Planet Moon Goes Portable

SHDR

Gullmedlem
News @ Gamespot.com

Planet Moon, som har laget Giants Citizen Kabuto, og Armed & Dangerous nu nylig, har lagt om driften. De skal bli en PSP-only developer, en plattform de ser som fremtiden for kreativ og nyskapende gaming, fordi den henvender seg til massemarkedet mellom 18 og 34 år, en gruppe som er langt mer reseptiv enn schoolyard-gameren til Nintendo.

Det er sikkert ikke bare jeg som synes det er litt ironisk, men jeg foreslår uansett at alle leser intervjuet. Puts you in the troubled mind of a developer.

AL: In general what manufacturers say is, use the highest-end PC you can find, use those specs and when we get you more details you’ll figure out where you have to pare things away, where you have added headroom that you didn’t think you had, or where you’ve got less headroom than you thought you did. And what surprises me, because I think from a non-technical point of view that that would panic engineers, is working with engineers who’ve been doing this stuff for years, they go, “Oh yeah, of course, that’s the way you do it.” They don’t sweat that at all.
Hva med ... ta en PS2-devkit, trekk fra litt, og du har en PSP? Det han snakker om er veldig urealistisk. Min PC kjører Far Cry og Doom III. Den er ikke engang high-end, (3GHz, 1024MB RAM, Radeon9800Pro) og den er så mye mektigere enn en PS2 at det ikke er moro. Dermed også mye mektigere enn en PSP.

Jeg blir lit betenkt av denne fyren her. Han vil lage noe helt nytt og revolusjonerende innenfor gamplay og så dedikerer han seg til PSP. Det gjør ikke noe det. Han må bare utvikle for PSP for min del, men når han sier at PSP er den perfekte maskin å mekke noe helt nytt til så begynner jeg å lure på hva han tenker med. Da kunne han jo likesågodt ha sagt det samme om PS2 eller en hvilken som helst av de andre stasjonære konsollene. Eneste forskjell med PSP er at den er håndholdt og det eneste den kan revolusjonere med, er grafikk innen det håndholdte markedet.

SHDR

Gullmedlem
Med mindre PSP gjør noe som jeg ikke ser hva er, så er den konsollen den likner mest på PS2, og den vil henvende seg til det samme markedet. Det markedet er ikke Planet Moons marked. Da de slapp Giants: Citizen Kabuto på PS2 floppet det maksimalt. Og da var PS2-kjernen ganske liten. Det var ikke pub-gamere som kjøpte PS2 dagen den kom ut. Armed & Dangerous har jeg foreløpig aldri sett noen spille. Jeg har knapt sett det i butikkene. Suksess? Neh ... ikke akkurat. PC-markedet er mer Planet Moon, ettersom det er mer harcore gamere i en litt høyere aldersgruppe.

Kanskje han ser muligheter vi ikke ser, hva vet jeg? Alt jeg vet er at WarioWare, Inc. gjør alt det han ser for seg som innovasjon, og det på en gammeldags 32-bits konsoll som helst brukes på lekeplassen. Nay, jeg tror Planet Moon kan ha gjort en aldri så liten feil her.

The best games on the Game Boy are just brilliant, but they aren’t actually for us adults.
Hva er det egentlig voksne vil ha?
Masse Blod?
Hvorfor passer ikke Zelda, Advance Wars, Final Fantasy: Tactics Advance eller Golden Sun for voskne folk?

Doom II er det vel blod i?

>_<

PSP er så langt en håndholdt PS2, and nothing more.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@30.05.2004, 21.49
PSP er så langt en håndholdt PS2, and nothing more.
Jepp, teknisk er den det. Kan ikke sammenlignes med en high-end PC i det hele tatt. Også spillmessig ser det ut til å bli vel mye oppgulp fra PS2. Ikke mange nye originale titler å snakke om. Forhåpentligvis kan Planet Moon forandre på det. Giants er vel en av de få virkelig originale spilltitlene på PC de siste årene...