På den regnvåte veldig bratte klippa av mørkhet episode én

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, kommer snart (21. mai) sånn der Penny Arcade-spill til PC (både Windows og Linux, faktisk), Mac og Xbox 360. Du kan sjekke ut bilder og en trailer på Xbox.com, hvis du skulle ha lyst til det.

Etter hva jeg har lest er hovedpoenget med spillet at det har en morsom historie og mange vitser, og at gameplayet (visstnok standard JRPG-mekanikk) ikke er helt det store. Uansett har jeg planer om å skaffe meg det, antageligvis til 360. Så, hva synes dere? Er dere spente? Koster det for mye (1600 Microsoft-poeng eller US$19.95)? Er det ikke ironisk at det første Mac-spillet som blir utgitt på tre hundre år er et Penny Arcade-spill? Hvor jævla irriterende er det at når de først mekker et spill så er det et faens JRPG? Diskuter.

Lodin

Der Waaaah
Venter på anmeldelser og spillerbestandens meninger. Hvis det viser seg at det faktisk er bra skrevet, ikke krever sjukt mye grinding og ikke er latterlig kort, noe andre episodiske spill pleier være så blir det vel et kjøp.

D

Deleted member 91

Gjest
Som du sier så er det i hovedsak humoren som trekker her, så slik jeg ser det kunne det havna i en verre sjanger. Jeg trooor nok jeg venter på anmeldelser og sånt før jeg kjøper det selv (på X360 tenker jeg, med mindre Mac-versjonen skulle vise seg å være uhyre kul), 4/10 av Edge sier jo bittelitt (men ikke så mye). Mjau mjau.

Lodin

Der Waaaah
Tror allerede jeg trekker meg ut nå. Det er for lengst bekrefta at det har heftig med QTE.
Som i at man må time knapptrykkinga si for å forsvare seg når fienden angriper. Akkurat som i Mario RPGene og som jeg hater. :dry:

Lodin

Der Waaaah
Jepp, det er ute og det var akkurat slik jeg håpa det ikke skulle være. Hver gang fienden angriper blinker livet dems et millisekund og da må man trøkke en av triggerne. Når man ikke greier det tar man mer skade. Skade man ikke kan heale med mindre man er i kamp siden man ikke kan bruke inventoryet ellers. Desuten er fyren som guider deg en 90 år gammal gubbe som prater dritsakte og ikke greier holde kjeft i mindre enn to minutter.
Men presantasjonen og grafikken er lekker da. Også stilig hvor mye man kan mekke masse på figuren sin.
Gidder ikke kjøpe dette.

D

Deleted member 91

Gjest
Hva Lodin sier. Ikke noe inventory utenfor kamp? Seriøst? Selv det hadde ikke vært så ille om spillet var ordentlig turbasert, men siden det har en homo mellomting hvor alle kan angripe når de vil så lenge noen andre ikke er midt i en angrep betyr det at jeg må stresse rundt på menyene og rote frem ikonet for bandasjene mens fruktknullere humper liv av folka mine. Og det duger ikke.

Jeg er heller ikke noe storfan av utseendet på det - greit nok at grafikken fungerer, men animasjonen er shabby, og de tegna partiene ser ut som noe fra Ctrl-alt-del-filmene. Skikkelig nybegynner-med-flash-stivhet over det. Litt synd, for jeg digger alt annet ved det. Spørs om jeg ikke kjøper det alikevel, men det blir nok ikke med det første.

Dere suger. Begge to. Man trenger ikke bruke noen inventory mellom kampene, siden man får fullt liv når kampen er ferdig.

D

Deleted member 91

Gjest
Det var noe sånt jeg mistenke, jeg bare ga såpass faen at jeg ikke gadd å se nøyere etter. Va sjer om et partymedlem biter kula midt i en kamp'a?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenkte jeg fikk si min mening om dette her jeg også. Har spilt demoen et par ganger nå, og jeg synes at den gir et bra bilde på hva man kan forvente. Først så må jeg si at hovedgrunnen til at jeg liker dette er det at det er Penny Arcade-spillet; har alltid likt skrivinga til Tycho, og den gjennomsyrer absolutt alt i hele spillet. Voiceoveren er overdreven og bikker stadig ut på teite digresjoner, og det regna jeg nesten med før jeg spilte greiene. Dialogen i selve spillet føltes litt flat, men det veies opp av beskrivelsene som dukker opp når du sjekker ting eller finner ræl du kan plukke opp ("A trashcan. It is full of HUMAN HEADS!!! ...I mean, gourds.", "The trashcan is empty. You feel hollow inside." og "This condiment is so mediocre it lowers enemies' defenses." er blant favorittene, sammen med den digre teksten som dukker opp når du går i kamp: "MURDER!", "A BATTLE!" og "BIG TEXT!") og - jepp - selve gameplayet. Du toger langs ei gate og klikker på ting, innimellom må du slåss og da er det en variant av Paper Mario-kampsystemet som brukes. Istedenfor å være trøttende og dølt som de fleste JRPG-er, trekker dette systemet linjer til litt mer interessante spill som Shadow Hearts ved at du får små QTE-er når du skal utføre visse angrep, pluss at du kan blokkere angrep ved å være presis på Spacebar når noen angriper. Med tre stykker i partyet pluss en hjelper og en del fiender å holde styr på blir det artig og utfordrende istedenfor bare å være kjip venting på at ei stripe skal fylle seg opp. Jeg veit iallfall at når lønna tikker inn skal jeg kjøpe dette. Hvis du liker Penny Arcade er dette et must å sjekke ut.

Sånn ellers så synes jeg grafikken er ganske stilig; du ser det er lavbudsjett, men du ser også at de har lagt mye arbeid i å få det til å se skikkelig ut. Animasjonene er kurante og lette å lese i kamp, og figurene ser ut som tegneserien bare i 3D. Jeg klager ikke.

Jante

privileged CIS shitlord
Må si meg enig med Yeti her. Kan egentlig ikke forvente HI REZ graphix og next-gen lyseffekter (pluss at alt ser brunt ut) i en tittel som dette. Kampsystemet fungerer, og spesialangrepene gjør ting litt mindre repetitivt. Men hva er vel et (J)RPG uten littegranne grinding? Plusspoeng for at man får banke opp pantomimer, hobos og klovner.

Lodin

Der Waaaah
Greia henger vel i praksis på kampsystemet. Hvis man liker eller tolerer det så bør man kjøpe greiene, men hvis man som meg hater slossinga hjelper det lite. Det er stilig som fy, men ikke verdt å lide seg gjennom for meg.
Litt som at det sikkert er nok av folk som ikke vil ha noe av Strong Bad singe greier på Wiiware fordi de hater point & click.

CyberK

Finner ikke på noe.
Prøvde demoen nå. Kampsystem osv gjør nok at det ikke er for meg, men jeg var imponert over hvor godt de klarte å flette inn "create-a-characteren" din inn i de animerte sekvensene. Dessuten får de mange plusspoeng av meg for å ha laget et spill som faktisk funker på Linux. :elsk: (Listen over utviklere som er kule på det feltet er altså nå oppi rekordartede tre stykker, når man teller med id og Epic.)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers så har jeg spilt gjennom hele sulamitten nå, og var det 360-versjonen hadde jeg fått alle achievements også. :mafia:

For dere som vil se den SUPERHEMMELIGE BONUSSTRIPA i spillet men ikke gidder å kjøpe det og samle alt rasket så bringer jeg dere den nå:

Heftig, jeg veit.