Perfect Dark Zero

D

Doctor Downs

Gjest
Skulle det være noe å diskutere så ta det her. Grunnen til at jeg starta det opp er at det ser ut som de nye oppdateringene er ute på Xbox Live. Ihvertfall i Statene.

Opprinnelig skrevet av IGN skriver

PDZ Updated
New bots are anything but vanilla. Well, one of them is.
by Jonathan Miller

May 5, 2006 - An update for Perfect Dark Zero is available on Xbox Live, and it's a doozy. We don't really know how to spell "doozy," but we do know that Rare added Bots to DarkOps multiplayer games. No longer will dumb AI Bots be limited to DeathMatch games; they can also be used offline as well as on Xbox Live. Here are the details of the entire update, straight from Rare:

Features Added

1. Support for DLC.
Without the Title Update, the retail PDZ executable would not recognize the downloadable content packages.

2. DarkOps Bots.
AI-controlled Bots are no longer relegated to DeathMatch games. Now they can challenge human players in any of the DarkOps multiplayer games. Just like in DeathMatch games, Bots can be used in either Live games or in offline games.

3. Additional AI variants for Bots.
The PDZ team was not satisfied with just one version of Bot AI. Now a total of eight Bot Personalities are available. Is someone dominating everyone else in a match? Send a Judge Bot after them. Want to add chaos and confusion? Add some Feud Bots into the mix.

a. Vanilla = Original Bot AI.
b. Ghost = Invisible apart from when firing its weapon.
c. Judge = Attacks the player with the most kills.
d. Bully = Attacks the player with the least kills.
e. Venge = Attacks the last person that killed them.
f. Feud = Chooses a new random target on each spawn and hunts them down.
g. Prey = Picks on the player with lowest armor and health.
h. Random = Uses a random Bot Personality.

Multiplayer-specific Bugs fixed:

1. Players could get out of bounds in Desert Map. At a particular location in the Desert Map, players could find a way to get outside of the map geometry. From the other side they could shoot into the map and attack players. But no one from the inside could shoot through the map walls to hit them.

2. Under certain conditions, players could float in air, allowing them to shoot into spawn rooms. If a player was headshot while piloting a vehicle (either Hovercraft or JetPac), then under certain circumstances they would float above the ground after respawning. This exploit could be used to get to a location where they could shoot into spawn rooms.

3. Achievements were not unlocking when they should. Some of a player's achievements were not unlocking, even though the Pre-Game Stats screens showed that they past the required number for each stat (e.g. 160 Headshots, but no 100 Headshot achievement awarded).

4. Unbalanced numbers of players in Ranked Games. Some Ranked games had uneven numbers of people on the teams, because the Team Auto Balance feature would use the wrong stats to balance the number of players on each team (e.g. 5 versus 1).

5. Players could repeatedly capture an enemy flag every four seconds. If one team mate stood on the enemy's flag holder, then another took the enemy flag back to the friendly base, the first team mate would score every four seconds for as long as she stood on the enemy's flag holder.

6. Certain Melee Kills were not being counted. A weaponless melee attack from behind was not counting towards a player's Melee Kills stats.

7. Teams could get positive points by killing teammates. If a player stands near a territory tower, a team mate can kill them and receive a positive point for defending a territory.

Additional Bugs fixed:

1. A crash occurred after logging out of a profile during a Story Mode level load.

2. Under unique circumstances, one player could control both screens of a split screen co-op game.

3. Rapidly switching between the Plasma Rifle and a Hovercraft turret allowed a player to fire the Plasma Rifle 10x faster than normal.

4. During split screen multiplayer, the rocket's secondary fire was causing an odd zooming of other players' screens.

5. Changing the gender of a player's multiplayer character model would not change the voice appropriately (e.g. male sounds even though the character was female).
Når de nye multiplayer-banene vil være på plass vet jeg ikke, men jeg regner med at vi får høre det når de er det.

Jeg lastet ned de nye oppdateringene for et par dager siden. Ikke prøvd så mye med de nye bot-ene, men det virker nokså greit.

Ser veldig mye frem til de nye banene som blir sluppet. Da blir nok PDZ stående i 360-en en stund igjen.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, spillet får nok en ny sjans her i huset også. Jeg syntes ikke leveldesignet på de andre multiplayerbrettene var så fryktelig inspirerte, så skal bli spennende å se om disse kan puste nytt liv i spillet for meg.

K999

Keystone State Of Mind
Jeg bytta til meg Perfect dark zero for en ukes tid siden, men jeg har ikke fått spilt igjennom eller lastet ned noe uppdate.
Men om en 2-3 ukers tid er jeg klar.

D

Doctor Downs

Gjest
Da var endelig Perfect Dark Zero Map Pack 1 på plass på markedsplassen!

Fullstendig middelmådig spill etter min mening, men kjøpte det av en eller annen grunn på lanseringsdagen og kommer sikkert til å laste ned kartpakken, dum som jeg er.

D

Deleted member 91

Gjest
Gratis, selfølgelig. Er nesten en selfølge når de egentlig skulle være med når spillet komNEIVENT! 500 points gitt.

Da kan de glemme meg. Hvertfall foreløpig. Er stress å måtte betale med vanlig Visa når en ikke har det selv. Spillbutikk er det ikke i nærheten heller. Kjipe greier at det skulle koste. Var ikke for lite heller for noen baner, synes jeg.

D

Deleted member 1518

Gjest
Er det bare jeg som liker å spille Perfect Dark Zero her? :hæ:
Fackings outsider...
Men det er kanskje på grunn av min smidighet, jeg rævkjørte alle.

D

Deleted member 91

Gjest
Neida. Altså, PDZ kan strengt talt være morsomt i små doser, men det er alt for mye som er feil med det til at det kan regnes som noe særlig seriøse greier.

Så, hva syns man om brettene? Verdt de 42 kronene?

D

Deleted member 1518

Gjest
SITAT(Nicholas @ 07.06.2006, 22.54) 8576
Neida. Altså, PDZ kan strengt talt være morsomt i små doser, men det er alt for mye som er feil med det til at det kan regnes som noe særlig seriøse greier.
Så, hva syns man om brettene? Verdt de 42 kronene?
[/b]
Hah, jeg har ikke lasta de ned. Men vurderer.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg spiller mye Perfect DarkZero. Satt seks timer i strekk med en kamerat i går kveld/natt. Det er forøvrig mer enn jeg noen gang kunne tenkt meg å sitte med noen av Halo-spillene, hvor man før eller siden er nødt til å snuble over en av de lilla banene fra helvete. Føles heller ikke like godt å skyte noen når de slår gnister i stedet for å stilfullt kaste armoren og blø. Nei, man kan si hva man vil om PDZs single player (som jeg er enig i at er ganske tynn til tider), men multiplayer er det beste på FPS-fronten siden forige Perfect Dark.

Edit: Sniping er dessuten mer tilfredsstillende enn jeg noen gang har opplevd før. Vant Killcount i går med 100 kills over andreplassen på 54 :elsk:

Edit 2: Jo, til deg som lurte på om banene var verdt 42 kroner... Hvis du ser på 42 kroner som mindre enn en tidel av det hele spillet koster nå så er det en del. Se heller på det som en drøy pose Smash. Det er fire hele, scalable (utenom Trench?) maps som du kan ha det gøy med lenge hvis man liker spillet. Langt lenger enn den samme prisen gir deg i credits på en Tekken- eller Silent Scope-maskin.

Tre av de fire banene er i mine øyne verdt prisen uansett hvordan man ser på det, og det er Trench, Plaza og Gasplant. De tre er veldig godt balanserte med opptil flere fine kampsentre og nok av plass å bevege seg på rundt dem. Rooftops derimot må jeg ærlig innrømme at er noe makkverk. Den er mye høyere enn den er brei, og det er ikke noe skikkelig sentrum for shootouts i banen. Den er forvirrende og tidkrevende lagt opp, og det beste jeg kan si om den er kanskje at noe av lydene og lyssettinga kan minne om Chicago fra det originale Perfect Dark.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg vet jeg er ei hore til å bumpe og dobbelposte for tida, men siden det er minst én annen på forumet som gillar PDZ:

!!

Se "on the horizon"-lista.

D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg klarer bare å joine matcher med 1 eller 2 spillere i. Trist. Det har vært sånn veldig lenge nå så jeg hadde en liten chat med "the Xbox North America Customer Support".
Dette skulle jeg gjøre:
"{Catherine} Have you tried to contact you ISP or your router manufacturer to have them open ports for you? "
Er det mulig å åpne de portene selv? Hvordan?

Hvis problemet ligger i ruteren din kan du åpne dem selv. Hvis du har en kjip Internett-leverandør må du kontakte dem.

D

Deleted member 1518

Gjest
SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 13.35) 9036
Hvis problemet ligger i ruteren din kan du åpne dem selv. Hvis du har en kjip Internett-leverandør må du kontakte dem.
[/b]
Hvordan vet jeg hvor problemet ligger? Og hvordan kan jeg åpne portene selv (om problemet ligger i ruteren)?