Paper Mario 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Opprinnelig skrevet av Den jævla møkkaomtalen
De samme gamle ”plink – plonk” lydene som var i gamle Super Mario er tilbake her og høres ut som dårlig midi-kvalitet.
Det Christian Holthe forsøker å si her er dette:
Jeg har overhodet ikke peiling på hva jeg skriver om her.
Denne omtalen er seriøst noe av det ekleste jeg har lest på lenge. Samtlige forsøk på humoristiske virkemidler blir solide skivebom, tekniske uttrykk brukes uten noen begreper om hva de faktisk betyr, flyten er på linje med en kajaktur i en elv av flytende asfalt og argumentasjonen til å grine av. Dessuten er den faenmeg delt inn etter lyd, grafikk, historie osv. Slikt burde medføre fengselsstraff.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#22
Dette spillet er deilig, hadde jeg fått penisen min inn i hullet på den lille søte CDen hadde jeg knulla den hele dagen... Digger grafikken, gameplayet, lyden og alt, alt, alt! har for så vidt bare spilt det i rundt 6-7 timer men jeg digger, veldig sjarmerende....
Passet bra at jeg nettop fikk TV på rommet, 17 årt og ikke før nå :flau:
 
#23
Fikk til min store glede Paper Mario: The Thousand Year Door til jul, men må si at jeg foreløpig ikke har hatt det helt strålende. Det er ikke nødvendigvis det at dialogene er for lange, men jeg synes det blir pratet en hel del i begynnelsen av spillet, uten at historien egentlig greier å fenge på noe annet enn det rent overfladiske planet.

Sjarmen og stilen er flott, og kampene er temmelig tøffe, i hvert fall etter at man begynner å få litt valgmuligheter, men inntil dit jeg er kommet nå (begynnelsen av kapittel to) synes jeg kampene i Mario & Lugi: Superstar Saga var mer engasjerende. Publikumskonseptet er tøft, og jeg digger at du har en bok hvor du kan "samle" informasjon om fiendene dine, men foreløpig synes jeg ikke kampene har vært 9/10-materiale.

Er også ærlig talt litt usikker på om jeg ikke kanskje synes grafikken i Superstar Saga var vel så, og kanskje enda mer, sjarmerende.

Humoren er det imidlertid ingenting i veien med, og jeg har blitt overrasket mange ganger allerede av gode påfunn. Likevel føler jeg kanskje at poengene mister litt av sin umiddelbarhet når de kommer i form av tekst?

Ettersom spillet alt har fått meg til å tilbringe adskillige timer foran skjermen, kan jeg ikke nekte for at det er solid, dette, og Badge-systemet, hvor man kan plugge ut og inn karakteregenskaper litt ettersom, er nydelig. Egentlig har jeg ikke mye å klage på - hovedsaken er at jeg skulle ønske jeg brydde meg enda mer om hva som skjedde, og at historien ikke var så bundet opp i Mario-mytosen. Spillflyten er også litt treg for en som nettopp har spilt mye Wind Waker, og grafikken i Paper Mario er virkelig ikke like lekker som i det siste Zelda-spillet.

For å oppsummere: det er morsomt, det er sjarmerende og det er pent, men er det virkelig så bra som dere mener? :)

Edit: er nettopp kommet til begynnelsen av kapittel to, og den grafiske stilen der er virkelig tøff. Jeg liker at man aldri helt vet hva som ligger foran.
 
#25
Dette spillet er deilig, hadde jeg fått penisen min inn i hullet på den lille søte CDen hadde jeg knulla den hele dagen...
Lag større hull :tommelopp:

Men til ståpikk. Min bror fikk Paper Mario til jul, og jeg har fått spilt det i rundt 4 timer. Så langt er jeg veldig fornøyd. Grafikk stilen er nydelig. Jeg elsker hvordan 2D-figurene samhandler med 3D-miiljøet. Jeg liker også humoren svært godt. Det er ikke akkurat slik at spillet får meg til å bryte ut i latterkrampe, men det er svært ofte jeg drar på smilebåndet. Jeg har ikke spilt så mye, men så langt har det overgått mine forventninger.

Redigert:

Jeg klarte å poste innlegget før det var ferdig! Hvordan er det mulig? :doh:
 
#26
Opprinnelig skrevet av Shigsy@29.12.2004, 13.41
Redigert:

Jeg klarte å poste innlegget før det var ferdig! Hvordan er det mulig?  :doh:
154991​
Vet ikke, men tenkte at jeg skulle si min mening om spillet. Jeh har da fullført det, og syntes det er dårligere enn Paper Mario til N64, men fortsatt veldig verdt pengene. Humoren er på topp, trekker på smilebåndet i ny og ne, og historien er både fengende og kreativ. I tilegg er gåtene morsomme og løse med dine parteners egenskaper.
90+
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#27
Digger de små "puzzle" delene, åssen komme fra punkt A til punkt B. Jeg har heller ikke kommet lenger enn til begynnelsen av chapter to , og jeg syntes det var dritgøy å fortsette forbi det første røret!
Kampsystemet er morsomt og byr på flere taktiske muligheter, og man lærer stadig noe nytt!
Kan ikke si at jeg har funnet noen feil eller mangler utenom det med CDen da...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#29
Til dere som har fullført spillet: Hvor mange timer brukte dere? Jeg har brukt 25 timer nå, og har nettopp funnet den fjerde stjerna. Men jeg har brukt en del tid på sidequests ... Har likevel følelsen av at det går litt sakte framover. Spiller jo flere timer hver eneste dag.

Anyways, kapittel 4 var den første skuffelsen hittil, synes jeg. Først altfor lett og deretter kjipt og repeterende. Jeg blir også litt lei av å hele tiden måtte gå tilbake til steder jeg har vært før fordi jeg har lært et nytt triks - bare for å få en badge jeg trolig ikke kommer til å ville prioritere likevel. Har jo altfor mange badges i forhold til badge points som det er. Men bortsett fra disse to tingene er Paper Mario 2 et fantastisk spill. Jeg fryder meg over referansene til eldre spill og den mest fengslende historien i noe Mario-spill (bare overgått av originalen, kanskje, men den har jeg ikke spilt).
 
#30
Jeg kjøpte PM2 til meg selv til jul, og runnet det på litt under 30 timer, og jeg gjorde noen av sidequestene. Jeg synes spillet er... eh... bra. Absolutt et av de beste i 2004, kanskje bare overgått av ToS. Jeg likte kapittel 3 veldig godt :tommelopp:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#31
Klokka mi stoppa på 45 timer, da med level 40 på The Pit of 100 Trials, ca. halvparten av sidequestsene gjordt og siste boss beseiret.

Og Houseman, jeg kjenner følelsen. Det ble mye backtracking, og litt for standard dungeon-design på slutten, noe som fikk meg til å miste en del interesse. Heldigvis er det en del variasjon som får ting på skinner igjen, som f.eks. kapittel 6 ("Days of Excess") som er helt anderledes fra de tidligere kapitlene, og definitivt min favoritt.
Anbefaler deg også å satse på badgepoints over HP og FP når du levler opp, da får du større fleksibilitet (det finnes både HP og FP -badges), noe som fort kan bli VELDIG nødvendig for å ta sisteboss.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#32
Takk for det rådet. Har vel 20 FP og 40 HP nå, og det ser ut til å holde enn så lenge.
 
#33
Spillet er jo helt genialt! Synd det ikke er lengere enn det det er.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#34
Noen som har noen tips om hvor jeg kan powerlevle litt? Er innenfor the Thousand-Year Door, og jeg er kun level 24 … Håper jeg greier ***SPOILER***Gloomtail***SPOILEREND***.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#35
Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.03.2005, 18.54
Noen som har noen tips om hvor jeg kan powerlevle litt? Er innenfor the Thousand-Year Door, og jeg er kun level 24 … Håper jeg greier ***SPOILER***Gloomtail***SPOILEREND***.
184016​
Heh, tro meg, Gloomtail er barnemat i forhold til det som kommer etterpå...

Uansett, backtrack til byen (skikkelig møkk, men det må til. Husk å memorer stedene så blir tilbaketuren mye lettere...), gå til undercityen og finn pit of 100 trials. Her kan du fort levle ganske høyt, pluss at du får masse nice badges.
Når du først er i byen råder jeg deg også til å bruke litt cash på full-healing items (ultra-shroom?) noe som er essensielt på sisteboss...

Lykke til... :tommelopp:
 
#36
Litt seint ute kanskje. Men jeg må bare få proklamere min hengivenhet og evige kjærlighet til dette fantastiske spillet! Rett og slett et mesterverk :)
 
#38
Jeg elsker også dette spillet. Beste rollespillet jeg har spilt. Kampsystemet er så koselig og mye mer interaktivt enn de i FF for eksempel. Det eneste som faktisk skuffa meg med spillet var at de som var cursed i den holloween landsbyen ble til griser i 3d!, jeg ville se papirgriser :(

Ellers er ALT genialt :)
 
#39
Anbefaler deg å kjøpe det!!...det er kjempe morsomt :D
bra kampsystemet,stor porson med humor o.s.v

må bare få si at glitzville er en av de kuleste
byene jeg har vert innom ever! ;)