PS1/PS2 cg-videoer

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#1
På det gamle SG postet MMD en musikkvideo han hadde laget som inneholdt klipp fra FFVII og FFVIII på PS1(sangen i videoen var forøvrig Radiohead med låta Creep, hvis dette hjelper på hukommelsen). Da fikk han spørsmålet om hvilke programmer han hadde brukt, og nevnte to stykker, ett for PS1-discer og ett for PS2-DVD's. Nå er det en god stund siden, men er det noen som husker hva disse programmene het, og evt. hvor man kan skaffe dem? På forhånd takk.
 
#2
Her er det 4 forskjellige. Den beste er nok PSX Multi Converter v3.10 hvor du kan rippe FF-spillene lett.

Den på PS2 er ikke så veldig god. Den kan kun rippe demo cder og noen gamle spill med .pss filer. Husker ikke helt hvor jeg lastet den ned, men den heter PSS Plex, så det er bare til å google :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#3
Takker og bukker. Målet var ikke å rippe selve spillet, bare videoene(modder, ikke steng dette emnet med "piratkopiering"-klisjéen...)!
 
#4
Formulerte det litt dårlig ser jeg. Det jeg mente var at med PSX Multi Converter v3.10 kan du se filmene og rippe dem, altså rippe filmene, ikke spillet :) Mens derimot PsxPlay v1.46 kan man bare se filmene.

Men ripping av egne spill til backup er 100% lovlig, så det ville vært absurd hvis de hadde stengt det av den grunn.
 
#5
Jeg liker å bruke PSmplay for PS1... Da kan du søke gjennom CD'er uten egne video/audiofiler og finne dem... Og konvertere til avi/wav selvsagt... Åpner video, bilder (tim) og audio...