Prey (PC, 360)

SITAT
3D Realms president George Broussard announced last night that the Xbox 360 demo of Prey won't be available for download on time. Here is the official word, straight from the horse's mouth:

We do not want 360 people waiting up for the demo or having false expectations. The 360 demo will not appear on Marketplace tonight. [as per yesterday's night]

I'm still waiting for specifcs, but I'm being told that it's still in testing at Microsoft. From what I understand this isn't Microsoft's fault, and is more likely just an issue of timing.

I'm hesitant to give any estimates for a release, but I've been told it should be reasonably soon after the PC release, but could be as long as a few days.[/b]
Kilde: TeamXbox

Lodin

Der Waaaah
For en utrolig ræva tråd. Hva med å slenge opp noe info om spillet og noen bilder når du først er igang a? Å nevne at PC demoen er ute kunne og være en fordel. :argh:SITAT
Prey tells the story of Tommy, a Cherokee garage mechanic stuck on a reservation going nowhere. His life changes when an otherworldly crisis forces him to awaken spiritual powers from his long-forgotten birthright. Abducted along with his people to a menacing mothership orbiting Earth, he sets out to save himself and his girlfriend and eventually his planet.

Built on an enhanced Doom 3 engine, the most impressive 3D engine used in a released game.
Portal technology adds a new dimension to gameplay, allowing enemies to appear out of thin air and create

Portal technology adds a new dimension to gameplay, allowing enemies to appear out of thin air and create new and completely original puzzles and gameplay styles.

Tommy has a sidekick, a spiritual hawk that can help him fight enemies and decipher the alien language of the living ship.[/b]
Vi snakker altså om enda et spill som er klin likt Doom 3 og Quake 4. Ikke at det er noe galt, demoen var kul nok den. Særlig på starten når man driver å surrer omkring i en bar å lager faen er det artig. Så kommer man videre til skytinga og får leke seg med diverse portaler og kødde med gravitasjonen. Annet enn det er i grunn ikke spillet så veldig revelusjonerende, men for de som hadde det gøy med de to forrige spilla som brukte denne motoren er dette artig lell. Det at man kan skyte seg selv i ræva er og stilig.

Protip: Hvis man endrer på gravitasjonen for mange ganger blir Tommy dårlig og kaster opp. Slikt liker vi og det får bonuspoeng.

PC demo
Hjemmeside

I forhold til dataen min så så det rett og slett dårlig ut. Selve grafikken var grei nok, men det var dårlig antialiasing og bildet var litt grumsete. Må nok oppleves på en HDTV slik det er med de fleste spill. Kanskje jeg prøver demoen på HD projektoren vår i løpet av helga for å se... :p

D

Deleted member 91

Gjest
Rakk å prøve PC-demoen for et par dager siden, og det var jo faktisk rimelig tøft, til tross for "zomfg spacelaser"-themet. At ingen har tenkt på det med portaler om leking med tyngdekraften før. Jaja, skal laste ned til 360en nå.

SITAT(Mongis @ 01.07.2006, 10.08) 12281
Endelig, denne skal testes i løpet av dagen. Er spent på å se hvordan det er. Kult at demoen støtter multiplayer også.
[/b]
Likte SP demoen godt,lang demo som jeg brukte rundt 30 min på å runde.MP derimot var en katastrofe,umulig å finne lagg fri spill.

D

Deleted member 91

Gjest
Ok. Jeg prøvde multiplayer en gang, og det var faktisk jævlig moro. Ligner en del på Quake 4-multiplayeren, dvs. høy hastighet, fete våpen, hopping, og igjen: Høøøy hastighet. Lagfritt også.

Singleplayer likte jeg sånn moderat mye. Antialiasingen var jo IKKE-EKSISTERENDE, og det var circa jævlig skuffende. I tillegg er jeg spent på hvor mye korridorer man blir tvunget til å løpe igjennom. Gikk nesten lei smørja bare iløpet av demoen. Men, digget portalene og tyngdekraft-bissnissen.

Spillet var ganske så morsomt, også på en hvite boksen. Spillet virket bare ikke like morsomt etter å ha fullført Doom 3.

En annen ting jeg ser er at grafikken er litt dårligere enn på PC og at FPS e litt lavere (30 tror jeg)
Det virket som om Doom 3 motoren er vanskelig å bruke i xbox 360 sammenheng. Xbox 360 skulle da ha kjørt dette spillet greit. Bare se på Quake IV som lagger noe helt jævlig!

D

Deleted member 91

Gjest
Og igjen: Anti-fuckings-aliasingen er ikke eksisterende. Det ser ut som det første Ridge Racer-spillet til PS2 for faen. Blankt, dog.

SITAT(Sulky @ 02.07.2006, 22.38) 12602
Nei, men HDTV gjør vel ikke at spillet kjører mer flytende?
[/b]
De har sikkert ikke klart å bruke Xbox 360s potensiale godt nok og sluppet en versjon som ikke utnytter noe særlig av kraften. Ellers kan de rett og slett bare ha portet det over til Xbox 360.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 23.57) 12442
Ok. Jeg prøvde multiplayer en gang, og det var faktisk jævlig moro. Ligner en del på Quake 4-multiplayeren, dvs. høy hastighet, fete våpen, hopping, og igjen: Høøøy hastighet. Lagfritt også.
[/b]
Hadde det den flotte våpen-ubalansen til q4 også?

Flaut spørsmål: Helt i begynnelsen av demoen nå, går forbi han kisen som skrøker i hjørnet, går videre til jeg kommer inn i et lite rom der jeg må dukke ned for å komme gjennom. I midten av dette lille rommet er det en omvendt U midt i.

Noen som vet hvordan jeg kommet meg videre derfra?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tips: Den... greia du på en eller annen måte synes ser ut som en omvendt U, er ikke bare til pynt. :p

Din tergende jævel;) Hmmm... får prøve å denge laus på skiten.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eller kanskje ta en tur til optiker? Det er rimelig innlysende hva du skal gjøre, far. :rulleøyne: