mange klaget når PS2 kom at de ikke klarte å utnytte potensialet godt nok å blablabla fra spillutviklerne. men så kom Squaresoft ut med Final Fantasy X som selfølgelig tok rotta på konkurrerende RPGer.
de hadde visst nok et eget team som tok for seg hver enkelt del av PS2 å analyserte hvordan de kunne pushe hver enkelt del til sitt bristepunkt å utnyttet denne "Know How" til å smekke sammen FFX. til en storm av klager fra konkurrentene sine selfølgelig som mente det var urettferdig for markedet at squarsoft hadde ressursene til å gjøre slikt å ikke dem. de kunne rett å slett ikke konkurrere med slikt å det mente de var lovstridig. bare bullshit selfølgelig å tror ikke de fikk medhold i sine uttalelser?
FFX kom nå ut ganske kjapt etter at playstation 2 var et faktum å viste hvilke muskler PS2 innehavde. så jeg tror nå at hvis dem vil er det ikke no problem å utnytte PS3 til sitt optimale relativt tidlig etter fødselen.
Og apropos hype, hvor ble det av alle PS2'ene som Saddam Hussein visstnok skulle ha importert for å bruke de til å styre hans high-tech rakettsystem? De forsvant vel sporløst med weapons of mass destruction..
det var ikke det som var storyen til de maskinene saddam hussein hadde kjøpt. soldatene hans spilte playstation fordi studier har vist at treffsikkerheten din øker betraktelig å du får god koordinasjon av å spille mye data, playstation, x-box, uansett hva.
i USA fant de ut ved å ta med seg flere ungdommer på en "Shooting Range" som spilte mye førstepersonsskytere å dataspill generelt men aldri hadde skutt med virkelig våpen før. så tok de med seg en gruppe ungdommer som overhodet ikke var interesert i data å nesten aldri hadde spilt en dag i sitt liv som heller aldri hadde skutt med virkelige våpen før.
så lærte de dem basis kunnskap på hvordan man håndterer de forskjellige våpnene. dataspill gutta var mye raskere i å plukke opp å lære seg dette enn den andre gruppen ettersom dataspill idag er så realistiske som mulig å benytter virkelige tildigere SWAT members og Militære instruktører som demonstrerer våpen behandling å taktikk ved å feste slike elektroder? eller hva det heter på kroppen som leser bevegelsene til personen å kan implementeres i spillet ved en senere annledning. akkurat som når david beckhan å thierry henry gjør det samme ved å sjonglere med fotball å utføre forskjellige triks som senere benyttes i fifa, this is football etc.
metal gear solid, rainbow six, splinter cell å mange flere har benyttet virkelige eksperter på området til å gi dem rettledning angående bevegelser, våpen håndtering, taktikker, kommandoer å alt annet som de har peiling på.
vel tilbake til undersøkelsen. data ungdommen har selfølgelig registrert dette om så underbevisst eller bevisst å var veldig snare med å håndtere både m-16 og pistoler å hagler. en annen ting var at data ungdommene helt ubevisst bevegde seg med munningen på våpenet peket ner i golvet mens den andre gruppen bevegde seg med munning opp i luften. den korrekte måten som SWAT members etc. benytter er selfølgelig å holde det stødig ner mot gulvet å godt plantet mot skulderen når de beveger seg/lister seg omkring. det gir en mindre responstid å større treffsikkerhet ved å bare rise det rtt opp mot et eventuelt mål. en typisk amatør tabbe er å gå med våpenet opp i luften slik man ser på mange b-filmer med wannabee komando soldater...
men selve skyte treningen var å skyte på en blink. data ungdommen whoopet ass i treffsikkerhet i forhold til den andre gruppen å 1 av dem fikk bedre score enn en politimann som var med for å måle seg opp imot.
men så kom det mest imponerende. de skulle skyte på bevegende skyteskiver som når de blir truffet detter ner av seg selv å det kommer gjerne flere skiver opp samtidig. hver av dem er d formet som en mann. vel dere vet hvordan de ser ut.
i mange skytespill blir man jo tatt med på en shooting range før man får begynne selve spillet som en del av storyen. som for eksempel i americas army, operation flashpoint å tilåmed i gta vice city kan du gå på en slik skytebane om du vil. å mange flere.
her var den andre ikke datainterreserte gruppen ut først. når de skjøt på disse blinkene så skjøt de gjerne flere skudd på same blink å ventet helt til blinken var falt før de fant et nytt mål å skjøt flere skudd på det målet helt til den blinken osv.
men så kom hardcore gamerne inn å skulle prøve. her ble de virkelig imponert å selv den militære instruktøren ble forferdet. de fleste av guttene skjøt et skudd å beveget seg raskt videre til et nytt mål å skjøt et skudd til før de fant enda et mål å fyrte et skudd til å ventet aldri på at blinken var falt engang før de fant et nytt mål, å de flinkeste traff på hvert eneste skudd å når blinken de hadde skutt på falt hadde de allerede fyrt av skudd mor et nytt mål å bevegd seg videre. dette er nøyaktig hvordan en kommandosoldat ville gjort det ettersom han skal vite om han treffer umiddelbart å skal ikke vente på at målet faller for det er bortkastet tid som kan få deg drept i felten.
altså ved kun å bli lært opp i grunnleggende sikkerhets rutiner som hvordan man holder våpnene og derretter få beskjed om å bruke de skillsene de hadde lært via dataspill til å gjøre resten var de fullt på høyde med politimenn som skyter på blink ukentlig og med marinesoldater.
alle vet at i spill som for eksempel battlefield eller counter strike å alle de andre er det å finne seg et nytt mål umiddelbart etter fienden er drept alfa å omega for en god kills per death rate. å det merker jeg med meg selv at refleksene å slikt går på automatgir når jeg virkelig har levet meg inn i en battlefield 1942 match å det å kjapt skifte over til colt straks jeg er tom for ammo til assaulten skjer ubevisst å deretter kviv eller speide kjapt rundt etter noen som har blitt drept å etterlatt noe ammo jeg kan benytte. så jeg tror nok man kan plukke opp en god del relevante skills til real life i slike spill...
grunnen til denne undersøkelsen var en episode på en high school hvor en elev som klikket med en pistol hadde utvist stor presisjon med våpen å han skjøt akkurat slik som disse dataungdommene. 1 skudd før han fant et nytt mål også et skudd til. av 8 avfyrte skudd traff han 7 elever i hodet å bommet kun med 1 skudd å forskerne visste denne gutten tilbrakte mye tid med førstepersonskytre å ville se om teorien til politiet var rett at det var her han hadde plukket opp kunnskapen sin å det viste det seg at det med all sannsynlighet var...
altså saddam hussein lot soldatene sine spille video spill på fritiden for å holde skyte skillsene sine ved like. nå vet ikke jeg om det med saddam husseins innkjøp av mange playstationer var sanne, men jeg mener å huske det var media som hadde fått tak i den infoen å at sony ikke hadde noe med det å gjøre. tviler på at de vil bli assosiert med å hjelpe irakiske soldater til å bli bedre å skyte.