pesespillestikkestav på impuls-kjøp, og...

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Når jeg kjøpte nye pesedeler her om dagen så slengte jeg med en freedom 2.4 joystick bare fordi den var på salg til 200,- (og det er den ennå, forsåvidt).
Jeg kikker på spillhylla mi og ser bare freespace som kunne være aktuelt. Noen andre forslag? Hvor blir det av alle flightsimsene disse dager?
 
#2
Kanskje ikke nøyaktig hva du var ute etter, men det kan kanskje være verdt å teste den i Battlefield 2 eller noe? Bruke sticken i fly og helikopter så legger du den fort ifra deg og skifter tilbake til mus og tastatur når du ikke er i noe kjøretøy. Slik jeg spilte det da jeg holdt på (bare med joypad, da) og det var absolutt den beste måten å spille på.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
Jo, rart du skulle nevne det siden det var det første jeg tenkte på når jeg kjøpte den. Har dilla på bf2142 i det siste.

Det som er greia er at selv ved fullt utslag, så snur kanonen/kjøretøyet/hvadetnåskullevære seg såpass treigere enn å gjøre det med musa at det blir for stor ulempe.
En annen ting er at throttlen på stikka har ingen dead-zone, så det går ikke å sette den i "fri" mellom bruk, skulle jeg ville binde den.

Har ikke knotet så mye med det ennå, mulig det finnes noen løsninger på det. Jeg får teste litt til.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#4
Siden Battlefield-serien allerede er nevnt, så har jeg enda et protip; skaff deg Microsoft Combat Flight Simulator Hva-nå-enn-det-var-som-kom-ut-sist Edition. Alltids gøy. :trollmann:
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Hvis du greier å overleve at alle galaksene er omtrent identiske og at man bare har et (modulært) romskip så er vel Darkstar 1 det nyeste "fly rundt i verdensrommet og gjør hva du vil" -spillet som ikke er helt søppel. Jeg syns ihvertfall det var jævla artig å farte rundt å lete etter nye deler til skipet og pew pewe rompirater. Pent er det og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Istemmes. Hvis Darkstar One gir mersmak, er Freelancer mye det samme (bare med en litt annen vri). Du finner det nok til femti spenn i ei billigkorv nå om dagen.
 
#7
Freelancer er ganske så fett, ja, men så vidt jeg husker var vel det skreddersydd for mus og tastatur? Test demoen og finn ut om det er noe serlig med joysticken fyst, iallefall. Dog spillet er uansett å anbefale.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Freelancer har faktisk ikke støtte for lykkestikke så det faller vel litt bort i denne tråden? Kan riktignok moddes inn, men jeg tror ikke det funker no særlig.
 
#9
Et par kamerater var rimelig hektet på Il-2 Sturmovik-serien, som virket ganske kul av det jeg har sett. Er en flust med tileggspakker og slikt og. Tenk Flight Simulator basert rundt kampfly.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Pacific Fighters er vel det nyeste spillet til de Sturmovik folka? De er uansett litt for avansert kost for meg. ^_^
 
#11
Ja, men alle er liksom et og samme spill. Kan installeres oppå hverandre til et stort megaspill. Tilleggspakke, som kan spilles standalone, altså.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Så Freelancer har ikke støtte for hyggekjepp, da fant jeg ut det også. :blunk:

Men ja, IL-2 Sturmovik har den tvilsomme æren av å være den eneste flysimmen jeg liker noe særlig. Ikke tvilsom fordi det er et dårlig spill, men fordi jeg digger at man kan velge fly, velge område, motstandere og vær og sånt, krysse av på "arcade" og så bare måke ned både røde, blå, lilla og grønne baroner i hytt og pine. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Hvor trist er det ikke at selv den halvferdige oppgraderingspakka begynner å dra på åra? :p
Men ja, det er ikke like bra som Tie Fighter, men har man det minste kjærlighet til Star Wars er Alliance et must. Grafikken holder fortsatt mål og det er pew pew med de beste skipa som finnes.