PlayStation MOVE - Scooter approves

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Samme spillet som på Wii men med bedre grafikk, høres virkelig ut som et sterkt argument for å kjøpe ny konsoll.

PlayStation researcher Anton Mikahilov said the PlayStation Eye is capable of tracking the Move's movement to a precision of about one millimeter in the X and Y-planes.
...But putting the Move controller's level of precision in terms most of the room could understand, Mikhailov said that they've been able to use the PlayStation 3 add-on as a device to control the PC version of StarCraft.
Hvis dette stemmer så er det ganske imponerende. Jeg har mine tvil når det kommer til Project Natal. Tror ikke den blir like presis og at den har mer lagg. Men det finner vi vel ikke ut før seinere i år regner jeg med. Men sånn tilbake til PS Move, jeg betaler glatt $100 for å kunne spille Tiger Woods 11, fremtidige RTS spill osv på PS3en min med en presis motion kontroll. Hvis man ikke er spesielt interessert i Nintendo sine egne spill (Mario, Zelda, Metroid osv) så finnes det få gode grunner for å kjøpe en Wii hvis man eier en PS3 fra før av. Eller en X360 for den saks skyld hvis det viser seg at Project Natal ikke ender opp med mageplask.

oma

Village Drunk
Om PS move gjør at strategispill på konsoll faktisk kan funke, så er jo det ganske awesome.

PS3 har mus/tastatur støtte fra før men det er vel bare Unreal Tournament 3 som benytter seg av dette, ihvertfall så jeg vet om.
Hadde faktisk helt glemt ut at Sony har gitt utviklerene mulighet til å hoppe bukk over dualshock kontrollen. Hvorfor PS3 ikke har mer RTS spill eller tillater m/t i FPS spill er egentlig litt snodig når støtten er der. Får jeg valget mellom motion control og mus til RTS så er havner nå valget på mus. Som alltid ;)