Phase

Fikk beskjed om dette da jeg oppdaterte iTunes i dag, og tenkte jeg måtte sjekke.

Spillet koster 40 kr i iTunes store, og kan kun spilles på 5-generasjons iPod eller nyere. Konseptet er rimelig likt Guitar Hero, men hovedforskjellen er at det er sangene du har på iPoden din du "spiller". Det hele styres ved å trykke forskjellige steder på hjulet, og å dra frem og tilbake. Det ser ca slik ut:

Jeg lastet det ned og testet det, men fant ikke ut at jeg måtte si fra i iTunes hvilke sanger jeg faktisk ville spille i spillet, ettersom den må analysere dem og slikt først for å lage notesett til dem. Så jeg fikk bare prøvd standardsangene som fulgte med (mens den står og konverterer hele biblioteket mitt til Phase-vennlig nå). Intrykket er at det er smågøy, men er ikke like moro å spille på et click-wheel som på en plastgitar. Jeg spillte på easy, men kan ikke si jeg helt syntes at det jeg ble bedt om å trykke inn matchet musikken særlig nøyaktig. Virket nesten som det var litt tilfeldig. Men, gleder meg til å prøve med min egen musikk etterpå nå, så får vi se. Kult konsept og idé, da. Kan funke på bussen og slikt... og man kan lagre midt i sangen (hver sang blir delt opp i 7 checkpoints), så det er hånholdt-vennlig. Yay.

Edit: Okay, trekker tilbake det om at det du blir bedt trykke ikke matcher musikken... men den gjør det ikke like bra som guitar hero, akkurat. Testet litt forskjellig på hard her nå, og det er moro...

oma

Village Drunk
fikk tak i dette jeg også for noen dager siden, er middels fornøyd, er jo moro, selvom jeg føler at det ikke akkurat stemmer så sykt bra med rytmen i sangen å gjøre, noen steder gjør det det, men noen steder henger det konstant etter på en måte som gjør at det er system i det, men jeg skjønner ikke hvorfor det henger systematisk etter, fremfor å være systematisk korrekt, men joda, for prisen av 2 stratoser med nøtter så må jeg vel si meg fornøyd