PS3 til 2995,- hos Elkjøp

#21
Nja, har ikke lyst på noen av de to spillene, plus at når Dualcock 3 kommer så har jeg to "overflødige" drittkontrollere igjen.
 

Kilik

Lokal moderator
#22
60 GB-versjonen er død og begravet. Den produseres ikke mer og lagrene er tomme stort sett over alt.
 
#23
Nå har jo Xbox 360 krympet core på de nyere versjonene også da, så den bruker 50W mindre. Noe som utgjør 1/3, så fra 150 til 100W ca. da på idle. Regner med det blir mindre fare for ROD da også, man kan også streame divx fra PC til 360n hvis man har windows media center av noe slag og et program som konverterer realtime til wmv som jeg ikke husker på navnet på, men uansett så bruker jeg å kjøre rett fra PCn til TVn istedet for å ta en teit omvei på den måten.
 
#24
hothot, har allerede linka kompisser som skal ha ps3.
selv har jeg allerede xburk 360 , og skal få meg wii i februar (og HD tv til helga!) , så det blir litt overkill med en ps3 også... må jo ha råd til spill til konsollene også!
Og det er heller ingen must haves ute på ps3 enda, men hadde ikke hatt noe i mot tekken DR og ratchet and clank. For ikke å snakke om mgs når det kommer
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#25
Kan det tenkes at Sony satser på å selge en billigere konsoll med mindre harddisk en periode for å få folk til å investere og har gjort den ukompatibel med PS2-spill for å selge ut 60 GB-versjonene, og så planlegger å komme med en ny versjon om en stund med større harddisk og bakoverkompatibilitet?

Jeg kommer også til å vente, for øvrig. Jeg trenger ikke Blu-Ray-spiller, ingen spill som frister nok, MGS4 kommer trolig til å bli porta til X360 når det kommer til et stykke, som nevnt, og av funksjonene som er nevnt er det egentlig bare Div X-streamingen som frister. Men med HDTV og en ledig HDMI-inngang kan man jo like gjerne koble Mac-en direkte til TV-en.

Og ikke minst er PS3 for stor og stygg i forhold til X360 og Wii. Jeg gikk lei PS2 på slutten bl.a. fordi den tok seg så dårlig ut på TV-benken, og kommer nok ikke til å kjøpe en ny Sony-konsoll før den blir betydelig mindre og penere.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
PS3 har tatt igjen Xbox 360- forsprang (i Norge)

(...) Disse viser at PlayStation 3 etter bare åtte måneder på markedet har gått forbi Xbox 360 i spillsalg, selv om Microsofts konsoll hadde et forsprang på 16 måneder.
(...) For hvert 360-spill selges det nesten to PlayStation 3-spill. Det kan være mange årsaker til dette, PlayStation er en sterkere merkevare fortsatt enn Xbox 360. Markedsføringen til 360 i høst kan også ha slått noe feil, sier Loraas.


Sorry til dere som trodde at PS3-salget ikke kom til å bli påvirket av priskutt - salget vil øke. Drastisk.
 
#29
Ohnoes min konsoll selger ikke like bare som jeg trodde oh noes!
Seriøst fanboisme er skikkelig teit.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#30
Jeg har alt av konsoller som har kunnet krype og gå siden 1988, så hold kjeften din. :)

Det er i følge din logikk like teit å ha et favorittlag i fotball.
 
#31
Fotball er også rimelig kjipt.

Men og heie på ett sportslag er noe annet enn og heie på en konsoll.
Seriøst.


(Og når jeg snakker fanboisme på ett spilleforum snakker jeg konsoller ikke andre ting som fotball og sjakk)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#32
Vet ikke om det er så mye å være stolt over på PS3s vegne hvis vi siterer litt mer fra artikkelen:

- Hos oss har vi solgt mer av for eksempel «Assassins Creed» til Xbox 360, men vi har også merket at «FIFA 08» og «Need for Speed: ProStreet» har solgt best på PlayStation 3. Dette skyldes nok at disse to titlene er sterkt forbundet med PlayStation, og nesten kan kalles PlayStation-produkter,

- De som har PS3 har litt lavere terskel for å kjøpe spill, for de er sultne på gode spill, sier Afseth.

Jeg vet ikke med dere, men jeg vil nok heller ha Assasin's Creed enn FIFA 08 eller Need for Speed: Pro Street.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#33
SITAT
Fotball er også rimelig kjipt.
[/b]
Det er sannhet på boks.

For å være helt ærlig, så driter jeg i hvor mye spill den selger - men så lenge salgstall er en nødvendighet for at folk og utviklere fortsatt skal støtte maskina så bryr jeg meg. Og grunnen til at jeg vil at folk skal støtte den er at jeg synes det er den beste plattformen i dagens spillmaskingenerasjon. Slik jeg synes Xbox var den beste platformen i forrige generasjon, Super Nintendo var best i sin generasjon - og så videre. Det har ingenting med fanboyisme å gjøre - kun interesser.

edit:
Men angående Fifa-eksempelet så skal det sies at jeg ble presset til å teste Fifa08 igår hos en kamerat, og det var på en 360. De fleste jeg vet om som kjøper FIFA-serien er skikkelig casualspillere og det passer jo ganske bra hvis man ser på tilhengere av PS3 vs. Xbox 360 - det er ingen hemmelighet at 360 er mer rettet mot single gutter i 16-24-årsalderen. Og at PS3 samtidig prøver seg på trendhoreri mot folk som har litt mer penger enn vett og har lyst til å synge karaoke på den nye flatskjermTV-en sin.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#34
SITAT(Loraas @ 06.12.07, 10.59) 92404
Markedsføringen til 360 i høst kan også ha slått noe feil[/b]
Jeg har ikke lagt merke til at det har vært noe markedsføring i det hele tatt, kanskje det er problemet? På kinoene kjøres det nå reklamefilmer for både Ratchet & Clank og Uncharted, pluss at de nevner Singstar i en av dem.

Og det derre franske vrøvlet av en TV-reklame er vel bedre enn ingenting? :p
 
#35
Hadde det bare vært noen seriøse titler på PS3 så hadde jeg nok kjøpt en gitt, de som er verdt å teste ut får jeg jo testa hos en kompis og dette holder for min delfaktisk, men man får jo kjøpt alle spilla på Xbox360 også. Egentlig rart at Wii har den samme prisen som når den ble sluppet enda forresten, de generasjonene før har Nintendo startet på den prisen (2500,-)og falt ned en tusenlapp etter litt over et år (ca. 500 i halvåret), dette er ikke tilfellet denne gang. :blunk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Hett tips: Wii-en er fortsatt vanskelig å få tak i noen steder fordi den selger så bra. Der har du svaret ditt. :p
 
#37
Jeg syns det er helt utrolig att Wiièn selger så bra med så få skikkelig gode spill.
Jeg kjøpte nylig en selv bare for Mario Galaxy og annet småsnacks, jeg klarte ikke og motstå.
Så her har vi noe skummelt.

Og sånn ps3 ja, det skal jeg ha. det er noen ting jeg spille på den nå men jeg venter fortsatt på MGS4. Men siden det koster meg 2500 inkl frakt fra vgp.ca for en snasen maskin inkludert en bluuuraaaaay film så kan det fort skje att jeg eier en slik og.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#38
SITAT(Houseman @ 06.12.07, 11.47) 92412
Vet ikke om det er så mye å være stolt over på PS3s vegne hvis vi siterer litt mer fra artikkelen:

- Hos oss har vi solgt mer av for eksempel «Assassins Creed» til Xbox 360, men vi har også merket at «FIFA 08» og «Need for Speed: ProStreet» har solgt best på PlayStation 3. Dette skyldes nok at disse to titlene er sterkt forbundet med PlayStation, og nesten kan kalles PlayStation-produkter,

Jeg vet ikke med dere, men jeg vil nok heller ha Assasin's Creed enn FIFA 08 eller Need for Speed: Pro Street.
[/b]
Houseman: Det er inntrykket fra en kar som jobber på en spesefikk Spaceworld. Hvis du ser på grafen nederst vil du se at AC alt i alt faktisk solgte bedre på PS3 den og. Altså er det kun GHIII som gjorde det bedre på X360, men den gjorde det til gjengjeld til gangs. Som den svorne Sonysoldat jeg er, vil jeg påstå at GHIII sannsynligvis solgte mer på PS2 siden mange ville ha det på en konsoll der de allerede hadde en gitar som funket. (Altså alt i alt ble det solgt mer på Sony-maskinvare.)

Ergo: Norway = Sonyland! :elsk: