Policenauts på Engelsk!

#1
For dem av oss som har sansen for Hideo Kojima, og setter pris på de rotete pastisjene, og god gammeldags melodramatikk skriblet ned av en person med en så ilter, barnslig lyst til å fortelle at alle brudd på dramaturgiske regler og normer bare blir vakre skjønnhetsflekker, er det gode ting på gang. En gruppe fans har nemlig nettopp fullført oversettingen av hele PlayStation-versjonen av Kojima-klassikeren Policenauts til l'anglais!



For de uinvidde snakker vi om det eneste store verket til Kojima som ikke har fått en vestlig lansering. Selve spillet er i praksis en slags spirituell etterfølger av den Blade-Runner-inspirerte Mega Drive-klassikeren Snatcher, en tittel kanskje mest kjent for en jeg-gjorde-alt-sammen-her-er-hvorfor som varer omtrent like lenge som hele resten av spillet tilsammen, og tar for seg to Dødelig Våpen-pastisjer av noen astronautspolitimenn som forsøker å løse et forsvinningsmysterium i Mecha New York eller tilsvarende.

Og nå kan altså også vi som ikke prater nipponesisk få oppleve dette klassiske pek-og-klikk eventyret! Den ferske patchen finner dere her.

Kult, hva?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Driver å laster det ned nå. Patchen altså. Spillet driver jeg slett ikke å laster ned for sånt erke lov.
Har allerede sett en fyr LPe starten av den japanske utgaven med egne oversettelser og det virker lovende. I praksis er det enda mer knotete pek og klikk enn Snatcher og mulighet til å tafse på samtlige damer. =D
 
#3
Tror nok det blir gråsone for folk flest hvis de vil spille med denne språk patchen. Man trenger iso fila av spillet for å patche det og når det er patchet så må det enten kjøres via emulator eller modda maskin.
 
#4
Kjøpe - Rippe - Patche - Brenne, eller bare spille noe annet isteden?

Glad i Kojima er jeg, men jeg spiller nok noe annet isteden.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jo også nedtelling til Konami sender disse folka diverse trussler om rettsak og dritt hvis de ikke fjerner patchen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Hva med en norsk oversettelse? Jeg tror "Politinaut" absolutt har livets rett.
 
#7
Ergerlig, det var jo det spillet ditt og mitt skulle hete Yeti.

Politafs? Politippe? Politran?