PS2 fra USA

Jeg har nettopp fått meg en amerikansk PS2 "two" med Gran Turismo 4. Når jeg ser på AC adapteren, så står følgene:

MODEL: SCPH-70100

INPUT : 100-240V 1.5A 50/60Hz
OUTPUT : 8.5V = 5.65A

Det jeg lurer på er om andre som har en PS2/two, kan se om det står det samme, eller om jeg må kjøpe en omformer for å bruke den. Jeg regner med at jeg kan bruke den siden det står 240V, men vil helst være sikker.

du må vel ha en sånn "amerikansk støpsel==>norsk støpsel==>stikkontakt" greie

Det er ikke noe problem å bytte ut den amerikansk støpsel med en norsk en.

Hvis det er bare er å bytte ut den amerikansk støpsel og bruke en norsk en, så er det veldig bra.

nei med det er omformer i den "eksterne" trafoen/likeretteren (akkurat det samme med bæbare pc'er, da jeg var i USA for et år siden brukte jeg bare ett slik endestykke på støpselet mitt som passet i amerikanske stikkontakter)

Opprinnelig skrevet av thombek@03.03.2005, 17.19
du må ha omformer. ellers går den til he**ete. det er bare 220v i norge.
184602​
YOU PHAIL!

Som MoFo2 sa, du kan bruke det adapteret.

Ringte Spiderman og fikk bekreftet der at det gikk fint å bare bytte støpselen med en norsk en. Og det fungere uten problemer.

Jeg føler ikke for å danne en ny tråd så jeg spør her.
Til våren/sommeren så har jeg tenkt å kjøpe meg en amerikansk pstwo, og jeg lurer på hvor det er billigst å kjøpe en? Og hvor trygt er det?

Opprinnelig skrevet av Luthien@13.03.2005, 17.46
Jeg føler ikke for å danne en ny tråd så jeg spør her.
Til våren/sommeren så har jeg tenkt å kjøpe meg en amerikansk pstwo, og jeg lurer på hvor det er billigst å kjøpe en? Og hvor trygt er det?
189436​
Skaff deg en på eBay, det gjorde jeg... Når alle butikkene her i norge var utsolgt så kjøpte jeg min PS Two for 1400,- NOK inkl frakt, det tok ca 1 uke med EMS (frakt metode).

Nå burde du finne PS Two for en 1000,- NOK på eBay. Ny altså.
Bare ta de nødvendige "sikkerhetstiltak" når det gjelder handel over internett:
- Sjekk at selger sender til norge
- Få selger til å markere pakken som "gift" og "value : 20$" for å slippe unna toll (og lang ventetid i tollen).
- PASS VELDIG GODT PÅ AT SELGER HAR MANGE POSITIVE TILBAKE MELDINGER PÅ eBay!!

Med de 3 i boks så har du alt du vil ha fra USA innen en uke (hvis du har penger til å kjøpe hva som helst da...) :p

Jeg holder på å sjekke ut flere, likevel så har jeg tenkt å vente til juni før jeg faktisk bestiller en. Men tusen takk for tips og råd :)

Hva er det du har drukket a?????????????

I norge er det vanlig med 230v, men viss du bor veldig nærme trafoen til everket kan dette tallet være høyere. Eks hjemme hos meg står trafoen nærme huset. Her er det ca 255v i huset, men det er ingen ting som ryker av den grunn. Trafoene er lagd for at det skal tåle litt.

Opprinnelig skrevet av SNOFTE@15.03.2005, 19.32

Hva er det du har drukket a?????????????

I norge er det vanlig med 230v, men viss du bor veldig nærme trafoen til everket kan dette tallet være høyere. Eks hjemme hos meg står trafoen nærme huset. Her er det ca 255v i huset, men det er ingen ting som ryker av den grunn. Trafoene er lagd for at det skal tåle litt.
190612​
Han mener at det går til helvete fordi at i USA har de 110volt spenning i stømnettet. Så plugger du en amerikansk elektrovare (beregnet for 110volt) i en norsk stikkontakt (220volt) så går det til helvete, det kan du bare spør Houseman om.
Men siden Sony (for en gangs skyld) har brukt tankeboksen sin litt så er adapteret som følger med i hele verdens PS Two pakker:
110~240v -> 8.5v
Dvs at Sony produserer kun en type adapter, og slenger med en "ledning" som passer i de stikkontaktene der maskinene selges."Ledningen" er den som går fra adapteret -> stikkontakten. Eneste du altså trenger hvis du kjøper en amerikansk PS Two er den ledningen som går fra adapteret til stikkontakten. (Jeg tok forresten min fra en gammel radio :ler: )

Jeg har forresten en NTSC-US PS Two, fikk den nylig chippet med DSM4 Lite, og er storfornøyd med det! :totomleropp:

Fatter dere nå? (Jeg suger stort til å forklare ting... :svette: )

Det er bare å kjøpe ny strømforsyning fra lik-sang.com Billig, enkelt å sette inn, fungerer både i USA og Europa/Norge. Det e nemlig sånn auto voltage ting... Fungerer perfekt!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvorfor kjøpe en strømomformer (det var vel det du mente?), når man ikke trenger en? roy_nor forklarte jo fint at strømomformeren som følger med omdanner alt fra 110-240v uten problemer, og levelmaster har jo allerede fått det bekrefta av Spiders.

Jeg kjøpte meg en strømomformer først fra TBC games. Den bråkte og bildet ble ...rart.. Så jeg kjøpte heller en strømforsyning fra lik-sang.