Pikmin

Fikk meg Pikmin i dag og har hittil fått tak i 4 deler.
Men jeg lurer på to ting:

1-Jeg har "unlocked" den gule Pikminen. Altså så jeg kan bruke den. Men uansett hvor mange sånne gule kladder med tall på (pellets?) så går de rett til det røde "Onionen" (altså romskipet) og blir til røde Pikminer.
Hvordan kan jeg få tak i fler gule?

2-Hittil i spillet virker det som om jeg må "unlocke" de blå Pikminene (de kan svømme tror jeg). Hvordan gjør jeg det?

Håper noen har svar!

PS: 30 dager er vel litt vel kort? Hva skjer om man ikke klarer det? Begynne helt fra start?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når du beordrer Pikminene dine til å pelle opp ting, må du sørge for at det er flest av den fargen du trenger. Da vil de ta tingen tilbake til løken sin og du får flere av den fargen. Dette gjelder ikke om du ikke har en løk av den fargen, da.
Husker ikke helt, for å være ærlig. Men: Jeg slet ikke med å unlocke noe som helst, jeg bare fikk Pikmins etterhvert. Spill litt mer, så ordner det seg nok. :)
Og om du ikke har alle delene før det har gått tredve dager, påvirker det hvilken slutt du får. Det er tre stykker: Den bra, den middels og den dårlige.

Den gjømmer seg på tredje verden i en vanndam, men før du går ned til den må du få dine andre pikmine til å åpne veiene først eller hvil det ta laaangt tid.
Prøv å se på kartet, husker ikke om det stod hvor onionen var, men du får prøve.
:tommelopp:

Takk! Så jeg må altså finne en del til først. Hmm, ok.

En kort ting til:
-Åssen kommer man gjennom stålvegger? Jeg snakker ikke om de enkle der den gule kan sprenge med bomber.

Opprinnelig skrevet av Variabel@02.01.2005, 14.51
-Åssen kommer man gjennom stålvegger? Jeg snakker ikke om de enkle der den gule kan sprenge med bomber.
156985​
Kaste bomber?? Er det ikke? :blunk:

Opprinnelig skrevet av Variabel@03.01.2005, 21.58
Funker ikke med bomber nei.
Er en ny stålvegg som tåler enda mer...
157856​
Så vidt jeg vet er det ingen av veggene som ikke tar skade av bombene.

Ok. Får prøve igjen da.
Men først må jeg banke Revolver Ocelot! (ikke på Pikmin da seff)

Opprinnelig skrevet av Variabel@03.01.2005, 21.58
Funker ikke med bomber nei.
Er en ny stålvegg som tåler enda mer...
157856​
Det er noen stålvegger som tåler mye, noen må du hive ni bomber på så det er bare å prøve. :tommelopp: