Playstation3 EU BC site, live nå.

Kilik

Lokal moderator
#2
Absolutt ikke verst til å være første update. 1782 av 2451 PS2-spill fungerer mer eller mindre. Etter en kjapp titt så ser jeg FFVII mangler, Okami, GTA: San Andreas, GTA: Vice City Stories og Silent Hill-spillene har alvorlige problemer samt at FFXII har små problemer. Og Guitar Hero-spillene er ikke overraskende utelatt. Ellers er alt bra for min del.

Likte den her: "Hopp over FMV-sekvenser som ikke er nødvendige".
 
#3
Black funker ikke, MGS2 funker ikke, MGS3 småhalter i noen versjoner.

Men over alt er det imponerende.

Sjekker spillene jeg har når jeg kommer hjem med kompatibilitet og poster her så det blir litt mer oversiktelig enn den dårlige greia som Sony har.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Nei det var ikke sååå ille, men disse to høres rimlig suspekte ut. SITAT
Burde virke på PLAYSTATION®3 med noen merkbare problemer
Burde virke på PLAYSTATION®3 med problemer fra tid til annen[/b]
Får se hvordan det går når folk får prøvd selv, men 2500 spill var det ikke.

Psychonauts fungerer i det minste. :p
 
#5
WRC II Extreme. Ikke støttet.
Enter The Matrix. Ikke støttet.
Singstar Rocks! (SCES-53889) Problemer fra tid til annen.
Spider-man 2. Ikke støttet.
The Getaway. Støttet.
Stuntman. Ikke støttet.
Tony Hawk's Underground (SLES-51848) Ikke støttet.
EyeToy: Play 3. Ikke støttet.
God of War. Støttet.
Pro Evolution Soccer 2. Merkbare problemer.
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Ikke støttet.
Metal Gear Solid 2: Substance. Ikke støttet.
Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Problemer fra tid til annen.
Metal Gear Solid 3: Substance. (SLES-82042/82043/82050) Ikke støttet.
Final Fantasy XII. Merkbare problemer.

Nå ble jeg litt deppa her. Ut av 15 ps2 spill er det kun 2 som kjører perfekt.
Og store deler som ikke funker at all.
 
#6
Hvor er SOTC??!!

Edit: Ah, falsk alarm.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
To av favorittene mine, Primal og Ghost Hunter funker ihvertfall. Ikke at det var noen andre enn meg som kjøpte dem da. -_-

Uansett tror jeg det er et grovt feilsteg å kvitte seg med den gamle PS2en med det første.
 
#9
Joda, jeg har kjøpt dem begge :kos:

Savner en søke funksjon der, er slitsomt å måtte bla igjennom tusen sider for å komme fram til et spill, som man ikke vet om er på listen en gang.

Edit:

Min originale kopi av Silent Bomber vil ha problemer fra tid til annen, og det er ingen Shadow Hearts spill der. :(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Ikke hold pusten, for Sony kommer ikke til å fokusere på å oppdatere BC-lista. (@ 1UP)

Opprinnelig skrevet av Nick Sharples@ SCEE
We will test all forthcoming PS2 titles, but it would be unrealistic to expect significant increases in the number of playable PS2 titles in future firmware upgrades given the above. Whilst J&D and MGS are not listed as playable, their successors MGS3 and Jak and Daxter 2 are playable.
 

Kilik

Lokal moderator
#11
27% av PS1-spillene og og 44% av PS2-spillene fungerer uten feil: Link
Merkelig at de sliter såpass med PS1... :hæ:

Men som jeg nevnte tidligere skulle jeg ønske de gjorde en innsats for å få de mest populære spillene som f.eks. FFXII, GTA:SA, FFVII etc. til å kjøre skikkelig enn å få x antall spill til å kjøre sånn halvveis. Kvalitet foran kvantitet.
 
#12
:eng101: Gjenta etter meg: Jeg vil ikke spille PS2-versjonen av Psychonauts. Den er et fuckings makkverk, og jeg vil for alltid forstå at Xbox- eller PC-utgavene er de eneste sanne veiene til Psychonauts-Zen.

Ellers en grei liste. Jeg er fortsatt skuffet over at de ikke støtter alt, slik de sa de skulle. Det hadde vært et kjøpsargument for min del, for da kunne jeg satt bort PS2-en min. Slik det ser ut trenger jeg den for spill som Guitar Hero, Amplitude, Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Metal Gear Solid 2 og en del fler.
 
#13
Hva gjør Psychonauts så dårlig på ps2? Jeg har et uåpnet eksemplar liggende her... Og dette er min eneste mulighet til å spille spillet , siden jeg ikke har brukandes PC eller Xbox.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Skal vi se. Grafikken er mye dårligere siden de måtte fjerne en del effekter som bumpmappinga på jakka til Raz, alikevel lagger det og har altfor lange loadetider. En rimlig middelmådig port med andre ord.
Alikevel verdt å få med seg. :$
SITAT(oerhört @ 21.03.07, 11.24) 57569
Det hadde vært et kjøpsargument for min del, for da kunne jeg satt bort PS2-en min. [/b]
Vil tippe det er et argument for mange som planlegger å plukke den opp på fredag. Sist jeg sjekka driver fortsatt de fleste sjapper å reklamerer med at maskina kan ta hva som helst.
 
#15
Vel, PS2-utgaven har følgende "features":

* Lengre lastetider
* Styggere grafikk
* Mer hakking

I tillegg opplevde jeg flere systemkrasj.

Hvis du ikke har PC eller Xbox å spille på, og du tror du kan leve med disse punktene, så er det ikke så skakkjørt at det ikke lenger er moro, men det er en helt opplagt kjipere opplevelse.

(PS: Hvis du ikke har Xbox burde du for øvrig skaffe deg en. De er både billige og problemfrie nå, og det er som kjent mye fint på dem.)

(PSPS: Men så mener jo jeg at omtrent en hvilken som helst maskin med et par gode spill på er verd å eie, så ta det med en klype salt.)
 
#16
Veeeeel. Saken er sånn at jeg EGENTLIG hadde tenkt å hoppe over spillet, men så var det noen her som linket til et tilbud der man kunne få ps2-versjonen for 53 kr.... og siden Lodin og diverse andre har mast sånn om hvor fantastisk det er, kjøpte jeg det så jeg har det liggende når jeg får lyst på noe å spille. Har mer enn nok å spille fra før? (FFXII, God of War 2, Farenheit og nå også Psychonauts), så trenger vel egentlig ikke også en Xbox og de tidskrav den vil bringe med seg helt ennå. :p
 
#17
Spillet kjører jo glimrende på X360, så hvis du har en, eller planer om å kjøpe, kan du jo bare skaffe deg Xbox-versjonen.
 
#18
Har nok ikke det heller. Kjører forrige generasjon ennå for det meste jeg. Og jeg har jo PS2-versjonen her, så da er det litt enklere å bare.... sette det i ps2-en.
 
#19
Fungerer Psychonauts på 360? Har mistet kontrollen over hvilke orginale xbox-spill som fungerer på den. Har også en forseglet PS2-versjon, men nå bli jeg litt skeptisk til å åpne den...

Uansett, jeg kaster ikke min PS2 med det første, nei. Mange spill jeg har som ikke var å finne på listen. Primal og Ghost Hunter er forøvrig søte spill, har dem begge to. ^^

Edit: Ugh, eid av Agahnim. Da skal ihvertfall PS2-versjonen bort på et eller annet vis.
 
I

impywimpy

Gjest
#20
Psychonauts er en juvel som fortjener din oppmerksomhet. At det gjør noen ting mindre bra er noe jeg er veldig villig til å leve med, for alt i alt snakker vi om det beste spillet der ute som kan puttes under plattformmonikeren. Da først og fremst som en oppvisning i frydefull fantasi, men grunnmekanikken er også akseptabel nok til at du fortsetter. Jeg ville prioritert det over Fahrenheit, som er relativt oppskrytt.