PS3 mus / FPS kontroller?

#1
Har aldri brukt PS, PS2 eller PS3 til andre ting enn fotball, bil eller 3pers skytespill. Alt av FPS spill har jeg kun kjørt på PC.
Men ettersom PC'en min ikke klarer mer enn BF2 (uaktelt med ny PC så lite som jeg bruker den på gaming nå, måtte til nøds vært om jeg blir utrolig gira på å teste SC II neste millennium når enn det måtte komme..), så har jeg i det siste vurdert å kjøpe meg MW II. Har testet det 2 helger på rad hos en kompis, og å spille med joy(les: hate)-pad er helt uaktuelt. Da får jeg heller kose meg videre med fifa10 og legge alle FPS til PS3 planer på hylla.

Har sett litt på http://www.spaceworld.no/wsp/spacew...UCT&categorynu=&func_id=19878&globsearch=frag

Sendte en kjapp mail til Spaceworld på karl johan for å sjekke om de hadde den inne, de sa de bare hadde:
http://www.gogamer.com/viewproduct.htm?productId=85478950

Den siste varianten har jeg hørt så mye forskjellig om. Flere sier at det er 50/50 om musa virker eller ikke. Har en kompis som har den siste, han sier at den er veldig unøyaktig og nesten umulig å bruke.

Noen som har erfaringer? Eventuelt bruker andre løsninger?

-Mvh
Mike
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Innrømmer at den kontrollen du linka så litt heftig ut, men den enkleste løsningen er nok å bare bli vant til kontrollen. Hvis du har vært en trofast pesegamer i noen år er det tungt på starten, men en uke eller to skal gjøre susen.

EDIT: Post nr 1337. :pirate:
 
#3
Tja, ser ikke helt at jeg tar meg bryet til å sitte flere timer og knote jaypad aim når jeg har museaimen inne. Skulle gjerne ha gjort det, men har for liten spilletid til at jeg vil bruke tiden på det. Blir toppen 6-8 timer spilling i uken. Livet var lettere når man bodde hjemme hos mor og far og kunne skulke skolen om du fant ut at du ville sitte oppe og game litt til ;)


edit:

Her er en annen tråd jeg har lest om kontrollen/musa http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1172963

De mest kritiske postene er noe gamle, så jeg lurer veldig på om den har blitt utbedret siden da.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Hvordan greier egentlig de musene å eliminere lookspringen til ei stikke? Altså at siktet stiller seg tilbake midt på skjermen når man "slipper taket".
 
#5
Om du ser på siste linken i første posten så ser du en video litt ned på siden. Har ikke lyd her på jobben så får ikke med meg hva han sier. Har bare trykket kjapt gjennom videoen. Der følger siktet midten av skjermen uansett hva han gjør - ala slik CS og andre FSP spill på PC er. Har ikke sjekket om den testen i videoen er gjort på PS3 eller PC.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#6
Bli vant til pad. "FPS skal spilles med mus og tastatur" er en forhistorisk prinsippsak.
 
#9
Jeg var i samme situasjon som deg for et par år tilbake, der PC-en min var utdatert og måtte spille på en 360.
Nå som PC-en er såpass up to date at det er kun små oppgraderinger som trengs, er det ikke snakk om å spille FPS på konsoll igjen.

Så, ja. FPS og konsoll ? Nei, takk.
 
#10
Ettersom det ikke blir mulig for meg å oppdatere PC'en med det første så slo jeg til åp CDONs pakke på MW II og Frag FX pro kontrollen. De har jo 15 dagers returrett, så vi får se hvordan det funker. I værestefall blir kontrollen returnert og spillet gitt vekk til høystbydene :)

Minn meg på det, så skal jeg gi beskjed om hvordan kontrollen fungerer. Blir spennende, er jo en rimelig kritis low-sens spiller så bare å forberede meg på det værste..

Fra CDON:
Artikkelnummer Tittel Status Antall Pris Sum
3004189279 Call of Duty - Modern Warfare 2 1 479 kr 479 kr
3007267149 Dual SFX Frag Pro - Wireless (PS3/PC) 1 649 kr 649 kr
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Denne tråden handler nå om elektronisk dill vi har kjøpt.
Jeg plukka opp mitt nye G13 mini-keyboard i dag. Det har mange fler knapper enn N52en, en snerten liten joystick og et LCD-display som kan vise alt fra stats i visse spill til en nyhetsfeed fra Yahoo. Har allerede starta på de nye macroene mine:
Fiseminks
Assfuckers fra fiteria!
NO U!
Uguu~
 
#14
Uten at jeg har tatt meg bryet til å google og sammenligne priser, hva er totale kostnader for musen og for keyboardet du har kjøpt? Er dette kompatiblet med alle (FPS)spill på PS3?
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Som sagt er dette nå den generelle tråden for elektronisk dill vi har kjøpt i det siste. Logitech lager bare gamepader, bilratt og annet rask til PS3. Greiene mine er det bare den ariske rene PC-rase som kan bruke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Skal ikke bare take the plunge og kjøpe deg en Peregrine da Lodin?

 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#18
Hvis de lager en til høyrehånda og skal jeg faenmeg kjøpe begge og et par videobriller og bli helt Johnny Mnemonic up in dis.
 
#20
Jeg fikk testet en knapp time i går. Var veldig uvant i starten. Beveger seg ikke helt likt som en vanlig mus, dvs at den er ikke like fin og følsom. Jeg har aldri spilt spillet online før (ca testet 1-2 timer sporadisk co-player/split screen før - og ellers aldri spilt FPS spill med joypad). Jeg scorte i underkant av 500 poeng om jeg ikke husker feil. Det virket ikke idelet, men langt langt bedre enn vanlig joypad styring. Har ikke hatt noe tid til å trikse og mikse med sensitivity, så skal se om jeg får gjort noe med det senere i dag. Kan nok bli en del bedre.

Førsteintrykket var bedre enn ventet. Oppdatering av firmwire var litt komplisert i starten, men veldig enkel når man først har lest bruksanvisningen - tok ca 5 min. Det finnes 3 ulike sensitivity settings, så det er store rom for å mixe litt. En instilling gjøres når du oppdaterer sensitivityen, en gjøres på selve kontrollen, og en gjøres i spillet.