Jeg lastet nylig ned Prince of Persia 2-demoen fra Eurogamer.net. Etter litt testing kan jeg erklære at spillet heldigvis ser ut til å ha overlevd en helt skrekkelig art direction og endt opp som det første spillets trivelige, men teite, gothlillebror. Det er mye mer fous på kamp denne gangen, som faktisk funker ganske bra. Utviklerne har nevnt Ninja Gaiden som inspirasjon, og mens dette spillet hverken er like pent eller jap-cool som Gaiden, har det veldig mye for seg med hensyn til både kampsystem og plattformhopping. For de av dere som syntes prinsen så homo ut forrige gang, er han denne gangen gearet opp i den kjipeste New Rock-outfiten jeg noensinne har sett, men med mer baller, dårligere barbering og langt flere våpen. Jeg er enda litt i tåka hva angår spillets fokus, men det foregår så langt på en båt, og i et meget gotisk middelalderslott, som foruten teksturene har mye til felles med palasset i fjorårets utgave.
Andre som har synspunkter? Personlig er jeg glad for at det i det hele tatt kommer en oppfølger, men de kunne sikkert ha vært litt ... raffinerte? Spillet har mistet veldig mye klasse, og istedet fått en solid dose Teit sprutet opp ryggen. Ånden er den samme, men markedsføringsavdelingen har tydeligvis sett for seg Prince of Finland heller enn den persiske Errol Flynn-ripoffen jeg gledet meg over å manøvrere rundt for et års tid siden. Uansett en god begynnelse.
Andre som har synspunkter? Personlig er jeg glad for at det i det hele tatt kommer en oppfølger, men de kunne sikkert ha vært litt ... raffinerte? Spillet har mistet veldig mye klasse, og istedet fått en solid dose Teit sprutet opp ryggen. Ånden er den samme, men markedsføringsavdelingen har tydeligvis sett for seg Prince of Finland heller enn den persiske Errol Flynn-ripoffen jeg gledet meg over å manøvrere rundt for et års tid siden. Uansett en god begynnelse.