Portal [PC, 360, PS3 etter hvert?]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, i dag ble Orange Box aktivert på Steam, og det første jeg gjorde etter at filene var dekryptert var å kjøre i gang Portal, Valves nye pusle-FPS. Kort fortalt er Portal et spill hvor du spiller ei berte som freser rundt i Aperture Science Labs' (eller noe) testsenter, med et kjekt lite gevær som skyter ut henholdsvis oransje og blå portaler (bare en av hver kan være aktiv i slengen) som kan festes på de fleste rette overflater. Når noe så går inn i den blå portalen, kommer det ut av den oransje - og omvendt. Som du sikkert skjønner, blir det mange latterlige situasjoner og kanskje også noen alvorlige øyeblikk som får deg til å lære deg selv bedre å kjenne av dette.

Enten det, eller så må du navigere en serie med djevelsk konstruerte rom som helst vil ta knekken på deg, mens en følelseskald, sarkastisk og nedlatende robotstemme instruerer deg i forskjellige ting (som at portalgeværet er verdt mer enn den samlede inntekten og samtlige vitale organer til alle innbyggerne i hjembyen din).

Portal vakte min interesse da jeg spante inn de første trailerne; ikke bare fordi gameplayet så artig ut (for begge dere to som har spilt Narbacular Drop, er Portal en spirituell oppfølger laget av noen av de samme folka), men også på grunn av settingen. Spillet hører visstnok til i samme univers som Half-Life 2, og hvis du regner med å få et lite innblikk i ting som skjer bak kulissene i Aperture Science Labs, så har du nok truffet spikeren på hodet der. Jeg har ikke kommet så langt i spillet, men jeg kan konstatere at stemningen og settingen virkelig er noe helt for seg selv. Dette er et spill jeg anbefaler alle med sans for litt hjernetrim og morsomme kommentarer å sjekke ut. Og husk: Aperture Sciences "Ta med deg dattera di på jobb"-dag er en perfekt anledning til å få henne testet.

Edit: Eurogamer mener at Portal fortjener 9 av 10 mulige poeng. Så veit du det.

Dette VIL jeg spille... jeg vet flere andre enn meg har Macbook her... Jeg har testet HL2, og det fungerer rimelig lag-fritt med alle settings på low, er det samme greia her? Om noen kan bekrefte dette kjøpes dette fort som fy.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Igjen, som med Team Fortress 2, benytter Portal seg av en oppdatert versjon av Source-motoren, pluss at spillet må rendre - du veit - portalene. Hver portal krever at en ny utgave av spillgeometrien rendres og plasseres inni portalen, så det må nok ha litt mer juice enn vanilje-Half-Life 2. Det er bare min antagelse, dog.

Spilte nå igjennom dette i dag og må si det var to og en halv time godt invistert. Veldig mye lettere enn jeg hadde trodd, men det får nå være. Creditskjermen alene er verd de 15 dollarsene man legger på bordet om man er så døll at man kjøpet det utenom The Orange Box. Det er i korteste laget altså, men regner med at det blit massevis av hjemmesnekrede maps. Om det ikke blir tilfellet er det fortsatt verdt det, dog.

I alle Source-spill hittill har jeg kunnet peisa på med alt på det høyeste uten noe som helst lag, men i dette reiv det en del så jeg skrudde ned. Da jeg gikk ut av spillet første gangen så oppdaterte det seg selv med en gang dog, så kan være at det var noe barnesykdommer som allerede er luka ut.

Jante

privileged CIS shitlord
KAKE!

Litt kort kanskje, men faen så underholdende! Satte meg fast kun en gang, og det var irriterende tåpelig av meg å ikke se den bryteren som jeg trengte. Har enda en del achievements jeg ikke har fått gjennomført enda, og skal ta å teste de bonus-kartene i morgen. Orange Box er et bunnsolid produkt, og man får jævlig mye for pengene. Team Fortress 2, Episode 2 og Portal leverer alle varene, og jeg er ihvertfall fornøyd.

Og angående lagg - Eneste gangen maskinen slet ørlitegranne her var når det var masse flamme-effekter på kartet, ellers funket alt perfekt med ting på max.

Og ja, credits var fantastisk bra gjennomført. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat ferdig med spillet. Kort, men slutten er intet mindre enn genial. :D

Gleder meg til å teste bonusbrettene nå. Ah, artig. :)

Jante

privileged CIS shitlord
For dere som har gjennomført spillet, her er en MP3 av sangen som blir spilt i credits-sekvensen. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Takker, den har jeg leita etter. :D

Jante

privileged CIS shitlord
Kom over denne siden som tydeligvis var del av viral-markedsføringen til Portal.

http://www.aperturescience.com/

PROTIPS:
Login: valve
Pass: portal
dir
apply
continue

Ellers kan man jo skrive inn THECAKEISALIE etter man har logget seg inn. :D