News @ Gamespot.com
Planet Moon, som har laget Giants Citizen Kabuto, og Armed & Dangerous nu nylig, har lagt om driften. De skal bli en PSP-only developer, en plattform de ser som fremtiden for kreativ og nyskapende gaming, fordi den henvender seg til massemarkedet mellom 18 og 34 år, en gruppe som er langt mer reseptiv enn schoolyard-gameren til Nintendo.
Det er sikkert ikke bare jeg som synes det er litt ironisk, men jeg foreslår uansett at alle leser intervjuet. Puts you in the troubled mind of a developer.
Hva med ... ta en PS2-devkit, trekk fra litt, og du har en PSP? Det han snakker om er veldig urealistisk. Min PC kjører Far Cry og Doom III. Den er ikke engang high-end, (3GHz, 1024MB RAM, Radeon9800Pro) og den er så mye mektigere enn en PS2 at det ikke er moro. Dermed også mye mektigere enn en PSP.
Planet Moon, som har laget Giants Citizen Kabuto, og Armed & Dangerous nu nylig, har lagt om driften. De skal bli en PSP-only developer, en plattform de ser som fremtiden for kreativ og nyskapende gaming, fordi den henvender seg til massemarkedet mellom 18 og 34 år, en gruppe som er langt mer reseptiv enn schoolyard-gameren til Nintendo.
Det er sikkert ikke bare jeg som synes det er litt ironisk, men jeg foreslår uansett at alle leser intervjuet. Puts you in the troubled mind of a developer.
AL: In general what manufacturers say is, use the highest-end PC you can find, use those specs and when we get you more details you’ll figure out where you have to pare things away, where you have added headroom that you didn’t think you had, or where you’ve got less headroom than you thought you did. And what surprises me, because I think from a non-technical point of view that that would panic engineers, is working with engineers who’ve been doing this stuff for years, they go, “Oh yeah, of course, that’s the way you do it.” They don’t sweat that at all.