PSO | Kan man komme seg online ved å koble telefonkabel til PC'en min som er koblet til ett trådløst

Tittelen tror jeg sier alt, liksom. Men, kan legge til at jeg har jeg sikkerhetskoden til det trådløse nettverket. Også, lurer jeg selvfølgelig om det er fortsatt noen som spiller dette online?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Telefonkabel går nok veldig dårlig, skulle jeg tro. :)
Om du derimot har en PC som er på nett via trådløst nettverk OG har et ledig nettverkskortuttak, da kan du koble en krysset TP-kabel mellom kuben og PC-en, kjøre "Veiviser for hjemmenettverk" i Windows XP for på den måten å dele internettilgangen til PC-en, og så burde det fungere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det er jo ikke akkurat slik at du kan stikke innom Elkjøp og skaffe deg en for en hundrelapp.
Jo, forresten. :)

Øh, takk. Tror jeg. Hm...ser ut som om jeg må gi opp forsøket om å fase ut Elkjøp. :ehm...: Blir litt trist å se X-box 360-spill i hyllene hvor Ninty-spillan brukte å være. Nu, vel. Man har tross alt amazon.co.uk hvor utvalget er rikelig på PAL-versjoner av GC-spill, bl.a. De mangler ingenting. Det eneste minuset med dem er ventetia og frakt-utgifter, moms og toll. Men, syns det er verdt ekstra slitet. Through hardships lies accomplishment.

Edit1: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302024&cks=PRL Passer denne mon tro?

Edit2: Jepp. Nu bestilte jeg det fra komplett. Er det en tabbe, så er den ihvertfall billig.

Edit3: Jeg begynte å lure på hvor mange Mbps jeg må ha til tilkoblingen? Har for det meste over 10.0Mbps, men den faller av og til til bare 1.0Mbps.

Jeg spilte online med GameCube når jeg hadde 500 kb/s inn og 128 kb/s ut. Uten problemer. Du klarer deg nok.

de offisielle serverene anbefaler jeg deg å holde deg unna.
pm meg for hvordan koble seg til privat server.
Bedre og gratis. kjører også min egen i ny og ne.

på det trådløse nettverket ditt, gå på properties- advanced og huk av i boksen "internet connection sharing".
For å koble seg til annen server , manuel instilling av DNS-server på PSO.
her skriver du server IP'en.
Latterlig tabbe av Sonic Team.

Det står forresten at på Status for Lokal tilkobling at: Tittel; Reparer Lokal tilkobling Kan ikke fullføre reperasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan utføres: Fornyer IP-adressen Kontakt nettverksansvarlig for hjelp.

Problemet er at de jeg leier nettverket fra har begrenset kunnskap om data.

de offisielle serverene anbefaler jeg deg å holde deg unna.
pm meg for hvordan koble seg til privat server.
Bedre og gratis. kjører også min egen i ny og ne.
[/b]
Gratis som i at man ikke trenger hunter licens eller noe?

Ja.

Ja, nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Det er å kjøpe en access point. Men, siden jeg har en drøm om å spille seksten-player på MK:DD har jeg faktisk bestemt meg for å kjøpe en HUB. Dette er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308079&cks=PRL Hva syns dere? Lurer forresten om HUB blir avleggs når Ninty Revo kommer ut, for hvis den gjør det mulig å koble MK: DD med fire andre Ninty Revo'er er det jo ikke behov for HUB'en...

ingen vet vel egentlig stort om revo, så den blir hard.
Når det gjeder huben har jeg svært lite peiling i akuratt dette feltet.

Litt off-topic, men gidda ikke starte nytt emne for å spørre. Er dette spillet litt sent å anskaffe seg? fortsatt en del nybegynnere der? eller er det bare hardcorespillere igjen? :usikker:

Tror det er for sent. Kan jo prøve eBay, QXL, finn.no, etc. Lykke til! Med japansk og amerikansk versjon går det fint ant å koble til nettet, også. Det er mulighet for engelsk tekst på den japanske utgaven også, men må ha eget minnekort for den. Ellers, er alt kompitable. BBA, RJ-45 alt det andre. Og, med min europeiske versjon kan jeg også spille mot din japanske/amerikanske versjon over nettet.

Er ikke et lite aktivt miljø som det en gang var (selv i slutten av perioden jeg spilte det, som er over et år siden var miljøet kraftig redusert) men det er vel noen igjen. Kan anbefale deg å registrere deg på noen PSO-forum, ofte folk avtaler tider hvor de spiller sammen.

Jeg synes det var artig å spille offline (brukte noen hundre timer på dette) men det er selvsagt ikke like moro som det å spille online. Co-op er moro det og. Problemet med pso slik jeg ser det er at det ikke blir ordentlig moro før du har spilt det relativt lenge. Spesielt når det gjelder våpenoppgraderinger. På normal mode finner man bare ræva standard-våpen. Når man kommer seg til hard, very hard og ultimate vil man finne nye "rare-items". Kanskje ikke noe alle legger vekt på, men som samlehora jeg er elsket jeg det.

Uansett, jeg vil anbefale deg pso hvis du liker JRPG. Historien er ikke spennende i det hele tatt, men de andre elementene er på plass. Iallfall de jeg vektlegger i denne sjangeren.

Hvis folk vil kan jeg sikkert kjøre igang en SG-server, ettersom min gode venn Kohle lagde en liten utgave av serveren hans som ble delt ut til et par kompisar.

PSO er knall, men er virkelig ikke det samme som det en gang var.
Jeg plinger fortsatt på nå og da og tar et par runder på schthacks.
Ganske mange har kommet seg over ditt nå som de offisielle er så og si uspillbare og koster penger.

Anbefales til folk som liker rpg med litt tempo.
Pso er realtime, ikke noe turbasert.

Er faktisk interessert, men behøver å finne god software å laste ned for å omgjøre laptoppen min til en access point (etter ett tips fra Wireless Networking for Dummies). Med en kompis av med på laget blir vi ihvertfall tre stykker. Og, ja Bad Mongo. Syns en-playeren er høvelig fin. Har brukt over 300 timer på det (det inkluderer en Memory Card 59, to Memory Card 256 og to Memory Card 1019).

Er bare så synd at PSU ikke kommer ut på GC, noe som gjør PSO så bra er 4-player funksjonen, noe som ikke er med på PS2. Det blir ikke det samme å sitte på hver sin PC, man må sitte knødd forran en skjerm, det er det som er koselig :(