PS Two

Jeg kjøpte meg en PSTwo er forleden dag, da mitt gamle, men akk så kjære svarte vidunder tok kvelden etter lang og trofast tjeneste.

Problemet var når jeg skulle spille et par av mine PSX spill... Spilla kjørte super dupert, men MEMORY CARD'ET mitt funka ikke!! Hva er dette?!?! Jeg kjøpte den første ps'en min i 97 eller noe sånt. Å siden jeg var liten gutt den gangen visste ikke jeg at uorginale memory card er fy... Er det flere som har dette problemet?
Har PSTwo noe problem med orginale PSX memory card for dere som har det? Jeg trenger hjelp! Jeg mener.. Ingen final fantasy.... :grine:

Oki. Da vet jeg det. Neste jeg skal bruke penger på da er orginale memory card!

Lodin

Der Waaaah
Nå er jo ikke 3rd party kort kjent for å være de mest stabile da. Er nok heller det ene kortet som har tatt kvelden.

De fleste uorginale minnekort funker ikke med PS Two, jeg har gang på gang hørt om det er noen som har minnekort til salgs i "kjøp, salg og bytte" seksjonen, men ingen har svart :(

Redningen min ble å kopiere save filer fra PS1 minnekortet til PS2 minnekortet, og så slette filer på PS1 minnekortet for å få plass..

Faen for et mas Sony! SKJERPINGS!!!

Opprinnelig skrevet av Lodin@28.02.2005, 19.06
Nå er jo ikke 3rd party kort kjent for å være de mest stabile da. Er nok heller det ene kortet som har tatt kvelden.
183022​
Ånei du, PS Two er bare mindre horete av seg...

Nope. Memory cardet har ikke tatt kvelden. Blåste støv av min gamle Playstation som faktisk fungerte ennå. Så jeg er reddet for en liten stund til i allefall :ler:

I følge det som wacco sa, og det som står bak på esken skal den støtte orginale memory card uten problemer. Men, den har problemer med uorginale memory card. Mitt for eksempel. Med final fantasy, metal gear og suikoden på...

Opprinnelig skrevet av Mongis@01.03.2005, 10.12
Er det slik at PS2 ikke funker sammen med PSX-minnekort? Støtter den bare PS2 minnekort?
183301​

Nei det funker fint med psx minnekort på ps2 .Også uorginale ,har aldri hatt problemer med det.

veldig smart neocon....

hadde en dårlig episode med det der... ved en feil putta jeg inn PS1 minnekort i i PS2'en min... ble veldig forbanna når den ikke kunne lagre.... ;)

Jeg hadde et problem med min gamle PS2 jeg også. Problemet mitt var at idet jeg skulle spille mitt da ny-innkjøpte GTA SA spill, begynte maskinen å bråke og spillet begynte å hakke og til slutt stoppet maskinen å lese disken, med påfølgende feilmelding på skjermen. Hver gang jeg startet spillet skjedde dette, men til ulike tider. Til slutt var det så ille at jeg ikke kunne starte loadinga av spillet, uten at jeg skulle høre et forferdelig bråk av den. Dette skjedde bare dager etter jeg hadde kjøpt spillet, Spillet fungerte utmerket i seg selv, det var den gamle PS2-konsollen som det var noe i veien med, for jeg fikk både spillet og memorycardet testet hos en kamerat. Så jeg kjøpte den nye PS Two konsollen. Damn, så liten den er.... Nå kunne jeg endelig fortsette å spille GTA San Andreas, og jeg satt i 8-10 timer og spilte på det meste i perioder. Jeg har bare gode ting å si om Den nye PS TWO-konsollen.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Neocon@04.03.2005, 15.51
Ps1-minnekort virker bare hvis du skal lagre PS1-spill, og PS2-minnekort virker bare hvis du skal lagre Ps2-spill
185002​
Sant nok, men man kan riktignok kopiere filer fra PS1-minnekort over til PS2-kort.

Bare et lite protip fra nabolagets vennlige Vanguard.

Opprinnelig skrevet av Griever@28.02.2005, 16.55
Jeg kjøpte meg en PSTwo er forleden dag, da mitt gamle, men akk så kjære svarte vidunder tok kvelden etter lang og trofast tjeneste.

Problemet var når jeg skulle spille et par av mine PSX spill... Spilla kjørte super dupert, men MEMORY CARD'ET mitt funka ikke!! Hva er dette?!?! Jeg kjøpte den første ps'en min i 97 eller noe sånt. Å siden jeg var liten gutt den gangen visste ikke jeg at uorginale memory card er fy... Er det flere som har dette problemet?
Har PSTwo noe problem med orginale PSX memory card for dere som har det? Jeg trenger hjelp! Jeg mener.. Ingen final fantasy.... :grine:
182935​
Jeg kjøpte også en ny PStwo etter at den gamle PS2 klikket fullstendig. Men imotsetning til deg fungerer det fint med uorginale memory cards. Jeg har et grønt minnekort med logen 'mad catz'. Jeg har hørt at Mad Catz ikke skal være det beste blandt uorginalt stæsj til PS2 , men på min funket det helt fint. Det kan jo være det er minnekortet ditt som er problemet, og ikke PStwo.

PS: Jeg har klart meg uten FF i 6 måneder nå, men når MGS3 og DMC3 kom måtte jeg kjøpe ny PS2 ^_^

Mens vi først er inne på playstation feil.

Min PS2 (vanelig) har nå begynt å lese spill utrolig dårlig, hva kan jeg gjøre for å få den til å lese bra? eller finnes det en måte?

Du kan skru den opp og rense linsen, men da ryker garantien (hvis du har garanti lengre, da). Hvis du har den stående vertikalt mener jeg å husker at laseren kunne skade spillene, men dette var hvis du ikke hadde kjøpt Sonys Vertical Stand™-tingeling. Jeg har også hørt at hvis du har kjøpt Sonys overprisa Vertical Stand™-tingeling leser PS2-en spillene bedre. Det beste ville nok uansett vært å kjøpe ny PS2 ...

det er mulig at den har lettere for å lese eldre spill
dessuten, har du prøvd å snu ps2'en
utrolig nok fungerte det hos en kompis av meg