Pokémon Colosseum [GC]

#1
Pokémon Colosseum



Var vel et emne om dette tidligere (under "Nyheter"), men det fant jeg ikke nå. Men nå er jo spillet ute (ikke bare i Japan, men i Nord-Amerika også). Det kommer vel i mai i Europa.

Jeg har spilt i ca. 1 og en halv time i dag, og så langt er jeg vel sånn passe fornøyd med Story-Moden. Story-Moden virker grei. Kanskje litt tidlig å uttale seg enda. Men den timen jeg har spilt Story-Mode, så har det virket ganske enkelt. Har ikke hatt problemer med en eneste kamp så langt. Men dette er jo helt i begynnelsen av spillet da.

Prøvde også en mode der man skulle slåss mot en rekke trenere. I den moden kunne du bl.a. bruke dine egne Pokémon fra Ruby/Sapphire. Du velger altså ut 6 Pokémon som du bruker hele veien (men kun 3 hver kamp - så kan du variere for hver motstander etter hvert). Trenerene har der Pokémonene sine i like høy level som den Pokémon du bruker med høyest level. Men selv om f.eks. du bruker 2 i level 60, og en i level 75, så er det ganske lett selv om alle motsatanderens Pokémon er i level 75. Men dette blir forhåpentligvis litt vanskeligere og mer krevende etter hvert (mulig det var noen vanskelighetsgrad man kunne velge, men det husker jeg faktisk ikke). Det er også andre modes i spillet, men de har jeg ikke prøvd noe særlig.

Grafikken er forresten ganske enkel generelt sett. Men jeg synes Pokémonene så ganske flotte og detaljerte ut. Fin animasjon på de i hvert fall. Og effektene i spillet var veldig imponerende faktisk.

Har ikke fått prøvd å spille mot brodern ved å linke fra Ruby/Sapphire, men skal få skaffet meg en kabal snarest, slik at jeg får gjort dette.

Alt i alt er jeg fornøyd med spillet. Det var som forventet egentlig. Hadde ikke ekstreme forventninger, men gledet meg jo til det. Men jeg venter jo fortsatt på at Nintendo skal få lansert et skikkelig stort Pokémon-RPG, som helst også burde være online...
 

epp

firm and correct
#3
Opprinnelig skrevet av Paynie@30.03.2004, 22.48
Pokemon?  ;)
Pokémon ja.. hvor har du vært de siste 10 årene?

Spillet kom vistnok ut i USA 23 mars. Vi er blitt lovet det i annet kvartal av 2004.
 
#4
ehum, 14 mai?
 
#6
RPG Modusen blir sikkert bra.
Har bestilt Colosseum fra Amerika.
Venter på å få det i posten nå. :D
 
#10
Jeg DIGGER pokèmon hehe er kanskje litt barnslig men det er skikkelig kult.
Ikke sånn med pokèmon kort+++ men det er kult på tv lissom så jeg gleder meg til dette kommer til Norge
 
#11
Pokèmon er litt barslig, men jeg ser på de nye episodene... Men driver ikke med Pokèmon kort og sånt surr..
Skal kjøpe meg det nye spille... Artig å prøve det! :D
 
#12
Opprinnelig skrevet av SilentBob@09.04.2004, 20.16
det er ikke ville pkmns slik som på gb/gbc/gba 

kilde: Zelink
hhaha din uopplyste tulling, man skal ikke fange "dagligdagse" pokemon, nei, man skal stjele dem fra slemmingene, men Legendariske/sjeldene (f.eks: Entei/ Zapdos) må man fange, og jo, det finnes ville pokemon som man kan fange.

ellers så gleder jeg meg som faen til dette spillet, serien blir for barnslig for meg, men spillene er helt konge.

Kanskje ikke alle vil samenlikne pokemon og FF, men jeg synes det er likt på mange punkter, jeg fikk selv adri sansen for ff, men pokemon er jeg helt hekta på, sitter faktisk å spiller Pokemon Red (as we speak).

og et spørsmål til deg som har det: hvordan er det med de 150 første pokemonene, ser man mye til dem? (både i story, og stadium mode), og, kan man overføre pokemon fra ruby/saphire på GBA, til GC? isåfall, hvordan?
 
#13
Hmm... Har egentlig ikke noe særlig tro på dette lenger av en eller annen grunn... Nåja, kan sikkert overtale lillebroren min til å kjøpe det...
 
#15
Pokemon er vel litt....tja....animen er ikke så verst.Valget står vel mellom .hack og Colusseum. hvis ikke jeg går amokk og kjøper begge....
 
#16
for å få de pkmnene fra rød og blå må man linke fra fire red eller leaf green. det samme hvis man vill ha de fra ruby og sapphire må. nå tror snakker jeg om story mode/rpg mode da.

de pkmn du fanger i rpg/story er i fra gull og sølv... du kan linke via den der gba_gc linken eller hva det heter
 

epp

firm and correct
#17
Hva er vitsen med at du poster her Lodin? når det helt åpenbart ikke er et spill du interesserer deg for?

We don't give shit! Jeg foreslår at du putter avataret ditt i kjeften og trekker ut splinten.
 
#18
Herregud, hva er vitsen med å helt bananas bare fordi Lodin ga en liten underholdene opplysning? Jeg synes det var en morsom opplysning, men nå spørs det hvorvidt dere skjønte hva han mente.
 
#19
Pokemon Coloseum? Har testet pokomon til gameboy, og det er ikke så dårlig, men de coloseum greiene er litt mye as.
"Go Picasho!

Herregud! :tommelned:
 
#20
Da dette emnet holder på å spore av må jeg gi en advarsel, også til meg selv. Skonken...: Det hadde vært flott om du begrunnet meningene dine, det siste innlegget ditt var rett og slett udugelig.