PES 2008 XBOX 360 Demo ute nu!

#3
Mitt førsteinntrykk: For det første gikk det ikke ann å sett cammen i wide, det ødela ganske mye for min del, farten og bildet ble ganske unaturlig for min del. synes også menyene var ganske fæle og musikken er værre en noen gang. Selv gameplayet merker jeg ikke noe forskjell og stjernespillere som feks messi har utrolig bra stats, med utrolig høy fart, men blir fremdeles løpt av de tregeste motstanderspillerne :/

Farten er gså sinnsykt mye høyere enn jeg forventet, et ganske skuffende førsteinntrykk fra min side ihvertfall.

Edit: noen mer inntrykk, keeperen gir returer som er like hardt som skuddene han fikk på seg, Adriano skyter fremdeles like sykt som i PES 6. Lagoppstillingene er også ganske merklige, i Brasil feks, sitter Kaka, Ronaldo, Adriano og Ronaldinho på benken og jeg har knapt hørt om spillerne som startet, samme gjaldt Argentina med Saviola, Messi, Riquelme på benken.

Det går også ann å ta tunnell med vilje denne gangen, men bugger litt, og han som skal tar tunellen, slår ikke ballen rett fram men skrått så han treffer beinet til motstanderen hver gang ...
 

feytus

deep space 9mm
#4
Hehe, høres merkelig ut. Jeje, er da bare en demo. Kom gjerne med flere ting du har merka (positive ting også!). PC-demo kommer visst tidlig neste uke, og muligens PS3-demo på torsdag. Hadde vært nice!
 
#5
Nå har jeg fått spilt det en del kamper og blitt litt mer vandt med systemet, satser på det blir mulig med en wide camera vinkel i fullversonen, for det er noe dritt med short. Spillerne beveger seg realistisk, men veldig klønete, flere ganger jeg har sett spillerene kollidere med hverandre selv når ballen er langt unna :p Det er også en ny dive funksjon som har ført kun til gule kort og frispark i mot for undertegnede, så den er ca like ubrukelig som tunellfinta.

Spillerene er ganske unike, Messi løper som Messi i virkligheten, dog jævlig sakte, samme gjelder Christiano Ronaldo og Ronaldinho og andre med spesiele løpesett. Christiano kan også ta den slå ballen med hælen finta si som han bruker 10 ganger i hver kamp til vanlig. Det er blitt lettere og score på cornere og innlegg og værre og score på skudd og gjennomspill. Også blitt mye værre og drible med de som ikke er ekstremt gode på det.
 
#6
Etter to timer med FIFA 07 og 08 demoene, ble dette en latterlig opplevelse. Animasjonen var stive og ekle, det så ut som de spilte rugby med en fotall. Ballen så forresten ut som om den veide 200 kilo. Dette var jævla simpelt i forhold til FIFA 08, som føles mye mer realistisk. Er PES ment for å være arcade-aktig?

Nei, jeg tror ikke FIFA fans vil føle seg truet av dette.
 
#7
SITAT(Revan @ 21.09.07, 22.54) 82944
Etter to timer med FIFA 07 og 08 demoene, ble dette en latterlig opplevelse. Animasjonen var stive og ekle, det så ut som de spilte rugby med en fotall. Ballen så forresten ut som om den veide 200 kilo. Dette var jævla simpelt i forhold til FIFA 08, som føles mye mer realistisk. Er PES ment for å være arcade-aktig?

Nei, jeg tror ikke FIFA fans vil føle seg truet av dette.
[/b]

Jeg vet ikke helt hva du røyka når du skrev det der men det er vel heller tvert imot. PES blir sett som og ER det mest realistiske fotball spillet. FIFA på den andre siden er stivt, klumsete og mer arcade aktig. Jo mer tid man bruker på PES, jo mer skjønner mann at dette spillet er det beste fotballspill alternativet.
 
#8
Har fått med meg at FIFA er det mest populære, og etter å ha spilt demoen skjønner jeg ikke helt hvordan du kan si at PES er mer realistisk. :)
 
#9
SITAT(Scorpiux @ 21.09.07, 23.10) 82945
Jeg vet ikke helt hva du røyka når du skrev det der men det er vel heller tvert imot. PES blir sett som og ER det mest realistiske fotball spillet. FIFA på den andre siden er stivt, klumsete og mer arcade aktig. Jo mer tid man bruker på PES, jo mer skjønner mann at dette spillet er det beste fotballspill alternativet.
[/b]
Har prøvd å få Revan til å forstå dette under en XBL samtale, uten hell tydeligvis.
Det er ingen tvil om at PES serien leder suverent på gameplay. FIFA er og forblir for folk som ønsker å spille et par runder og kjapt komme inn i spillet uten å måtte anstrenge seg noe spesielt. Dybden mangler. Det blir for simpelt og arcade aktig. Jeg har spillet FIFA siden '94 og PES/WE serien rimelig fra starten av. Det er ikke som om jeg aldri gav FIFA en sjanse. Det gjør jeg år på år. Og ender alltid opp skuffet. FIFA08 var intet unntak, desverre.. <_<
 
#10
Okay. Det er vel ikke vits i å diskutere det, blir som å diskutere fotball og hockey virker det som. Vi kan ikke argumentere, vi kan prøve, men jeg vil aldri kunne trenge inn i hodene deres og få dere til å innse at dette var helt søppel og vice versa. Akkurat som en kristen og en ateist. Dere er de kristne. :p

Men absolutt morro å diskutere. Det kan hende jeg må sette meg bedre inn i PES, men hvorfor skal jeg det? Førsteinntrykket var dårlig. jeg spiller ikke mye fotballspill, så for meg er akkurat det at jeg kan komme rett inn og spille en god kamp viktig.

Det at FIFA virker mer Arcade aktig er jo bare tull. Og grafikken på FIFA er betraktelig mye bedre, selv om du sier noe annet. Bevegelsene i PES var kantete og vonde å se på, fikk ikke mye next gen feeling der. Var bare samme animasjonen hele tiden på løpingen, det virket... firkantet. :p
 
#11
SITAT(Revan @ 21.09.07, 23.37) 82951
Men absolutt morro å diskutere. Det kan hende jeg må sette meg bedre inn i PES, men hvorfor skal jeg det? Førsteinntrykket var dårlig. jeg spiller ikke mye fotballspill, så for meg er akkurat det at jeg kan komme rett inn og spille en god kamp viktig.

[/b]
Du sier det selv, du har ikke giddet å sette deg inn i PES. Det er akkurat det EA satser på. Folk som bare vil plukke opp kontrollen og føle seg som fotballspillere innen 15 min. Sånn er det ikke i PES, der kreves det mer av deg som spiller.

Jeg skal garantere deg en ting Revan... Spill PES i et par timer, få utviklet litt ferdigheter og så gå tilbake til FIFA. Det blir som å gå fra Technics til Duplo.
 
#12
Tillat meg å tvile på det. Du snakker om dybde og gameplay... jeg synes FIFA er underholdende og har fet grafikk, det er lett. Hvorfor skal jeg da gidde å sette meg skikkelig inn i PES? Det skjønner jeg ikke. Blir som å lære en unge å bygge Technics fordi det er i lengden mer underholdende, og du føler gjerne at du har mestret noe når du kan det. Hvorfor stresse, når Duplo allerede er gøy? :D
 
#13
SITAT(Revan @ 22.09.07, 01.37) 82951
Okay. Det er vel ikke vits i å diskutere det, blir som å diskutere fotball og hockey virker det som. Vi kan ikke argumentere, vi kan prøve, men jeg vil aldri kunne trenge inn i hodene deres og få dere til å innse at dette var helt søppel og vice versa. Akkurat som en kristen og en ateist. Dere er de kristne. :p

Men absolutt morro å diskutere. Det kan hende jeg må sette meg bedre inn i PES, men hvorfor skal jeg det? Førsteinntrykket var dårlig. jeg spiller ikke mye fotballspill, så for meg er akkurat det at jeg kan komme rett inn og spille en god kamp viktig.

Det at FIFA virker mer Arcade aktig er jo bare tull. Og grafikken på FIFA er betraktelig mye bedre, selv om du sier noe annet. Bevegelsene i PES var kantete og vonde å se på, fikk ikke mye next gen feeling der. Var bare samme animasjonen hele tiden på løpingen, det virket... firkantet. :p
[/b]

Heheh jeg vet ikke hvor mange spillere som jeg har møtt som har sagt nøyaktig det samme og sverget til Fifa serien, gi de de 3-4 timer med PES og de er frelst og tar aldri i et Fifa spill igjen ;)
 
#14
Damn. Jeg må nesten ta i mot utfordringen. Ta kontakt om tre år, da har jeg tid til å spille fotballspill igjen. :p

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, Men jeg skjønner dere som liker å spille fotballspill til vanlig altså.
 
#15
SITAT(Revan @ 22.09.07, 01.50) 82956
Damn. Jeg må nesten ta i mot utfordringen. Ta kontakt om tre år, da har jeg tid til å spille fotballspill igjen. :p

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, Men jeg skjønner dere som liker å spille fotballspill til vanlig altså.
[/b]

Pes spillene må være de spillene jeg sikkert har brukt 50% av all tiden min på av alle spill, går jo ikke ann å bli lei, så lenge du spiller mot en kompis eller online ihvertfall ;)
 
#16
Ah, dette var herlige saker. Gleder meg til hele spillet kommer ut, men skal nok kose meg en del med demoen imens (bare synd man kun kan spille 5-minutters-kamper på demoen). Ble små-skuffet over PES6 på XBox 360, og har derfor stort sett spilt PES5 det siste året (og året før der igjen), men nå ser det ut til at jeg kan nyte PES i Widescreen og HD.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
SITAT(Revan @ 22.09.07, 01.45) 82954
Blir som å lære en unge å bygge Technics fordi det er i lengden mer underholdende, og du føler gjerne at du har mestret noe når du kan det. Hvorfor stresse, når Duplo allerede er gøy? :D[/b]
Tidenes verste simile. Finnes det overhodet noen unggutter som ikke synes Technic-Lego er det beste siden rista brød? :p
 
#18
Revan, hold kjeft.

Fifa er realistisk og PES er arkade, hva faen?? :blunk:
du må jeg si har laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ifra peiling på dette. :p

Men jah, jeg likte demoen veldig godt, men var litt redd får at den skulle suge litt tiss til å begynne med siden 6'en gjorde det, men heldigvis så gjorde den ikke det. Merket og at det er mye bedre å skyte på mål nå enn det var på 6'en noe som jeg savna fra 5'en. Grafikkmessig så er det helt greit, har ikke mye krav på det anyways når det gjelder PES eller sports-spill generelt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Får si at jeg prøvde demoen, og klarte faktisk å score et mål, men da jeg gikk inn på hjelpefunksjonen for å sjekke kontroller, og fant ut at det er fem sider man må pugge, gav jeg opp. Sikkert et bra fotballspill, men jeg kommer ikke til å gi det en sjanse til.
 
#20
Den dere såkalt commandlist er ikke noe du skal pugge, kontrollen er realistisk og ca like alle andre fotballspill du noen gang har spilt. De spesielle tingene er sånt du får til over tid uten og bruke commandlist for å sjekke, så det blir som å si du ikke gidder å spille Tekken fordi det er så sykt mange forskjellige kombinasjoner du kan lære deg. Scoret du et mål så er du på god vei ;)