Papp-DVD

#3
Da hadde jeg blitt rimelig sur, om spillet gikk i stykker bare du bretta eller søla på DVD'en. Selv om det er 51% papp, så har jeg heller veldig liten tro på dette. :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Kjenner veldig få som har sensitiv data som de trenger å brenne på papp-plater for å destruere... Skjønner ikke helt hvordan dette kan bli en slager. :blink:
 
#5
Virker utrolig merkelig dette her, men vi får bare vente å se.
Mulig de ikke blir brettet så fort som man skulle tro og 25GB er utrolig stor plass for en disc!
 
#8
Blue ray diskene ja...ps3 skal vist bruke disse diskene.
jeg tror ordet brenne cd'er skal få en ny betydning
Genialt XD

Dette er bra.
Utviklerne har lenge drømt å lage gigantiske spill , med nydelig grafikk og store landskap.
Det kan de forsåvidt gjøre nå , men det er ikke serlig intressant å lage et flerdisksspill.
 
#9
Det at det er papp betyr ikke at det ser ut som papp. Det er mindre plast, brytes fortere ned, men det vil ikke si at det er papplater som føles ut som papp. Altså ... men blu-ray/blue-ray greiene blir tøft, men de kommer nok på plastskiver også. Det som hadde vært noe er kinoer med blue/ray teknologi. DVD har ikke nok plass til en lang film av god kvalitet på lerretet, men nå med blue-ray kan vi kaste de analoge, skrappy filmrullene og nyte digitalt bilde uten korn, "støv" og "hår".
 
#10
Får mer og mer tro på disse discene jo mer jeg leser om dem. Er det noen som har noen ide om hva disse kan komme til å koste?
 
#11
Jeg syntes tanken er god jeg. Mest med tanke på miljøvennelighet og produksjons-kostnader. Men må innrømme det høres litt rart med papir-DVD plater. Tror nok ikke de blir slik mange forestiller seg, altså en plate som kjennes ut og ser ut som en papir plate. Hvordan de blir gjenstår jo å se. Det som også blir bra er jo muligheten for større, mye større, lagringskapasitet. Forhåpentligvis får vi da se lite til flerdisks spill, hehe ...
 
#12
Hei og hå! Morrogutta ute på tur igjen!
Hvem faen vil vel kjøpe

en DVD av papp?
"lett å ødlegge.." Ja faen... det er jo ikke bare bare å stikke

en DVD av PLAST i ovnen.. den kommer ikke til å... smelte.

Opplegget er idiotisk!
 
#13
Selv om det er papp i dem, betyr det ikke at det er bare å knekke hele

skiten i to...Det er fortsatt en del plast i dem....Hvordan skulle man klare å lagre

informasjon på ren papp.
 
#14
Syntes det er bra jeg, de er sikkert billige å produsere, og så har de

ganske mye plass... Jeg mener 25 GB!! Det er faen meg nesten mer en pc'n min

har, og jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å se et flerdisks spill igjen etter at det

har kommet ut. Og husk at den består av 51% papp. Så den blir sikkert ikke noe enklere å

ødlegge en vanlige DVDer.
 
#17
næh.. det er no nye greier.
blue ray eller noe ( er litt slapp i hodet

nå, så kankje jeg tar feil)
Det blir jo ikke mere plass på en cd fordi den er 51% av papp

( tror jeg )
tror den delen er fordi det er mye billigere å produsere
 
#19
Tullinger, dere som klager på det med papp. Tror nok Sony vet hva de gjør,

det er jo på trynet å tro at denne vil bli like lett å ødelegge som en papp-plate. Det at

det bryter lettere ned betyr ikke at det er mindre holdbart.
 
#20
Joa, Sony er nok klare nok de. De ga oss jo PS2 ;) :p