Pokémon Online

Opprinnelig skrevet av bj0nniz@10.08.2005, 23.21
Vent litt, folk over 12 år spiller\ser på Pokèmon?
249982​
I agree. Mener dere det seriøst ? Finnes det Pokèmon spillere over 10 år i det hele tatt ? Av alt som kan spilles så er ikke Pokèmon et alternativ her i gården. Jeg har faktisk prøvd det på GBA mens jeg har vært på jobb siden alle ungene har så å si en GBA og Pokèmon. Battle i Pokèmon må være noe av det mest uinspirerende møkket jeg har prøvd. Springe rundt og finne folk, gjøre "quests" var forsåvidt ikke mer enn ok. Men battles ? Huff..

Og dette kan ikke være myntet på noe annet enn barn slik jeg ser. Syns ikke noe spesielt om RPG generelt sett, men jeg klarer å se forskjellen mellom Pokèmon og Final Fantasy/Zelda. Det er ihvertfall kvalitet for folk som er interessert i denne sjangeren.

Pokèmon, Digimon.. Shit/Crap.. bare piss som er laget for å loppe foreldre for penger.

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+13.08.2005, 17.56-->
<!--QuoteBegin-bj0nniz
@10.08.2005, 23.21
249982​
I agree. Mener dere det seriøst ? Finnes det Pokèmon spillere over 10 år i det hele tatt ? Av alt som kan spilles så er ikke Pokèmon et alternativ her i gården. Jeg har faktisk prøvd det på GBA mens jeg har vært på jobb siden alle ungene har så å si en GBA og Pokèmon. Battle i Pokèmon må være noe av det mest uinspirerende møkket jeg har prøvd. Springe rundt og finne folk, gjøre "quests" var forsåvidt ikke mer enn ok. Men battles ? Huff..

Og dette kan ikke være myntet på noe annet enn barn slik jeg ser. Syns ikke noe spesielt om RPG generelt sett, men jeg klarer å se forskjellen mellom Pokèmon og Final Fantasy/Zelda. Det er ihvertfall kvalitet for folk som er interessert i denne sjangeren.

Pokèmon, Digimon.. Shit/Crap.. bare piss som er laget for å loppe foreldre for penger.
251008​
[/b]

Jeg har veldi lyst til å slå deg hardt med et balltre nå. Men da blir jeg vel bannet. Men kan jeg spørre deg åssen spill DU liker da?

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+13.08.2005, 17.56-->
<!--QuoteBegin-bj0nniz
@10.08.2005, 23.21
249982​

251008​
[/b]
Det finnes nok Pokémon-spillere over 10, ja (jeg er 18 hvis du ikke gidder å regne på det). Jeg kan forstå at folk avviser TV-serien som underholdning kun myntet på barn, men jeg ser ikke hvorfor spillene skal bli plassert i samme bås. Hva som er så barnevennlig med Pokémon-spillene i forhold til andre 2D RPGer som... tja, Final Fantasy VI klarer jeg ikke helt å se. Vel, de har en simpel story, og de er fylt med en hel masse fargerike dyr, men blir spillet av den grunn "kids only"? Neida, i hvert fall ikke slik jeg ser det.

Grunnen til at jeg spiller Pokémon er fordi spillene er så fordømt avhengighetsskapende. Det er også deilig å spille et RPG som ikke tar seg selv så blodig seriøst, og unnlater å tilby evigvarende dialoger og super-avansert historie.

Jeg er for så vidt enig i at kampsystemet begynner å bli utdatert. Det har tross alt ikke skjedde noe særlig på denne fronten siden Pokémon Rød/Blå (de to første spillene i serien). Jeg håper virkelig at en overhaling av kampsystemet er høyt prioritert unde rutviklingen av Pearl/Dimond.

Konseptet til Pokèmon-spillene er supert, men gjennomførelsen holder ikke. Jeg spilte Pokèmon Red med én gang det kom og koste meg med det, men hvis jeg hadde satt meg ned med det idag, hadde det ikke tatt lang tid før skrudde av og kasta kasseten ut vinduet.

Pokèmon-spillene trenger noe nytt, og da mener jeg ikke flere pokèmoner (det de fokuserer på) - de er det mer enn nok av.

Fler Pokèmons er det siste vi trenger.
Men kanskje ikke i et MMORPG? Litt morsomt om de fleste har forskjellige Pokèmons, og ikke bare de 150 første.

Nå spiller ikke jeg Pokèmon, egentlig. Gjorde det før og kan tenkte meg at et MMORPG ut av dette hadde vært fett. :tommelopp: