift.
 
#20
Jeg har en nettleser på TV-dekoderen og der har jeg ikke noe problem med å lese skriften. Problemet med den er dog at den kobler ut hvis det er noen store bilder å laste, men det er ikke relevant, såh ...