Pokémon Fire Red / Leaf Green [GBA]

#1


Anmeldelse

Pokémon Fire Red / Leaf Green - 9.0 (IGN)

GameRankings

Pokémon Fire Red
Pokémon Leaf Green

Boxshot





Cardridge



Bilder





Flere bilder!

---

Noen som skal ha et av disse spilla (eventuelt begge?)? Jeg har selv bestilt Pokémon Leaf Green, og gleder meg enormt til å spille det. Det er riktignok en remake av Red/Blue (som jeg har spilt før), men jeg kan med dette få tak i enda flere Pokémon ved å linke opp med Ruby/Sapphire, og da lage flere forskjellige teams osv. Også er det artig med denne trådløse linkingen.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Har de gjort noe som helst med grafikken i forhold til de gamle spilla? Ser jo identisk ut bare med bedre farger.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Lodin@04.09.2004, 15.40
Har de gjort noe som helst med grafikken i forhold til de gamle spilla? Ser jo identisk ut bare med bedre farger.
97989​
Det er vel samme grafikkmotor som i Ruby/Sapphire.

I forhold til GB/GBC-spillene, så er det jo bedre effekter (og farger som du nevnte), og det hele ser mye bedre ut. Men det kunne godt vært forbedret mer (sammenlignet med f.eks. Golden Sun, så er det ikke mye å skryte av).
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#4
Jeg digger Pokemon grafikken jeg, den passer jo drit bra til spillet!!! Men jeg synes det er litt muffens at det kommer en leaf green versjon, istedenfor enn "Aqua blue"??? Green version av det originale spillet kom jo ikke til europa... var vel bare paa japansk tror jeg...

Synes det er litt surt ettersom jeg har hatt:

blue v.
Silver v. (og crystal v.)
Sapphire v.

altsaa de blaa spillene...
 
#5
Hvorfor i alle dager bytta de fra grønn til blå i den første plassen? (In the first place, hvis du ikke tok'an.)
 
#6
Går det ann å linke dette opp med Ruby/Saphire? Men da kan man jo få pokèmon som ikke var med i de første spilla!
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#7
Går det ann å linke dette opp med Ruby/Saphire? Men da kan man jo få pokèmon som ikke var med i de første spilla!
Det er i alle fall ganske sikkert at det gaar an aa linke mellom Ruby/Sapphire og leaf green/fire red.

men da blir det nok eventuelt som med Red/Blue og Silver/gold... At amn bare kan bytte pokemon som eksisterer i begge!

Haaper det ga svar.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#8
Faktisk ikke, og det er bekreftet av Nintendo selv. Grunnen til at man ikke kunne fange monstre som Pikachu, Bulbasaur og slike, var nettopp det at disse spillene skulle gjøre det mulig.

Selv tror jeg heller at saken er slik at disse spillene ville selge mer om man gjorde slik at man måtte ha dem for å få full samling på Rudy/Sapphire-kasettene sine. Hvem sa at Nintendo ikke var sleipe?
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#9
Haha, det tenkte jeg ikke paa...
Hmm alle vet jo at Nintendo er sykt sleipe... ett bevis paa det er jo e-reader... skikkelig teit!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
De er vel ikke sleipere enn Sony eller Microsoft, som begge går ut med mye urent mel i posen hva gjelder tekniske spesifikasjoner på sine produkter. Men, Nintendo vet å utnytte sitt "uskyldige" image til sin fordel.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#11
Det er jo ikke tvil om at spillbransjen er blitt litt sleipere med tiden, den kampanjen til Xbox var jo skikkelig svett...

Men naa blir det vel litt mye off-topic...

Deter i alle fall digg at man faar med traadl0s linketing med Pokemon LF og FR!!!
Jeg synes det er aalreit aa faa med et minnekort til spill som pokemon colloseum, uten ekstra kostnad! Dog det hadde vaert enda diggere med HD da...
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#12
Men vil det vaere kompitabelt med Colloseum da??? siden ett ikon paa pakkka tydelig indikerer at man kan koble spillet opp mot GCen???
eller vil det vaere til en "ny Colloseum"?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#13
Jeg tror nok at det med all sannsynlighet vil være Colloseum-kompatibelt. Å utvikle et eget Colloseum-spill til Fire Red og Leaf Green ville nok ikke lønne seg økonomisk, og heller ikke falle i smak hos kjøperne.
 
#15
+ til trådløs linking, og at vi endelig kan få tak i de siste Pokemonene. Men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet grunnet at jeg ikke betaler 400 spenn bare for å få noen Pokemon jeg fikk for åtte år siden..
 
#16
Jeg skal definitivt ha Fire Red eller Leaf Green. Pokèmon Rød/Blå er helt klart et av de ti beste spillene jeg noen sinne har spilt. Disse remakene blir nok neppe så magiske som orginalene er, og jeg tviler på at jeg kommer til å bli så revet med som jeg ble de første gangene jeg rundet Rød. Men jeg kan simpelthen ikke unnvære å få gjennoppleve disse spillene med forbedret grafikk og lyd.
 
#18
Dette må jeg ha! Jeg har hatt pokemon re silver og crystall til GBC, men har ikke kjøpt saphire eller ruby, men det skal jeg ikke heller, jeg venter på dette i stede!


det var jo litt kult bilde da!
 
#19
HEi! jeg har tenkt å kjøpe begge spillene! :)
har red,yellow,silver,crystal,gold,ruby og sapphire! må jo nesten ha disse også da! :D men er det ikke noe som heter pokemon emerald?? med rayqaza?? nesten samme som "Crystal" bare att det er en "ruby,sapphire" versjon?????
 
#20
Jess, skal selvfølgelig ha meg ett av spillene, antakelig Fire Red. Likte veldig godt Rød og Blå, så det skal bli herlig med litt bedre effekter og farger. Kanskje ikke enormt mye bedre, men det får holde. :)