PlayAsia.com med eget shoot 'em up

Endre

Ødela forumet
#1
Okay, så er det ikke de som lager det, men et firma kalt SideQuest Studios. Spillet er i alle fall et shoot 'em up, og jeg er sikker på at SHDR vil være stolt av navnet: Söldner-X: Himmelsstürmer. De har ikke sagt hvilken plattform det kommer til, men de har sagt at det vil støtte 720p ... Hadde de ikke nevnt at de har med en distributør, hadde jeg gjettet på XBL/PSN, men det blir kanskje et fullverdig spill?

Spillet kommer ut "sent i 2007", uten at det sier så fryktelig mye.
Opprinnelig skrevet av Sakset fra pressemeldingen
Hong Kong - May 11, 2007 - Leading online retailer Play-Asia.com has initiated a video game developed by the ambitious new team SideQuest Studios, thus entering the development business with a first project, published and distributed by eastasiasoft, entitled "Söldner-X: Himmelsstürmer" (URL: www.soldner-x.com). This is to be the first step in reaching the publisher's goal to recreate seemingly 'lost' game genres and consequently bring back true arcade action and fun to the home.

Set in the distant future, the game is a fast and furious shoot 'em up with state-of-the-art graphics, driving soundtrack and classic fun gameplay sprinkled with fresh innovations. In the storyline, planet Earth's resistance aims to stop a deadly infection consuming both life forms and technology alike, oddly having to rely on an anti-hero mercenary and bounty hunter to pilot a mighty prototype star fighter. His goal: To fight his way to the virus' origin, save civilisation and earn cash to boot!

Game features shall include:

* 12 stages of beautiful parallax graphics and animations, staged across 4 fantastic world/space settings
* classic design, yet state-of-the-art shooter technology
* unique upgrade weapon system and never before seen tactical elements such as chaining, effectiveness system, 'berserker' mode and much more
* plenty of hidden bonus features and more than 20 extras (with both positive and negative effects!)
* addictive collection quests and over-the-top boss fights
* supports 720p HD mode in 16:9 and features a superb soundtrack

The game is scheduled for release late 2007. More information, such as platform and gameplay details, will be revealed soon.
Jeg har hørt om parallax mapping, men parallax-grafikk og -animasjoner? Slang dere bare inn et tøft ord, eller? Og forresten. Sjekk ut denne PDF-en ... er ikke det fonten til det originale Perfect Dark? Heheh. Øyh, dobbelforresten: Husk å bestille gjennom søkeboksen her på SG, når den tid kommer (hvis dere faktisk har lyst på spillet *kremt*). =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Dewd, parallax-grafikk er ikke verre enn at man skaper en slags dybdeeffekt i 2D ved å ha flere lag i grafikken (forgrunn og flere bakgrunner) til å bevege seg i forskjellige hastigheter. Sist sett i alle 2D-spill som er gitt ut siden 1991.
 
#3
Som et nedlastbart spill kan dette absolutt være spennende nok til å betale for, men som et fullverdig spill som man må ut med flere hundre kroner for, er jeg mer skeptisk. For all del, shmup-spill kan være morsomt, men for min del er ikke historien det mest drivende i et slikt spill, og det er skjeldent morsomt i lengre periode.
(Jeg mener at pris bør regnes delvis etter hvor lang og stor underholdningsverdien er).

Men det blir spennende å se hva de tenker å gjøre med spillet, som gjør det spennende nok til å eventuelt konkurrer i dagens store spillmarket. Eventuelt er spillet kanskje mer beregnet på den mindre gruppen av spillere som ennå er interessert i shmup i dag, eller kanskje de spiller litt på nostalgi.

Men jeg kan ikke unngå å lure på om kanskje shoot 'em up har vært relativt dødt de siste årene i det større spillmarkedet, av en god grunn.

En siste ting: Hvis PlayAsia er en del av samarbeidet om å gi ut spillet, så er det vel litt rart om det blir et fullverdig spill? Hvis det skal selges på XBL eller lignende, så vil jo de ikke tjene noe direkte slik de ville gjort ved å selge spillet i nettbutikken?

EDIT: Og jo, den skriften var veldig lik Perfect Dark fonten, tom. i relativt lik fargeskala. :/
 

Endre

Ødela forumet
#4
SITAT(Yetipants @ 12.05.07, 00.18) 65679
Dewd, parallax-grafikk er ikke verre enn at man skaper en slags dybdeeffekt i 2D ved å ha flere lag i grafikken (forgrunn og flere bakgrunner) til å bevege seg i forskjellige hastigheter. Sist sett i alle 2D-spill som er gitt ut siden 1991.
[/b]
Da lærte jeg noe nytt i dag. Å holde kjeft når jeg ikke har peiling. :D