PLAYSTATION 3, Europeiske launch-titler

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Resistance: Fall of Man™ - SCEE
MotorStorm™ - SCEE

Genji™: Days of the Blade - SCEE
FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION - SCEE
Ridge Racer™ 7 - SCEE
Call of Duty 3 - Activision UK Ltd
Marvel: Ultimate Alliance - Activision UK Ltd
Tony Hawk’s Project 8 - Activision UK Ltd

Gundam – Target in Sight - Namco Bandai Games
Full Auto™ 2: Battle Lines - Sega®Europe Ltd
Sonic the Hedgehog™ - Sega®Europe Ltd
Virtua Fighter™ 5 - Sega®Europe Ltd
Virtua Tennis™ 3 - Sega®Europe Ltd
World Snooker Championship 2007 - Sega®Europe Ltd
NBA 2K7 - Take 2 International SA
NHL 2K7 - Take 2 International SA
Blazing Angels Squadrons of WWll - Ubisoft Entertainment SA
Enchanted Arms - Ubisoft Entertainment SA
Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent - Ubisoft Entertainment SA
The Elder Scrolls lV: Oblivion - Ubisoft Entertainment SA

Def Jam: Icon - Electronic Arts Ltd
Fight Night Round 3 - Electronic Arts Ltd
NBA Street 4 Homecourt 2007 - Electronic Arts Ltd
Need for Speed Carbon - Electronic Arts Ltd
The Godfather: The Don’s Edition - Electronic Arts Ltd
Tiger Woods PGA Tour 2007 - Electronic Arts Ltd

Untold Legends: Dark Kingdom - Electronic Arts Ltd
F.E.A.R. Vivendi - Universal Games Intl SA

PlayStation Network:
Tekken®: Dark Resurrection - SCEE
Lemmings™ - SCEE
Go! Sudoku - SCEE
Go! Puzzle - SCEE
Blast Factor™ - SCEE
flOw™ - SCEE
Super Rub’a'Dub - SCEE
Gripshift - Sony Online Entertainment
Gran Turismo HD - SCEE (gratis demo)

Som vanlig har jeg gjort de semi-interessante titlene røde, og bare for moro skyld satt jeg grønn farge på alle spillene som allerede er ute på Xbox 360.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
er dette launch day tittler eller *host* launch window tittler *host*

CockMcBalls

El Sabor Professional
Gleder meg stort til lanseringen, og vil antagelig plukke opp en konsoll den 23. Mars. Spillene jeg gleder meg mest til er Resistance, Motorstorm og Virtua Fighter 5. Er også litt spent på hvordan Gudfaren blir siden jeg aldri tok meg tid til å sjekke det ut.

SCEE skriver om Gran Turismo HD i teksten men ikke på listen. Jeg ville markert den med rød. Pluss Virtua Fighter™ 5 - Sega®Europe Ltd ville jeg gjerne hatt. Men kjører 360 på den i stede.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kommer VF5 på 360, altså?

*liste oppdatert*

edit: Kompis av meg har fått Full Auto 2 nå nylig, han sier det er det beste PS3-spillet han har spilt hittil (som inkluderer Genji, Resistance, og RR7).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg testa Full Auto på 360 en gang, og det var morsomt på samme måte som det er morsomt å gå nedover en travel gate og egentlig ha det ganske kult og så plutselig tråkker du på hålka og går rett på snørra mens du har hendene i lomma sånn at du ikke får tatt deg for. Vi får håpe oppfølgeren er litt bedre.

Sånn ellers, den lista der er nesten like kjedelig som Wii-lista for første halvår av 2007. :(

Lodin

Der Waaaah
Mulig jeg trår ut på en bristende gren nå, men ingen steder i presseskrivet til Sony står det at alle de spilla er klare på dag 1. Eurogamer har som de fleste andre valgt å tolke den vage ordbruken deres dithen. Det som faktisk står øverst i skrivet er: SITAT
PS3 to Launch in UK on 23rd March 2007
Over 30 Titles for Launch Period
1 Million units forecast for Initial European Launch Period[/b]
Kun fåglane vet hvor lenge en launchperiode varer, men Nintendo er fek.s enda inne i sin med Wii.
Forøvrig står spilla lista under: SITAT
PLAYSTATION 3 LAUNCH TITLE LINE-UP[/b]
Mens ekstrautstyr står under: SITAT
PLAYSTATION 3 Peripherals Available at Launch[/b]
LINKH

Kilik

Lokal moderator
Bør nevnes at GT HD er en gratis nedlastbar demo.

Synes faktisk det her er en meget solid launch. Bedre enn de to andre konsollene. De dekker de fleste sjangre bra. Resistance skal være et meget solid FPS. Det samme gjelder MotorStorm for racingsjangeren, mens VF5 og Tekken: DR er vel omtrent så bra som det blir innenfor fightingsjangeren. Man bør heller ikke automatisk dømme bort multiplattformspill. Jeg tipper "mannen i gata" som er interessert i PS3 ikke har en kraftig PC eller X360 fra før og da er spill som Oblivion, Call of Duty 3, FEAR og Fight Night 3 absolutt verdt å nevne. Da er det vel heller prisen det stopper opp på.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er vel igrunn mitt hovedproblem med dette utvalget også; fem tusen for konsollen, og det man kan spille på den er bilspill, slåssespill og masse greier som har vært ute på Xbox 360 i år og dag allerede?

Men så klart er det et viktig poeng at den gjengse forbruker ikke har det samme perspektivet. På den annen side tror de at Playstation 3 kommer til å koste 1.500 kroner også, da. :p

Jeg er ikke helt oppdatert på PS3-fronten, men er det slik at alle PS3-spill blir sonefrie, eller er det opp til utgiverene?

Mulig det blir en PS3 på meg ved lansering, men er fortsatt litt usikker. Det er kun Virtua Fighter 5 som frister på den lista.

Jepp, de blir sonefrie, en major selling point til PS3 der, men tror det var slik at Blue-ray filmene ikke ble det

SITAT(NiloPilo @ 31.01.07, 14.46) 49734
Jepp, de blir sonefrie, en major selling point til PS3 der, men tror det var slik at Blue-ray filmene ikke ble det
[/b]
Sikkert blitt spurt hunde ganger før, men vil den kunne spille alle regioner av PS2 og PS1?

Lodin

Der Waaaah
Bilde fra UEFA Champions League til 360. De er sponsor av den ekte utgaven og har derfor krav på å få navnet sitt med. For en gangs skyld er det Sony som drar et masterstroke. B)

SITAT(NiloPilo @ 31.01.07, 14.46) 49734
[/b]
Så Blue-ray er ikke sonefritt, men HD-DVD filmer (generelt, f.eks. på XBox 360) er sonefritt (har jeg lest ...)?

Jeg funderer på om jeg skal kjøpe en PAL-PS3 eller en NTSC U/C-PS3. Har du NTSC J-PS3 eller NTSC U/C-PS3?

To ting: Virtua Tennis 3 er multiplatform og absolutt en interessant tittel. Har ikke folket spilt forgjengern på DC? :(

Edit: Så nå at de grønne titlene var spill som allerede er ute på xbox 360. Det er vel egentlig intet nytt at lanseringslisten inneholder få ekslusive titler.

Jeg funderer på om jeg skal kjøpe en PAL-PS3 eller en NTSC U/C-PS3. Har du NTSC J-PS3 eller NTSC U/C-PS3?
[/b]
Tenkte på det samme, hadde en 60 g NTSC JAP hos meg her i Norge ikke så lenge siden, men med tanke på en maskin som koster nesten 6000kr, så er det greit å ha garanti. SÅ jeg bare solgte min og venter på PS3 PAL versjon som jeg kjøper i Norge.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(sheriffen @ 31.01.07, 20.42) 49788
Hvorfor i alle dager er Newcastle og Middelborough med i et Champion League-spill?[/b]
Fordi cup er cup.