PS3 - Verdt det? HÆH?

#1
Hva gjør PS3 verdt kjøpet / verdt å ikke selge videre på finn.no for meg? Jeg driter i Blu-Ray foreløpig, har en 360 og trenger egentlig ikke MGS4. Er det egentlig nok gode eksklusive titler utenom MGS4?

Plx hjelp?


Mod edit: Vi oppfordrer til å lage nye tråder istedenfor å gå offtopic i en annen
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Med det utgangspunktet vil jeg si nei. Vent til 2008 og lavere pris, Dual Shock 3 og en rekke eksklusive spill. Kommer nok av spill på X360 framover...
 
#3
Enig med Kilik her ja, PS3 har få eksklusive tittler for tiden, og få av dem er verdt kjøpet, imens det kommer mange kvalitetsspill til Xbox360 i hsøt og vinter, jeg kommer personlig ikke til å kjøpe meg PS3 før MGS4 og FFXIII har kommet
 
#4
Prisen sier vel sitt. 5000 for en PS3 som har færre gode spill enn en Xbox 360 til 2500? Det er litt sykt. Nei, selg den nå og spar pengene, så hvis du ser et spill eller seks som er verd prisen når PS3en koster mindre, da kjøperdu'n da.
 
#5
SITAT(Revan @ 22.09.07, 16.45) 83023
Prisen sier vel sitt. 5000 for en PS3 som har færre gode spill enn en Xbox 360 til 2500? Det er litt sykt. Nei, selg den nå og spar pengene, så hvis du ser et spill eller seks som er verd prisen når PS3en koster mindre, da kjøperdu'n da.
[/b]
Xbox Elite koster 4-4500 så det er ikke så dyrt for en PS3. Selv skal jeg gå for en elite siden jeg kommer til å laste ned end el filmer så fort vi får sjangsen.
 
#6
En Xbox 360 koster 2500. Kjøper du Elite, da kunne du like godt kjøpt deg en PS3. Laste ned filmer så fort vi får sjangsen... betale for å laste ned filmer til 360en høres jo bra ut, for da betaler du vel litt for å se dem en gang? Eller hvordan er det?

Ser uansett ikke helt poenget i det.
 
#7
SITAT(ZoDz @ 22.09.07, 19.42) 83028
Xbox Elite koster 4-4500 så det er ikke så dyrt for en PS3. Selv skal jeg gå for en elite siden jeg kommer til å laste ned end el filmer så fort vi får sjangsen.
[/b]
Veil. pris for Elite er 3995 spenn, altså 2000 kronasjer mindre enn PS3. Man får fortsatt mer for pengene når man kjøper en PS3, spørsmålet er bare om man i det hele tatt trenger alt man får, og må betale for. Hvis en kun skal spille spill, er X360 det klareste valget. Hvis man er skikkelig superkul, kjøper man alle konsollene.

Og bare for å svare Uteena litt, de fleste PS3-spillene er enten middelmådige, eller skvip, de fleste som kjøper maskinen nå, kjøper den enten fordi den heter Playstation, fordi den har Blu-Ray, eller fordi den har potensiale. Potensialet er der, Uncharted ser fett ut, Final Fantasy XIII kommer til den, og, som nevnt, Metal Gear Solid 4 blir nok ganske tøft. Men du kan like gjerne selge den, siden den sannsynligvis har gått enda mer ned i pris innen de ekslusive må-ha-titlene kommer.

Kan vel også nevne at den er magisk når det kommer til DVD-er, men med tanke på at du driter i Blu-Ray, betyr vel heller ikke det så mye?
 
#8
SITAT(Revan @ 22.09.07, 18.00) 83032
En Xbox 360 koster 2500. Kjøper du Elite, da kunne du like godt kjøpt deg en PS3. Laste ned filmer så fort vi får sjangsen... betale for å laste ned filmer til 360en høres jo bra ut, for da betaler du vel litt for å se dem en gang? Eller hvordan er det?

Ser uansett ikke helt poenget i det.
[/b]
Men det er billigere å laste end filmer fra Live enn det er å kjøpe de i butikken. Det blir som å stille det samme spørsmålet til folk som kjøper filmer relativt ofte.

Jeg er en 360 fan og hater Ps. Jeg har aldri likt noen særlig av spilla dems eller noe. Eneste jeg liker med ps3 er at du i tillegg får med en blu ray spiller. Det gjør du ikke på 360, og viss du skal ha hd dvd'en så blir det jo nesten den samma prisen.

Over til uteena. Eneste grunen til å beholde PS3'en er viss du elsker Ninja Gaiden eller mgs4:p Ellers så kommer spill som virtual fighter til 360.
 

oma

Village Drunk
#9
jeg vet du sa du ikke bryr deg om blu-ray, men det er jo faktisk en av grunnene til å kjøpe den, i en test gjort av ett lyd og bilde blad (husker ikke hvilket det var, sjefen min som snakket om det) så vant faktisk ps3 over 2 godt annerkjente merker sine blu-ray spillere som kostet 10-12.000 kr ca, så som blu-ray spiller er jo det ett ganske godt kupp.

Når det gjelder spill, så må jeg si som de fleste andre, xboxen er det bedre alternativet for øyeblikket
 
#12
Hvis ingen av de eksisterende PS3-titlene interesserer deg, og heller ikke Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (9. november) og Uncharted: Drake's Fortune (7. desember) gjør det, så er det kanskje like greit å selge. Men hvis du er virkelig MGS-frelst så kommer Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots i løpet av 1. kvartal 2008. Spørsmålet er jo da hvor mye PS3 går ned innen da. Jeg tviler på det blir et kutt på mer enn 1000 kroner, og hvis du ikke får solgt den for mer enn 5000 kroner, er det jo ikke så mye å spare på det. Selger du nå og kjøper den igjen senere får du jo Dual Shock 3, så hvis ristefunksjonen er viktig, så er det også noe å ta hensyn til.
 
#13
Hmm, mye å tenke på. Ratchet & Clank, Time Splitters og et par andre er spill som hittil kun er annonsert til PS3 og virker ganske lovende (har aldri spillt forgjengerne til disse spillene selv), men om det blir verdt pengene for maskinen + pengene for spillene vet jeg ikke.

Blu-Ray-spilleren er jeg som sagt ganske likegyldig ovenfor, ihvertfall foreløpig, da jeg så i si aldri kjøper filmer.

PlayStation har for meg, før jeg fikk 360 i det minste, vært der jeg har brukt mange timer på Single Player spill. Etter 360 har interessen min sentrert seg rundt online skytespill, så det ligger kanskje litt i det, altså at 360 gir meg de aller fleste av de beste online skytespillene. (Pluss Viva Pinata, Oblivion og Crackdown selvfølgelig.)
Men på den andre siden har jeg i det siste klødd i fingrene etter noen gode SP-spill. Og da er det kanskje en del gode og eksklusive slike som kommer til PS3?

Siden pakken er upånet er det en liten mulighet for at jeg kan gå tilbake til butikken og heve kjøpet, så får vurderes sterkt over helga.

Det er ingen fra PS3-fanklubben som ønsker å svare da? Kanskje med en annen vinkling på saken..

BTW: Det Aghanim sier gir mye mening, og jeg har selv vurdert å selge og evt. kjøpe en ny PS3 ved en senere anledning.

SITAT
2500 for en X360 som har ferre gode spill enn en PS2 til 1000? Det er litt sykt.[/b]
PS2 har tross alt hatt lenger levetid enn 360 hittill, så kan vel ikke regne med at det er like mange knalltittler hittil. For min del hever Halo 3 grensa en god del for 360, pluss mange kommende tittler. Jeg må si meg ganske enig i at PS2 hadde mange bra spill, men poenget er jo nettopp at maskinen har gått ut og det blir ikke lagd PS2-spill lengre. Xbox 360 har en fremtid, PS2 lever av fortida.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#14
Altså, 360-en hittil har ikke enorm pletora av spill, men jeg tør påstå at Bioshock, GH II, Gears of War og en håndfull litt eldre spill er gode selling points; samtidig som Haze, Mass Effect, Halo 3, GH III, Rock Band, etc. kommer i fremtiden. PS3 hadde Fall of Man som kunne vært en god selger men som viste seg å være relativt kjedelig, og ihvertfall ettter min spillsmak kommer det ikke så sabla mye interessant i nærmeste fremtid. Jeg personlig synes ikke det er så mye vits i å kjøpe en konsoll før det jeg vet det er en to-tre-fire spill som har kommet ut/snart kommer ut til den jeg gjerne vil ha; eller når det kommer ut et spill jeg MÅ ha (jeg skaffa meg den forrige krysskassa først når Walo 2 kom). Og især ikke når det er så dyrt som PS3-en.
 

oma

Village Drunk
#15
PS3 har fått eklusive på Haze om jeg ikke tar skammelig feil, eller så velger hjemmesiden dies å kun fronte PS utgivelsen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Free Radical er ekstra glade i Sony-plattformer, så de leader alltid på Playstationene - og akkurat Haze har Sony en timed exclusive på, tilogmed - men det kommer til 360 etterhvert.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#17
SITAT
GI: Do you have a release date yet?

Doak: This year. Obviously, Thanksgiving things are important, so the end of November is the target.

GI: Do you try to say, “We want to totally get out of the way of Halo 3,” or does it matter to you at all because you’re PS3 only?

Doak: I think it matters less because we’re PS3 only. It’s funny—I don’t think people generally find themselves in a position where they can choose release dates. The big things you try to move apart, but it’s a funny business. It is a bit scary as well, because even if you’re on a different platform than something, the fact that something’s out in the same window can take everyone’s money.

GI: Why PS3 first?

Doak: Only. [laughs]

GI: Only. This is where in the interview I write “[laughs]”

Doak: You’re a weasel. [laughs] The opportunity is there. I think PS3 needs good shooters. We have some previous with Sony consoles, and that’s good for us. We’ve delivered very well on PS2 with the TimeSplitters games and the opportunity is there. Also, it’s not just previous experience; there’s some know-how as well. PS3 is an evolution of PS2, so the expertise we have with the vector stuff is useful. It’s a good platform to be on. I think it’s mainly the opportunity.[/b]
Dette betyr bare at jeg må kjøpe en PS3 snart. :psyduck:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#18
SITAT(Nicholas @ 23.09.07, 12.55) 83105
Free Radical er ekstra glade i Sony-plattformer, så de leader alltid på Playstationene - og akkurat Haze har Sony en timed exclusive på, tilogmed - men det kommer til 360 etterhvert.
[/b]
Det går faen ikke å spille FPS-er på Playstation. Forøvrig, Haze kommer såvidt jeg vet til 360 i november? Eller har de skjøvet den tilbake til 360 til fordel for en november-release til PS3? Isåfall blir jeg grinete.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Det har jeg ikke påstått at det gjør heller, men det hindrer ikke Free Radical i å slå seg løs på 6000 kronersvidunderet heller. Det er en viss logikk til greiene deres: Veldig lite konkurranse (type Halo 3) på PS3, så det blir lettere å ta ledelsen.

360-versjonen er skjøvet tilbake til når enn de gidder å innrømme at de jobber på den, ja. :/
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#20
Opprinnelig skrevet av Sneakypedia
The game was originally set to be released simultaneously on the PlayStation 3, Xbox 360 and PC in Summer 2007. However, the release date was pushed back to Winter, and it was announced that Sony's E3 2007 press conference that Haze would be exclusive to the PlayStation 3 in 2007. As further confirmation, Free Radical announced at the 2007 Leipzig Games Convention that there are currently no plans to develop Haze for any platform other than the PlayStation 3.
Min utheving. Ikke forvent spillet i år, med andre ord.

Tja, jeg har ikke skrevet noe i tråden tidligere, men jeg kjøpte PS3 hovedsaklig for Blu-ray og DVD-oppskalering, og det eneste "fullverdige" spillet jeg eier er Oblivion, og det neste blir The Orange Box. Jeg er fornøyd med kjøpet, spesielt siden jeg har sammenlignet med flere standalone BD-spillere i 12-15 000 kronersklassen, som har latterlige loadetider (30 sekunder fra man trykker på eject til skuffen åpnes f.eks), dårlige menyer/kontroller, og har ikke nettverksutgang for å oppgradere firmware.