Oppfinnerspill.

#1
Etter jeg begynte å lete etter N64 igjen kom jeg i snakk med en fyr jeg spillte mye med før. Begynte å diskutere alt vi har spilt osv. (Hvor legendarisk Banjo Kazooie var og hvor tragisk Pokemon Snap var unt so weiter..)
(Hadde det ikke vært for han, N64, SEGA og PC hadde jeg sikkert vært en av folka som spiller fotball og klipper meg hos frisør, men nok om det..)
Dette er maange år siden.. Kanskje rundt -98 eller deromkring, typen til søsten la inn et oppfinnerspill av et slag på pc'en vår, det ble da den nye hit'en etter Lemmings! Det hadde TNT, ledninger, brytere, lyspærer og mye mer.. Målet var å finne opp noe med kjedereaksjoner, eller noe sånt. Som en slags nerde-domino..
Noen som vet hva jeg snakker om??

-Erling

Erling: "Meir tønt, Thomas!"
Thomas: "Det heite TNT, Erling. Og meir TNT hjelpe ikkje!!"
Erling: "Jaja, koman no, meir tønt!!!"
Den skal tidlig krøkes om god krok skal bli. (Eller noe sånt..)
 
#3
Jess, takk skal du ha! :D
Aldri fått svar på under en halvtime sånn midt på natta på noe forum før, hehe.. Tror jeg kan trives her..
 
#5
Jeg husker også at jeg spilte det på min gamle pizzadisk-mac. Jeg blir helt varm innvendig ved å tenke på det fantastiske spillet. Dessverre var det et av de få spillene til mac jeg trengte en CD for å spille, og den har jeg selvfølgelig mistet. Går det an å laste ned spillet til litt mer moderne datamaskiner?
 
#7
Wikipedia sier dessuten at det fins nye versjoner laget så sent som i 2003, med oppdatert grafikk, og nye levler og ting og leke med. Skal visst komme en versjon av originalen til Xbox Live Arcade også, i løptet av året.

Edit: ... gode minner.
 
#8
Har ikke lastet det ned selv enda. Kompisen min fikk instalert det til tross for kompabilitetsproblemer (puh..) og han var ikke så utrolig fascinert, litt gøy å spille det igjen bare.
(Men så er nå dette fra den tiden jeg brukte data'en først og fremst til MS Paint..)
Men, takk i alle fall :)
 

Lodin

Der Waaaah
#9
For de av dere som vil teste en litt mer moderne utgave av dette konseptet er Armadillo Run verdt et forsøk. Man skal guide et lite beltedyr fra A til B og det var en stor hit her på forumet en gang i fjor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Armadillo Run er veldig gode saker, men jeg fikk meg ikke til å kjøpe det likevel. Kan ha vært noe med den litt kjipe grafikken, gitt.