Prince of Persia 2

SHDR

Gullmedlem
Jeg lastet nylig ned Prince of Persia 2-demoen fra Eurogamer.net. Etter litt testing kan jeg erklære at spillet heldigvis ser ut til å ha overlevd en helt skrekkelig art direction og endt opp som det første spillets trivelige, men teite, gothlillebror. Det er mye mer fous på kamp denne gangen, som faktisk funker ganske bra. Utviklerne har nevnt Ninja Gaiden som inspirasjon, og mens dette spillet hverken er like pent eller jap-cool som Gaiden, har det veldig mye for seg med hensyn til både kampsystem og plattformhopping. For de av dere som syntes prinsen så homo ut forrige gang, er han denne gangen gearet opp i den kjipeste New Rock-outfiten jeg noensinne har sett, men med mer baller, dårligere barbering og langt flere våpen. Jeg er enda litt i tåka hva angår spillets fokus, men det foregår så langt på en båt, og i et meget gotisk middelalderslott, som foruten teksturene har mye til felles med palasset i fjorårets utgave.

Andre som har synspunkter? Personlig er jeg glad for at det i det hele tatt kommer en oppfølger, men de kunne sikkert ha vært litt ... raffinerte? Spillet har mistet veldig mye klasse, og istedet fått en solid dose Teit sprutet opp ryggen. Ånden er den samme, men markedsføringsavdelingen har tydeligvis sett for seg Prince of Finland heller enn den persiske Errol Flynn-ripoffen jeg gledet meg over å manøvrere rundt for et års tid siden. Uansett en god begynnelse.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kan man skru tida tilbake?

Er det zombier i spillet?

Vet du om man får samarbeide med noen?

Refereres det til historien i forrige spill?

ktnxbye

SHDR

Gullmedlem
Det er selvsagt mulig å skru på tiden. Det er på en måte Prince of Persias nye gimmick. Zombier er det masse av, og foreløpig har jeg slåss mot en tysk-lydende dominatrisefrue med Ivy-tendenser. Ikke sett noe særlig til samarbeid enda, men det gjenstår å se. Historien er en fortsettelse av det forrige spillet, selv om det ser ut som prinsen har gått gjennom en dyp, håndleddskuttende depresjon siden sist vi så ham. Han er ikke særlig smooth lenger, for å si det sånn. Han er litt mer på bølgelengde med hva amerikanske fjortenåringer karakteriserer som mørkt og kult. <_<

Reagerte sterkt på musikkvalget jeg og. Hvor har dem gjort av den gode gamle Agrabah-feelinga? Og hvis de utelater puzzles pga mer fighting blir jeg skuffa, sjelen i PoP ligger i frykten for å ikke hoppe langt nok og tryne ned på piggene. Slossinga var bare et lite hinder før neste "gåte", og jeg håper ikke dem endrer det til det motsatte. Jeg syns faktisk det til tider var for mye slossing i det forrige spillet. Spawn etter spawn, tok aldri slutt.

Noe av det som irriterer meg med de nye PoP-spillene er at man ikke føler at det er så farlig å bli spiddet, man kan jo bare skru tilbake tiden - noe som gjør det hele mye mindre intenst.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
På den annen side er du VIRKELIG død hvis du går tom for sand og driter deg ut, ganske intenst det også.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av skiNnLua@01.11.2004, 16.53
Reagerte sterkt på musikkvalget jeg og. Hvor har dem gjort av den gode gamle Agrabah-feelinga? Og hvis de utelater puzzles pga mer fighting blir jeg skuffa, sjelen i PoP ligger i frykten for å ikke hoppe langt nok og tryne ned på piggene. Slossinga var bare et lite hinder før neste "gåte", og jeg håper ikke dem endrer det til det motsatte. Jeg syns faktisk det til tider var for mye slossing i det forrige spillet. Spawn etter spawn, tok aldri slutt.
128193​
Det er det som er dealen. Kampene i PoP 2 blir ikke spawn-fests slik som i det forrige spillet. Det blir et mer gjennomarbeidet kampsystem, og kampene blir mer spredt. Altså: det blir nok mer kamp, men det blir som et resultat av mer naturlig og spennende fiendeplassering enn bare å dumpe tretti fiender i et stort rom. Puzzle solving forsvinner ikke; prinsen har akkurat de samme evnene som tidligere, pluss noen til.

Ellers er jeg jævlig lei av å høre wannabe-metall hver gang jeg starter et spill, ja. Jeg håper de har tonet ned satanskapet når spillet blir retail ... uansett tror jeg vi skal være glade for at spillet i det hele tatt kommer. Hva vil dere helst ha? Sliten goth-prins eller ingen prins?

Er det samme prinsen vi traff i Sands of Time? Han oppførte seg ikke akkuratt som ham.

SHDR

Gullmedlem
Det er den samme prinsen indeed. Men han er blitt mørkere, hardere, mer Max Payne ... La oss se hva Gamespot har å si om saken:

"The voice in the game is well done, and the prince definitely sounds like he's got a lot on his mind during the cinematic sequences, although there are some obvious reminders of the game's tone to be heard as well. Besides his tendency to dispense quips and puns during battle, the prince does his fair share of growling and grunting, calling to mind a Persian spin on the X-Men's Wolverine."

Så han høres ut som om han har mye å bekymre seg over (goth), han kommer med dårlige vitser (goth) og han growler og grunter (VELDIG goth). Jeg synes det ser ut som om Ubi vil "rette feilene" som sørget for at spillet ikke solgte i fjor. Jeg kan fortelle dem en hemmelighet: Grunnen til at Prince of Persia: The Sands of Time ikke solgte glimrende til jul, var at det var en PS2-eksklusiv tittel som druknet midt i maset rundt alle de andre store og ikke minst eksklusive titlene. De slapp det til Xbox og GameCube noen måneder senere, hvor det solgte veldig bra. Sååååh ... hva er moralen? Om du vil at et unikt og spennende spill skal selge, ikke kast perler for svin. Ikke slipp det eksklusivt for PS2.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testet demoen. Skal legge meg nå. Mine meninger:
- Den nye looken: Kan funke når hele spillet er ferdig
- Animasjonssystemet: Fett som faen
- Tovåpensystemet: Ditto
- Forbedringer til BoobJiggle-enginen: Meget bra
- Nye fiender som ikke dør bare du vaulter én gang: Fett
- Musikken: Æsj
- HUD- og ansiktsteksturene: Nintendo 64
- Det at spillet kjørte silkeglatt i 1024x768 på møkka-PC-en min: Ståtiss

Synes forgjengeren var meget bra, håper på en enda bedre oppfølger, men har mine tvil.

Noen som vet når det lanseres ?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
16. november USA og 3. desember Europa, ifølge ToTheGame.com (du må gjerne bokmerke adressen).

Men det gikk noen rykter om at spillet ville få forskjøvet US-releasen til 30. november pga alle blockbuster-spilla … om det er sant, eller om det vil påvirke PAL-datoen, vites ikke.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Med tanke på slutten i enern, tror jeg ikke du skal stresse med det. Men det er absolutt verdt å spille, åkkesom.

Det finnes bare en prince of persia! Og det er den orginale!

Faen for et rått spill, dette var state of the art grafikk da det kom, og animasjonene var fantastiske! *savne*

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvis det der bare var et forsøk på å skaffe seg kjapp cred, mislyktes det totalt. Sands of Time er minst like bra.

Jeg klarte forresten å overtale enda en kunde til å kjøpe det. Go me!

Nå er det snakk om det gamle, gamle Prince of Persia. Når jeg har hentet sverde skal jeg hoppe over et hull. Hvordan gjør jeg det uten å falle ned? Jeg hopper ikke langt nokk. HJELP???

Det nye: Jeg har drivi å sett litt runt om kring og da er jeg ikke sikker på om det kommer på data eller ikke. Gjør det det??

mvh Meg :D