Playahatin' L4D ass

Maraj

Ålø- og energiminister
#1
I kveld spiller Eivind og jeg L4D rundt klokken 2200. Det gjør også dere. Ellers kan tråden brukes til å avtale til hvilke tider feite-Jonas skal gruppeknekkes.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Pc? 360? Det finnes allerede en tråd for pc-spillerne.
 
#4
Er ikke no krise når den siste posten i det emnet var i november en gang.

Nå har vi lagd et emne, så slutt å grin om at dere aldri får tid til å spille, lille julaften er perfekt for L4D, så sleng dere på.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#5
Jeg er hjemme fredag kveld. da er det playahatin
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Mega-update på PC-versjonen i går. Xbox360 får det snart.

Left 4 Dead has been updated with a host of fixes, tweaks and new features, including enhancements to Versus mode for improved competitive play. The full change list is below. For PC users the update will be applied automatically via Steam. Meanwhile, the update will be made available to Xbox 360 players in the coming weeks.

General


  • Fixed Survivors being able to climb surfaces marked for versus infected only
  • Fixed a class of SurvivorBot bugs dealing with rescuing downed players
  • Players can no longer grab ladders while flying through the air after a Tank punch
  • Shooting near a car with an alarm that has already fired the alarm will no longer make chirping noises
  • Improved loading time
  • Fixed mini-gun physics exploit
  • Fixed propane tanks (and other physics objects) causing players to fall through elevators
  • Fixed rare achievement bug issues
  • Fixed several map exploits
  • Fixed various match making issues
  • Fixed NAT traversal issues

Versus Changes

  • Added HUD elements to show status of other infected players
  • Changed color of infected player name in chat to red
  • Fixed exploit where players could spawn infected bots
  • Fixed instance where a Survivor changing to the infected team would be attacked by infected bots
  • Normalized special infected melee damage
  • Made the following client commands cheat protected: "Kill" and "explode"
  • Fixed exploit where infected players could run away and teleport back to gain health
  • Players can only change teams once per map
  • Players can't change teams while other players are still loading
  • Tank spawns at the same % through the map for both teams in versus mode
  • Made the Tank and Witch spawn directly on the escape route
  • Increased chance of getting the Tank or Witch
  • Fixed team swap issue

Hunter

  • Easier to pounce a Survivor who is meleeing
  • Increased Minimum damage a Hunter pounce does

Smoker

  • Fixed Smoker tongue tolerance
  • Smoker now has to be killed or the tongue destroyed for the tongue to break
  • Survivors cannot bash someone off the tongue until the Survivor being pulled is paralyzed or hanging
  • Tongue attacks that fail to paralyze or hang a Survivor will use the shorter ability delay timer
  • Fixed cases where the ability timer was not using the correct time
  • Fixed case where you could point at a Survivor but not register a tongue hit
  • Fixed Smoker tongue not targeting and landing properly through PZ ghosts
  • Smoker tongue does damage every second while dragging paralyzed Survivors

Tank

  • Bashable objects now appear with a red glow
  • Tanks hitting a car with an alarm disables the alarm permanently
  • Tank frustration timer is only reset by hitting Survivors with rocks or fists
  • Reduced autoshotgun damage against Tanks

Witch

  • Witch spawns at the same % through the map for both teams
  • Avoids spawning within a certain % of the tank
  • Fixed an exploit where the Witch could be woken up and tricked into attacking Survivors

Gleder meg til å teste ut, virker som om mye kødd har blitt fiksa. :elsk:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Det er ganske smooth, men det er mange av serverne som ikke har blitt oppdatert. Men de serverne som er oppdatert fungerer mye bedre enn før.
 

oma

Village Drunk
#12
jeg fikk det forklart over ventilo, saa jeg vet egentlig ikke hva jeg gjorde. Jeg vet dog at openserverbrowser gjoer at det blir goeyere aa spille. Hvorfor de ikke la til muligheten til aa velge ut servere, slik som man kan paa tf2, til aa begynne med vet jeg ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Slik jeg forstår "binde hvaduvil til openserverbrowser" så skriver du f.eks. "bind f openserverbrowser" og trykker Enter i konsollen, og da vil den åpne serverbowseren dukke opp hver gang du trykker på F-tasten. For eksempel. Antar jeg. Har ikke testa.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Aah.. Det kanbli smooth, er lei av alle de dårlige pingdrittene man opplever i l4d
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Kan vise deg et triks til her hvis du har lyst. Har du noen kommandoer du vil slenge på egne knapper som innstillingene ikke lar deg gjøre, kan du mekke din egendefinerte config-fil som kjøres hver gang du starter spillet. For å få til dette, bla deg fram til mappa L4D henter config-filene sine fra (fant ut at det er \Steam\steamapps\common\left 4 dead\platform\config), høyreklikk og velg "Create new text document". Pass på at du FJERNER .txt-etternavnet og kaller fila "autoexec.cfg" (uten hermetegn seff). I denne fila skriver du inn alle kommandoer du gidder på dette formatet:
Kode:
<kommando> <argumenter>

Ett eksempel blir:

bind "l" "openserverbrowser"
Dette skal da i teorien åpne serverbrowseren når du trykker L, men jeg fikk det ikke til å funke av en eller annen grunn. Kanskje du har mer hell enn meg. En annen måte å få fram serverbrowseren på er ved å starte spillet med -console som argument og så bare skrive "openserverbrowser" rett i konsollen. Jepp. Lykke til. Kan nevne at dette fungerer i alle Source-spill, bare du finner riktig config-mappe. Dette finner du som regel ut ved å starte spillet med konsollen åpen, og så står det øverst.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#16
:) Nice! Thanks man! Skal prøve dette når jeg skal spille neste gang. Og hvis jeg får det til skal jeg gi deg beskjed så vi finner ut hvorfor det ikke fungerte på din dings.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#17
Eventuelt bare høyreklikk på l4d-snarveien i steam, velg "properties", klikk på "set launch-options" og skriv "-serverbrowser" som parameter (uten "").
Da synes serverbrowseren i hovedmenyen.

Binding av knapp må man gjøre ved siden av.
 
#18
Sånn apropos konsoll negring. Det er noen servere på TF2 (vanligvis de som kjører surf maps) som har den artige lille glitchen/funksjonen at hvis du binder selve kommandoen for bygging som engineer til en knapp kan du bygge så mange sentries og dispensere du vil (på noen max tre av en eller annen grunn).
Kommandoen er "build 1" for sentries og "build 2" for dispensere.

Så for eksempel "bind f build 1"