Pro Evolution Soccer 2008

#1


Det er sikkert flere enn meg som har skaffet seg den nyeste versjonen av Pro Evolution Soccer 2008. Etter fjorårets versjon på XBox 360 var det virkelig gledelig å kunne sitte ned med en langt bedre og mer komplett versjon i 720p og Widescreen på XBox 360. Dette er så absolutt en stor forbedring, og jeg har virkelig kost meg så langt med det.

Når det er sagt, så må jeg si jeg ser frem til å teste Wii-varianten av Pro Evolution Soccer 2008, for den ser faktisk veldig spennende ut. Er vel en stund siden filmen ble lagt ut, men her er en liten smakbit for de som ikke har sett den!

Noen andre som har skaffet seg PES2008? Jeg tar gjerne imot en utfordring over Live!
 
#2
Jeg har skaffet meg det til Ps2 og jeg må innrømme at jeg ble mektig skuffa... Sry, men jeg har vært trofast PESoman i flere år og gledet meg til dette spillet i mange måneder. Den første kjipe tingen jeg legger merke til er at hverken Manchester United, Liverpool, Arsenal eller Chelsea har riktig navn... Det er ikke så viktig egentlig men jeg ser på det som et skritt bakover i utvikling. De burde klare å skaffe seg alle klubbnavnen, stadion og drakt... Det er tross alt de fire beste i premier league. Det som også jeg fant hårreisende var den ekstreme undervurderingen av arsenal! De leder premier league og har så mange profilerte spillere, men på spillet er de dårligere enn "man red" "merseyside red" og "london fc", lag de burde vært på høyde med. Og til og med city er bedre enn "north london"! Det neste som treffer meg er den uforbedrede grafikken, det er greit, den er omtrent lik som på PES 6. Jeg liker de nye game-play justeringene, selv om jeg synes filming (kun på xbox versjon?) er litt barnslig. Det er bra med mer hælspark, brasser og finter. Jeg har solgt mitt ps2 spill for jeg var rett og slett sur, men skal kjøpe det til 360 i stedet. Men selvfølgelig fortsatt beste spillet i verden!
 
#3
Liker heller ikke mangel på lisenser, men det er jo fullt mulig å endre navn på laget, og utseende på draktene. Eneste negative her er at slike endringer ikke gjelder for online-modusen. Har vel noe med det økonomiske å gjøre, for hvis ikke hadde det vel ikke vært noe problem. Lisenser er likevel noe jeg tror vil øke salget, for det er mange som kun velger FIFA pga. lisenser.

Hva angår undervurderingen av Arsenal, så har sikkert spillerene blitt vurdert utifra tidligere sesonger, og Arsenal har ikke vært solide de 2 siste åra. Er vel ikke så mange som trodde de skulle gjøre det så bra i år. Hvis Manchester City er bedre, så er det litt merkelig ...

Men forutenom mangel på lisenser, så er jeg strålende fornøyd med spillet, i hvert fall på XBox 360.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Hva er det som hindrer PES i å skaffe lisenser, egentlig? Hvorfor klarer de å skaffe lisenser til noen lag, og ikke andre? Trodde dette med lisenser ble styrt av FIFPro, og ikke klubbene individuelt? Småmerkelig opplegg.
 
#5
Det er vel forskjellig fra land til land vil jeg tro, samtidig som EA sikkert en eller annen eksklusiv rett på enkelte av disse. I tidligere utgaver har jo Spanske, Italienske og Nederlandske lag hatt full lisensiering blant andre.

Selv bryr jeg meg ikke noe særlig om det, så lenger spillet er gøy. Og i de gamle ISS-dagene var navnene bare morsomme, hvem har vel ikke et varmt forhold til ISS-legender som "Djerkoff" (Youri Djorkaeff)? :D
 
#6
Har den beryktede PS3 versjonen, men jeg er veldig fornøyd. Utrolig bra, og som vanlig bedre enn FIFA, selv om FIFA 08 faktisk er veldig bra det også - har begge nå. Online modusen trenger en seriøs overhaling, men de er klar over problemene og jobber med å ordne opp i dette.

Noe jeg har lagt merke til er at det har blitt mye lettere å score på de åpenbare sjansene, og mye mye vanskeligere å score på de mindre sjansene. Det har også desverre blitt altfor lett å score fra frispark. Etter en uke med PES2008 har jeg scoret flere mål på frispark enn jeg har totalt i PES6. Du får liksom ikke følelsen av å ha klart noe spesielt, når det er nesten større sjanse for å score enn ikke.

FIFA 08 har bedre framerate, både online og offline, men gameplay messig har det litt til å jobbe med. FIFA har altfor treg respons, og størstedelen av målene gir ikke den rette følelsen. Det er litt dumt når du blir mer gira av å treffe stanga enn å score.
 
#7
Jeg har vært litt treig til anskaffelse av pes 08. Jeg skal nok kjøpe det uansett til xbox 360, men har noen spørsmål først.

Når jeg spilte demoen var det en del ting jeg irriterte meg over, har de forandret på det?

1. Finnes det Wide cameravinkel? I demoen var det bare short.
2. Er menyene og musikken fremdeles like grusomt stygge?
3. Flere av lagoppstillignene var helt på trynet, spesielt Brasil, har det skjed noe her?
4. Sinnsykt raske spillere som Messi, Ronaldo, Ronaldinho, Kakaosv hadde kraftig problemer med å løpe fra treige spillere som Puyol osv, er det fremdeles slik?
5. Har de fikset på tunnel buggen? Slik at du ikke lenger alltid slår ballen skrått inn i motstandrens fot hver gang du prøver?
6. Og sist men ikke minst, er Inter fremdeles sykt mye bedre enn alle de andre lagene? Særlig Adriano.

Takker for svar :)
 
#8
SITAT(Tyrion @ 30.10.07, 15.36) 87313
Jeg har vært litt treig til anskaffelse av pes 08. Jeg skal nok kjøpe det uansett til xbox 360, men har noen spørsmål først.

Når jeg spilte demoen var det en del ting jeg irriterte meg over, har de forandret på det?

1. Finnes det Wide cameravinkel? I demoen var det bare short.
2. Er menyene og musikken fremdeles like grusomt stygge?
3. Flere av lagoppstillignene var helt på trynet, spesielt Brasil, har det skjed noe her?
4. Sinnsykt raske spillere som Messi, Ronaldo, Ronaldinho, Kakaosv hadde kraftig problemer med å løpe fra treige spillere som Puyol osv, er det fremdeles slik?
5. Har de fikset på tunnel buggen? Slik at du ikke lenger alltid slår ballen skrått inn i motstandrens fot hver gang du prøver?
6. Og sist men ikke minst, er Inter fremdeles sykt mye bedre enn alle de andre lagene? Særlig Adriano.

Takker for svar :)
[/b]
1. Ja.
2. Desverre... Den jævla Football soccer goal sangen er så jævlig! Jeg blir flau når jeg hører den.
3. Brasil er like fucka som på demoen
4. Jeg vet ikke med de, men Walcott er hvertfall mye treigere enn i virkeligheten.
5. Vet ikke.
6. Inter er dårligere enn Milan og bedre enn Juventus. Helt greit, det. Og jeg vet at Adriano har blitt mer rettferdig dømt nå.
 
#9
SITAT(jenseper @ 03.11.07, 17.48) 87834
1. Ja.
2. Desverre... Den jævla Football soccer goal sangen er så jævlig! Jeg blir flau når jeg hører den.
3. Brasil er like fucka som på demoen
4. Jeg vet ikke med de, men Walcott er hvertfall mye treigere enn i virkeligheten.
5. Vet ikke.
6. Inter er dårligere enn Milan og bedre enn Juventus. Helt greit, det. Og jeg vet at Adriano har blitt mer rettferdig dømt nå.
[/b]

Hehe okei, kjøpte meg spillet for en uke siden oger ganske fornøyd. er ranket som 78 i verden på 360 servern, noen som har lyst og ta en match så er det bare og adde VII Tyrio på friends lista :)
 
#10
78 er jævla bra! Jeg kommer ikke online for tiden, ellers skulle jeg gjerne meldt meg på for å få juling... Jeg klarer ikke redigere sånn at Arsenal-draktene stemmer. Det gikk på ps2 men ikke på 360. Jeg har ikke sånn kjekk scan mulighet. Noen tips??
 
#11
PES 08 er ganske variende i kvalitet til tider. Har spilt det sammen med noen kompiser en del de siste dagene og det er mye irriterende småfeil i det. Det største er vel at keeperen har tendenser til å gå helt på bærtur. Sender du han ut mot ballfører i 1 mot 1 og han får klarert ballen, så bruker han LANG tid på å komme seg inn i målet igjen. Jeg har klart å score fra midtbanen 3-4 ganger bare fordi keeperen var langt utenfor mål, og ikke tok seg bryet med å løpe tilbake før ballen var godt forbi straffemerket.

Ellers virker det som spillet er ganske rusha på mange måter. Mye grafikkfeil, superkjipe framerate-problemer og det har ikke den samme solide følelsen som de forrige spillene hadde. Nå skal det sies at jeg bare har spilt det på PS3, så kan hende de andre utgavene er bedre.

Det er uansett mye bedre enn FIFA 08.