Prince of Persia - Sands of Time

Jeg vet... litt kjipt å lage topic om et så gammelt spill, men jeg måtte bare!! Kjøpte det for noen uker siden, og rundet det for et par dager siden. Sands of Time er et av de feteste spillene jeg noensinne har prøvd! Gameplayet er jo bare helt utrolig, og sammen med den herlige stemningsfulle arabiske settingen så ble dette en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt på flere år. Lenge siden jeg har følt det sånn etter å ha runda et spill.. ikke siden jeg runda Ocarina of Time og FF7. At spillet var litt kort gjorde egentlig ikke noe, da rakk jeg hvertfall ikke å bli lei, noe som er et gjengående problem ettersom man blir eldre.

SPOILER

Litt dumt at prinsen ikke ble sammen med prinsessa, sånn går det når man er en håpløs romantiker.. hehe :flau: Farah må være en av de hotteste damene jeg har sett i et spill... den scenen hvor hun og prinsen tar seg et lite bad var jo bare helt sinnsyk... tror de fleste vil huske den..

SPOILER SLUTT

Nå som jeg har rundet Sands of Time er jeg litt spent på hvordan Warrior Within er... Liker ikke at de har gjort alt så sinnsykt mørkt og satt inn mer av den forferdelige metal musikken. Sands of Time hadde en utrolig kul setting, veldig forfriskende at hele spillet foregikk i arabiske landskaper. Har også hørt at prinsen er blitt en anelse harry og skriker ut teite kommentarer når han sloss? Er det noen som har spilt Warrior Within her? Hadde vært interessant å hørt hva dere syntes om det.

En siste ting, har noen hørt om det kommer et PoP 3? Håper iallefall at de da går litt tilbake til originalen...

Opprinnelig skrevet av havoc33@25.02.2005, 13.16
En siste ting, har noen hørt om det kommer et PoP 3? Håper iallefall at de da går litt tilbake til originalen...
181634​
Denne originalen?

Tror du har et par spoliere i innlegget ditt, Havoc. Ikke de verste spoilerne akkurat, men er kanskje like greit å slenge inn en advarsel? ;)

Jeg kjøpte meg PoP: The Sands of Time i sommer en gang, og til å begynne med likte jeg spillet veldig godt. Det minnet på en måte om en litt mer linær versjon av Zelda. Jeg ble etter hvert lei av å løpe på veggen for å komme over det og det hullet med pigger ibunnen. Jeg følte det ble for mye av det samme, og ble dermed lei Jeg spilte dette spillet sammen med en kamerat, og han likte det veldig godt (fikk jeg inntrykk av), så hadde det ikke vært for han er jeg ikke sikker på om spillet hadde vært rundet den dag i dag. Men bevares, det var mye jeg likte med Sands of Time også. Grafikken var god, både fra teknisk og kunstnerisk standpunkt. Også leveldesignet var bra. De fleste områdene så temmelig forskjellige ut, så spillet var ikke repeterende på den måten. Disse tingene kombinert med den arabiske settingen resulterte i en fortreffelig stemning. Det var kanskje også litt med på å dra meg gjennom spillet: Det var alltid moro å se hvordan neste område var.

Når det gjelder PoP 3, ser jeg ikke bort ifra at det kommer. De to første spillene var jo suksesser, så hvorfor ikke lange flere oppfølgere? Det er slik industrien fungerer.

Har ikke prøvd hverken Warrior Within eller Sands of Time, men rundet den originale versjonen en gang i tiden :D . Her om dagen så jeg Sands of Time til en fristende pris av 99 kr (PS2 versjonen), så det blir nok til at jeg satser på det en dag i nær fremtid :D .

Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.02.2005, 14.42
Tror du har et par spoliere i innlegget ditt, Havoc. Ikke de verste spoilerne akkurat, men er kanskje like greit å slenge inn en advarsel? ;)

Jeg kjøpte meg PoP: The Sands of Time i sommer en gang, og til å begynne med likte jeg spillet veldig godt. Det minnet på en måte om en litt mer linær versjon av Zelda. Jeg ble etter hvert lei av å løpe på veggen for å komme over det og det hullet med pigger ibunnen. Jeg følte det ble for mye av det samme, og ble dermed lei Jeg spilte dette spillet sammen med en kamerat, og han likte det veldig godt (fikk jeg inntrykk av), så hadde det ikke vært for han er jeg ikke sikker på om spillet hadde vært rundet den dag i dag. Men bevares, det var mye jeg likte med Sands of Time også. Grafikken var god, både fra teknisk og kunstnerisk standpunkt. Også leveldesignet var bra. De fleste områdene så temmelig forskjellige ut, så spillet var ikke repeterende på den måten. Disse tingene kombinert med den arabiske settingen resulterte i en fortreffelig stemning. Det var kanskje også litt med på å dra meg gjennom spillet: Det var alltid moro å se hvordan neste område var.

Når det gjelder PoP 3, ser jeg ikke bort ifra at det kommer. De to første spillene var jo suksesser, så hvorfor ikke lange flere oppfølgere? Det er slik industrien fungerer.
181659​
Kan si deg, første spille blei ikke noe suksess...
Men andre blei en suksess! Som kom nå.

Skal nok ha serien.. :)

Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.02.2005, 20.20
Ok, har alltid trodd at Sands of Time gjorde det bra. Kommer kanskje av at spillet har fått veldig god kritikk. Men nå måles dessverre suksess i salgstall og ikke prestasjoner.
181782​

Riktig riktig! :)

Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.02.2005, 20.20
Ok, har alltid trodd at Sands of Time gjorde det bra. Kommer kanskje av at spillet har fått veldig god kritikk. Men nå måles dessverre suksess i salgstall og ikke prestasjoner.
181782​
10poeng! :)
Det har vi svaret på hvorfor EA har gjort suksess når de fortjener og vaske driten etter kua! :p

Opprinnelig skrevet av supermario+26.02.2005, 15.27-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@25.02.2005, 20.20
181782​
10poeng! :)
Det har vi svaret på hvorfor EA har gjort suksess når de fortjener og vaske driten etter kua! :p
181999​
[/b]

Nice!
Hehe :ler:

pop spilla er greie de.....

bare så synd de er så enkle.......men kule til speed runs...:)

min beste tid på sot er 2 tim 13 min..... og på WW er det rundt 3 tim 48 min..

håper ubisoft fikser et bedre pop spill etterhvert.....

Som et plattformspill er det nesten en liten revolusjon innen spillverdenen. Kontrollsystemet er (var iallefall) uovertruffent, originalt og meget intuitivt. Synd det er en smule repetivt. Knallspill uansett.

Synes ikke Prince of persia er sa bra. Ikke min type spill men , det er stilig.

Opprinnelig skrevet av havoc33@25.02.2005, 14.16
Nå som jeg har rundet Sands of Time er jeg litt spent på hvordan Warrior Within er... Liker ikke at de har gjort alt så sinnsykt mørkt og satt inn mer av den forferdelige metal musikken. Sands of Time hadde en utrolig kul setting, veldig forfriskende at hele spillet foregikk i arabiske landskaper. Har også hørt at prinsen er blitt en anelse harry og skriker ut teite kommentarer når han sloss? Er det noen som har spilt Warrior Within her? Hadde vært interessant å hørt hva dere syntes om det.
Jeg har runna Warrior Within, og jeg må si at det virket som et ganske bra spill faktisk. Metal-musikken er egentlig ikke så mye å bry seg om, selv om den kanskje er litt upresis. <_< Med det så mener jeg at hvis du for eksempel støtter på noen fiender, så begynner kampmusikken. Når alle fiendene er døde stopper ikke musikken opp før lenge etterpå. Dessuten, så hører man også at musikken stopper opp og begynner på nytt av noen ganger. Ikke at det er plagsomt, men det er jo litt rart.
Angående skrikinga til prinsen, så gjør han faktisk det. Bare i den forstand at han skriker, men ikke gir fra seg noen kommentarer. Omtrent som Link i Zelda OoT, MM og TWW.
Såvidt jeg har hørt, så skal det visstnok være noen bugs i dette spillet. Foreløpig har jeg bare sett 1 (eller kanskje 2?) bug.
WW er faktisk litt mørkere, ja. Men dette er ikke så veldig plagsomt at det kan bli irriterende.
Hvis du går inn for å nyte WW, og samtidig venner deg til de forskjellige tinga som ikke helt passer inn enkelte steder, så ville jeg sagt at dette spillet er helt fenomenalt.

PS: WW er vanskeligere enn det SoT var.

Så en kompis spilte det en gang. I maks 5minutter ellerno. Synes det virket ganske så simpelt og lite komplisert. Men han likte det og det fikk gode kritikker så det er vel verdt pengene for alt jeg vet