PlayStation 3 på E3 neste år!

SHDR

Gullmedlem
News @ Gamesindustry.biz

Da ser det ut til at PS3 blir vist frem neste år, passende nok på E3. Kanskje litt dumt av Sony å skyve denne lille godbiten ut av døren, ettersom oppmerksomheten risikerer å drepe PSP-hypen som renner omkring om dagen. Annonseringen sier ikke noe nytt om Cell, men røper at PS3ens minnebåndbredde blir temmelig barske saker, og at det atter en gang er Rambus som sørger for interminnet.

Skal ikke PSP være ute allerede når E3 går av? I så fall så tror jeg ikke det skader PSP'en så mye å vise PS3 etter at maskinen har solgt 10 millioner eksemplarer... (eller noe rundt der).

SHDR

Gullmedlem
Nei, jeg tenker på akkurat nå. PSPen har bred mediedekning, og alle tenker at det er det neste store, og så kommer Sony og sier at PS3 er rett rundt hjørnet. Det er en dårlig markedsføringsbeslutning.

Dersom PSP har solgt 10 millioner enheter på 5 måneder skal jeg spise hatten min. Det blir isåfall det raskeste hardwaresalget noensinne, og jeg har dårlig tro på at en konsoll til 3500 kr. vil selge så mye uten et vanvittig slående salgsargument. PSP har allerede batteripakke og en litt uhåndterlig størrelse. Kan du se for deg at folk går rundt med PSP som et slags smykke slik Sony viste dersom det henger en lang, svart ledning fra den?

Opprinnelig skrevet av Shadar@16.07.2004, 10.31
Nei, jeg tenker på akkurat nå. PSPen har bred mediedekning, og alle tenker at det er det neste store, og så kommer Sony og sier at PS3 er rett rundt hjørnet. Det er en dårlig markedsføringsbeslutning.

Dersom PSP har solgt 10 millioner enheter på 5 måneder skal jeg spise hatten min. Det blir isåfall det raskeste hardwaresalget noensinne, og jeg har dårlig tro på at en konsoll til 3500 kr. vil selge så mye uten et vanvittig slående salgsargument. PSP har allerede batteripakke og en litt uhåndterlig størrelse. Kan du se for deg at folk går rundt med PSP som et slags smykke slik Sony viste dersom det henger en lang, svart ledning fra den?
75646​

enda verre, en Hånd konsoll....

Jeg har ennå ikke sett en eneste GBA bruker GÅ rundt å spille heller. Som oftest sitter du stille, og hvis det er på skolebussen, så er jeg rimelig sikker på at ryggsekken er stor nok i massevis for å legge PSP'en der. Jeg sitter gjerne hjemme på verandaen å spiller i sola, hvis skjermen tillater det. Har ennå ikke vært borti en skjerm som ikke blir veldig mørk og vanskelig å se i sollys, men noen ganger kan man plassere seg slik at det ikke blir så ille. De har hele tiden sagt at PSP ikke skal være en konkurrent til GBA, og jeg tror det er mer en BÆRBAR maskin enn en HÅNDHOLDT maskin.

Det med 10 millioner eksemplarer var selvsagt en bevisst overdrivelse. :p

Disse som kjøper 2 spill i året er vel heller lite interessert i å kjøpe noen som helst konsoll? PSP er kanskje ikke high-tech om et år, men GBA har da heller ikke vært high-tek noensinne? Spesifikasjonene på GBA var vel high-tech i 1994-95 kanskje, sannsynligvis ennå tidligere.

Du må vel også innse at de som fortsatt spillet PSX er heller ikke særlig interessert i high-tech, og dersom de er fornøyd med det de har så er vel ikke de interessert i å kjøpe noe som helst?

Skal jeg si at jeg tror ikke Nintendo DS kommer til å selge noe særlig, fordi det er så mange som ennå spiller SNES/N64? Ser ikke helt logikken din. Jeg tror PSP blir kjempesuksess. Det er Sony vi snakker om, og de har laget bærbare avspillere siden tidens morgen (nesten), og de gir ikke ut noe piss. Sony er en av de beste på dette markedet med bærbare cd-spillere, minidisc'er etc etc så de har ganske mye erfaring på dette området. Jeg deler ikke din formening om at PSP kommer til å gå nedenom og hjem.

Men vi får se. Dette er forøvrig off-topic også ;)

SHDR

Gullmedlem
Ah. Bare liten korreksjon. Jeg tror ikke PSP vil gå nedenom og hjem, og jeg er skeptisk til hvordan NDS tas imot av det eksisterende GBA-markedet. Det som derimot er klart er at Sony kan komme til å brenne seg på at PSP introduserer et nytt proprietært format, UMD, som det er usikker industristøtte for. Selve konsollen vil også kunne spille ATTRAC3 heller enn MP3, et format med dårligere lydkvalitet og også langt mindre tilgjengelighet enn MP3. ATTRAC3 fåes på Sony.Connect, som krever dobbelt så mye pr. sang som for eksempel iTunes Store.

Hva jeg mente med "To spill" og "PSX" var at folk tenderer til å la være å kjøpe en konsoll når de vet det kommer noe nytt og bedre like rundt hjørnet. Husker du Dreamcast? Vel var det Sega, som ikke har Sonys markedsføringsdivisjon, som slapp den, men folk regnet med at PS2 ville bli evig mye mektigere. Vi vet hvordan det ble. Utover det appellerer ikke PSP til mainstream-crowden. Den har få spill du ikke får på PS2, og folk med snever spillsmak, som iallefall halvparten av alle PS2-eiere er, gidder ikke kjøpe FIFA2004 eller 2005 til PSP *OG* PS2. Folk som er veldig casual vil ikke betale så mye for en PSP når den ikke kan gjøre noe spesielt som en PS2 ikke kan, og attpåtil ikke engang kan spille MP3er.

Hvem er demografien for PSP? Gadget-folk? Gamere? Den har for sære features for Gadget-folk, som ofte er DivX og MP3-onanister, mens Gamer-markedet kommer til å bli irritert over at de må betale masse for et potensielt understøttet filmformat og et underlegent musikkformat de ikke har bruk for.

Men back to topic, people, there's nothing to see here.