Pokémon Fire Red / Leaf Green [GBA]

#41
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@20.09.2004, 17.05
Har fått meg Pokémon Leaf Green nå. Har linket med brodern (som fikk Pokémon Fire Red), og gjort sånn at begge har Bulbasaur, Charmander og Squirtle, også har jeg fanget et par Pokémon (Weedle og Caterpie, samt at jeg har evolvert førstnevnte).
105284​
FY fatosten så flaut... Alle vet jo at Goldeen og Starmie er 10 ganger bedre, herregud, du kan ikke velge slike gimperrr Oo Charmander må derimot nerfest litt, hans ubre super attack er altfor bra :(
 
#43
Bare sånn av ren nysjerrighet, er missingno(eller noe slikt) på spillene?
 
#45
Opprinnelig skrevet av Ghaz@21.09.2004, 15.12
Må du ikek runne spillet før du kan bytte Pokemons??
105714​
Hvis man skal bytte med Ruby/Sapphire, ja. Eller, om man må runne det vet jeg ikke, men man må i hvert fall komme et stykke ut i spillet. Men man kan bytte med Fire Red / Leaf Green når som helst.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#46
Anyway, man kan få tak i Ho-Oh ved å bytte fra Colosseum. Hvordan får man tak i Ho-Oh på Colosseum?
du må fjerne shadow-statusen på alle pokemonene, det betyr altså at man må ha alle pokemonene først!

Bare sånn av ren nysjerrighet, er missingno(eller noe slikt) på spillene?
Mest sansynelig ikke, siden det ikke bare er en konvertering, men også en "oppgradering" Det kommer sikkert til å være bugs i dette spillet og, men det vil ikke være de samme!
Hope that made sense :svette:
 
#47
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@21.09.2004, 12.28
Anyway, man kan få tak i Ho-Oh ved å bytte fra Colosseum. Hvordan får man tak i Ho-Oh på Colosseum?
105671​
Du kan jo også få Ho-oh fra FR/LG, men da må du ha en slags ticket (Myserty ticket) for å komme til den øya Ho-oh befinner seg i.

For å få Ho-oh i Colosseum så må du først fange og purifye alle Pokémon, og etter det så må du slå 100 trenere på Mt.Battle i Colosseum mode. Da får du Ho-oh i boksen på Singleplayer mode.

Hvis man skal bytte med Ruby/Sapphire, ja. Eller, om man må runne det vet jeg ikke, men man må i hvert fall komme et stykke ut i spillet. Men man kan bytte med Fire Red / Leaf Green når som helst.
Ja, FR/LG kan linkes med hverander rett etter du har fått Pokédex. For å kunne linke med R/S så må du få Ruby og Sapphire Plate, som du får i et av de 9 øyene på spillet. Det betyr at du ikke kan linke med R/S før etter du har tatt Pokémon ligaen.

-----

Fikk selv FireRed i går, og har linket til meg alle starterne. Har nå kommer til Celadon city og skal akkurat til å ta fjerde gym leder (Erika). Hittil har ikke spillet vært så utfordrene, men det kommer nok etterhvert. =)
 

epp

firm and correct
#49
Sortvind:
Så fint at du er så utfyllende med din kritikk av Pokémon. Hvem sier det er oppskrytt? og skulle vi høre på de? Lar du deg diktere av andre hva du skal syns?
 
#50
Jeg får spillet på mandag, tipper jeg har en charizard rundt lvl 70 på tirsdag, og tar nok ligaen på tirsdag engang.

MEN!

Kan dere som har spillet l være å si for mye om det nye, eller sette en kjempe SPOILER WARNING sak foran? på forhånd takk.
 
#51
Til alle dere som spiller, har noen spm: (kan inneholde spoilere!!)

Jeg har hørt mye om at man kan få Entei og de 2 andre hundene (kommer ann på hvilken starter du velger), det jeg lurte på var hvordan man får den?

og Deoxys, hvor finer man det? noen sier island 3, så er det en øy med et rektangel på osv, men jeg finner det ikke.
 
#52
Opprinnelig skrevet av eivind2k@06.10.2004, 22.24
Til alle dere som spiller, har noen spm: (kan inneholde spoilere!!)

Jeg har hørt mye om at man kan få Entei og de 2 andre hundene (kommer ann på hvilken starter du velger), det jeg lurte på var hvordan man får den?
113360​
###SPOILER-ALERT###



#243 Raikou
Leaf Green
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Squirtle (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum

Fire Red
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Squirtle (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum

#244 Entei
Leaf Green
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Bulbasaur (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum

Fire Red
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Bulbasaur (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum

#245 Suicune
Leaf Green
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Charmander (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum

Fire Red
Rarity: Only One
Wild in Kanto (after beating Elite Four) if starter is Charmander (use Master Ball to catch)
Trade from Colosseum
 
#53
takk, men med "Lanto" mener du vel kanto? :p
 
#55
KJEMPE SPOILER AHEAD!! SPOILER!!! SPOILER!!!
(Det burde vel holde?)










Er dette etter første eller andre Liga?
 
#56
Opprinnelig skrevet av eivind2k@07.10.2004, 12.52
KJEMPE SPOILER AHEAD!!  SPOILER!!! SPOILER!!!
(Det burde vel holde?)










Er dette etter første eller andre Liga?
113592​
*SPOILER*

Etter du har tatt ligaen, altså første gang.
 
#57
hey!SPOILER?



jeg lurte på om en ting.. har nettopp greid ligaen..åsså nå har jeg nettopp værrt på three island og fanget meg en dunspark :confused: hehe.. jaja..
men hvordan får jeg meg inne i "mewtwo" hulen? <_<
 
#58
gidder ikke å spoile hele greia. Men, vis du har fanget 60 pokemon og fått National dex, så gå til One Island, gå in på pokemon senteret og snakk med Duden ved maskinen...
 
#59
Jeg sparer til Pokèmon Colosseum nå, og jeg SKAL HA Ho-oh. Når jeg har fått Ho-oh, kan jeg flytte den over til Ruby/Sapphire da?