playstation 2

M

maffakka

Gjest
#1
Bare lurte på om det var noen her som chipper playstationer og hva de eventuelt tar for det.


:starwars: hehe, måtte bare ta med den her.
 
#2
Sjekk ut ps2messiah.tk, digistore.no, hammar.no, jkmodchip.com og playstationshop.no

Du finner priser der og forskjellige chip som du kan bruke. Vet at lara croft chippet maskiner, men vet ikke om hu er registrert her nå.
 

EagleJin

Bear Necessity
#3
Kan også sjekke ut wipeout.no. De er pålitelige og raske nok. Har brukt dem selv, og var veldig fornøyd :)
 
#4
Og generelt sett dyrere enn alle andre. Lara croft tok 1000,- for å chippe en ps2 og da var magic 3 chip inkludert. Hos wipeout så koster jo det nesten 2000,- dyrt mener jeg.
 
#5
Du bør vurdere chipping ut i fra alderen på maskinen òg. Jeg fikk chippet min Playstation (som var den første modellen som kom ut i Noreg, husker ikke akkurat nummer-mod.), og det KAN oppstå endel problemer med denne. Jeg fikk installert en Magic 3-chip i min maskin, og den har en lei tendens til å IKKE spille av SquareEnix import-spill (NTSC). Kingdom Hearts Final Mix starter ca. én av femti ganger hos meg, og visse andre originale PAL-spill, som Ratchet & Clank 2 starter ikke med mindre jeg slår av chippen. Dessuten har den og litt problemer med bildet på brente psOne-spill.

Bare nevner det.
 
M

maffakka

Gjest
#6
Ok. har en scph-30004. kan noen gi meg noen tips på hva jeg burte ha å hvor jeg kan få det billigst. kommer hovedsaklig til å bruke den til å spille originale ps2 (pal) og backup ps2 (ntsc) og (pal).
 
#7
Du kan jo sjekke de sidene jeg la ut her. Står faktisk litt om de forskjellige chippene hvis du orker å sjekke ut sidene. Jeg hadde sjøl en PS2 med magic3 chippen og den tok alt jeg prøvde. Det finnes også flere nye chip som er bedre og som du kan oppgradere ved hjelp av en cd.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
Opprinnelig skrevet av Riku@24.03.2004, 20.28
Jeg fikk installert en Magic 3-chip i min maskin, og den har en lei tendens til å IKKE spille av SquareEnix import-spill (NTSC). Kingdom Hearts Final Mix starter ca. én av femti ganger hos meg, og visse andre originale PAL-spill, som Ratchet & Clank 2 starter ikke med mindre jeg slår av chippen. Dessuten har den og litt problemer med bildet på brente psOne-spill.

Bare nevner det.
Jeg nevner det jeg også. Angrer på at jeg chippa min med Magic III. Jeg er 100% sikker på at den er original også. Det hjelper lite når det eneste NTSC-spillet den spiller helt perfekt er Soul Calibur II. FFX, FFX-2, og .Hack//vol1&2 henger seg opp hele tiden og yndlings-PS2-spillet mitt, Xenosaga, vil ikke starte engang :(

Jeg kjøper meg en helt ny amerikansk maskin når pengene tillater det jeg også.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Lurer på hvor det ble av Lara Croft fra det gamle SG? Hun kunne jo så og si alt om chipping av PS2'er...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#16
Savner EagleJin. Han er vel den på forumet som kanskje har runda FFVII flere ganger enn meg og quitmeldinga hans på IRC eide. Cya(nid(hogg(tann osv.)))
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
Apropos Haggar, lurer på hvordan det går med prosjekt gammel og sexy. Savner fyren.