Partychat til Xbox Live slik vi kjenner det er snart død

#1

Do you like to use the party chat option on your Xbox 360? Well, if you do, you may soon find yourself being forced out of using that option. Microsoft appears to be offering developers the option to negate the private chat option the Xbox 360 offers.

Call of Duty: Modern Warfare 2 will force players to decide whether or not they'll play the game and join the game chat, or choose to stay in a private chat and not play in the multiplayer game. The private chat feature became a way of telling other players of enemy locations after being killed.
Er det bare meg som synes dette er helt på trynet ? Partychat var den ene soleklare fordelen XBL hadde over PSN slik jeg ser det. Jeg plent nekter å gå tilbake til syngende idioter, folk som ønsker å være DJ Ræv over mikrofonen og ignorante folk som ikke har noe annet å si enn å skrike "NIGGAAHH!"#%!" i øret mitt.

Microsoft is fucking us again :argh: :vegg:
 

justorunjust

JEG DIGGER PUMPENDE HET KUK I ANUS
#2
Enig med deg, det er helt på trynet. Vet ikke om jeg gidder å bruke headset og slikt lenger.
 
#3
Sluttet å bruke headset online for lenge siden, idiotene var alltid i flertall og vennelisten min inneholder ingen eg faktisk speler med. Jaja, har sølvmedlemskap fra i går uansett, trur eg berre holder det sånn ein stund.
 
#4
Til tross for at jeg foretrekker stillhet framfor høylytt idioti så er det fremdeles veldig lite givende å ha en Silent Bob på laget sitt som ikke bidrar med det han ser eller vet og det kan avgjøre en kamp i negativ retning.

Men tilbake til topic:

Eneste plassen jeg faktisk kan forstå bruken av Party Chat knebling er ved modes som f.eks Search and Destroy og HQ i COD og tilsvarende spill der man må vente en stund før man respawner. Men irriterende blir det uansett
 
#5
Blir vel for vanskelig å gjøre men hva med å bare stenge av de som dør, det er vel det eneste alternativet som kunne fungert. Likevel er det idiotisk, slik jeg ser det er eneste muligheten nå å ha LAN og spille sammen. Det er ikke så ille da. :p

Dette er så tragisk fordi de som vil jukse setter raskt opp Skype og lignende, så dette vil kun ha effekt på casual spillerne. Og tar vi det så seriøst egentlig?
 
#6
Akkurat. De som går inn for å jukse vil bruke andre voice kanaler istedet for XBL mens vi andre som ønsker bare å snakke med kameratene sine kommer til å bli avbrytt i hytt og helvete. Legg til det faktumet at xbl party systemet bugger nok som det er, så kommer denne kjedelige nyheten definitivt ikke til å bedre online opplevelsen.
 
#7
Hey, hvis du vil kan du godt komme ned til meg med 47" Samsung LED TVen din og Xboxen og lane med gutta når MW2 kommer. :D

Hvor sikkert er dette egentlig?
 

K999

Keystone State Of Mind
#8
Du kan jo uansett filtrere voice chatten slik at du kun hører vennene dine, så slipper du og høre alle andre. Blir ikke det samme da, men litt bedre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
Slik at hver gang man laster et brett, skifter skjermbilde eller skifter spill så mister man kontakten. Du har helt rett i at det ikke bli det samme, det var ræva og partychat er det beste siden ferdig oppskåret brød. I PSN føler jeg meg omtrent like disconnected til omverdenen som på Wii nå.

Jeg er stort sett hele tiden i party med noen mens jeg spiller på xbox, enten jeg spiller alene eller med folk, så dette er dårlig nytt om det blir innført.
 
#11
Ah faen. jaja, den gode nyheten er at du har MW2 og kan ta deg tid til å skrive litt om hvordan Special Ops modusen er, spesielt Estate-mapet? :D
 
#13
Det er det som er bakgrunnen for den omdiskuterte avgjørelsen, men det er uforståelig hvorfor de plutselig ville satse på det nå.
 
#15
Det har jo ikke vært noe store lagspill siden gears of war 2, nxe kom etter gow 2 så. Du har nok rett.

Og dette gjelder kun Gammodes der du ikke respawner, Deatmatch osv funker.
 
#16
Wow, que Nicholas som på den hvite hesten som rir inn og forteller oss at det fortsatt er bedre å spille på konsoll enn pc.
 
#17
Vi digger å spille på konsoll, det er dere pc-gamere ting går ut over. greia med de dedikerte serverne, konsollifisering av spilla osv. Det er så irriterende at pc-gamere alltid føler de må hevde seg, sjekk Diskusjon.no f.eks. så ser dere....
 
#18
Sålenge du spiller på konsoll har jeg intet behov for å hevde meg.

:biceurn:

Men egentlig gir jeg faen og det er av god grunn at jeg ikke henger på diskusjon.no