PSP er faenmeg allsidig.

#1
Jess, nå er det endelig mulig å nyte et av tidenes P&C-spill på en bærbar konsoll.
Sjekk det selv på: http://www.pspavisen.com/index.php?subacti...t=5&side=guider


Er det bare jeg som stadig blir forbløffet over hva man kan gjøre med denne maskinen? Se filmer, tv-serier, høre på musikk, spille SNES, NES, GBA, PSX, GB, GBC, Neo-Geo, Sega Master System, surfe på internett og mye, mye mer. Man kan også laste ned alskens aplikasjoner som lar deg lese bøker, skrive artikler, kaste terninger :)P), spille dart, synkronisere PSPen med iTunes, lage egne skins og mye mer. Denne maskinen klarer stadig å overraske meg.

Hva tenker dere om denne stadige utviklingen til PSP? Så langt ser det ut til at Nintendo bør komme ut med Game Boy Advance 2 eller noe snart, PSP ser ut til å bli en gigantisk suksess. Allsidighet selger, ingen tvil om det. Tidenes raskest selgende konsoll noen?
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Det er slike ting som gjør at jeg får lyst på PSP. Muligheten for å spille klassikere som Chrono Trigger og Monkey Island 2 på bussen, gjør nok at jeg ender opp med en PSP snart. Og film, musikk, apps...Minner om en portabel, modifisert Xbox. Det eneste PSP-spillet jeg virkelig ser fram til er GTA: LCS.

Allsidighet selger konsoller ja, men er det bra for Sony økonomisk? Som kjent selges PSP med nullprofitt/tap, og når GBA-emulatorer etc. stjeler oppmerksomheten, vil vel dette føre til lavere spillsalg til PSP...
 
#3
Du har rett i det ja. Sonys nyeste Firmware 2.0 er jo nærmest umulig å hacke. Men det ryktes at den er så godt som cracket nå. Så for de av oss som kjøper Norsk PSP, må vente før vi kan hoppe på home-brew bølgen, til en ny downgrader kommer ut.
 
#4
trodde euro pspen hadde firmware 1.5 jeg og at den nye ble oppdatert med demo discen som følger med...tar jeg helt feil nå? da må man jo bare passe på å ikke bruke demo discen da
 
#6
det har nå kommet en fin mulighet til å downgrade 1.51 og 1.52 (ikke 2.00) selv om 2.00 homebrews er rett rundt hjørnet, men vanlig mann i gata driver jo ikke med alt dette da...?
 
#9
Jeg skaffa meg min PSP idag og er konge fornøyd altså. Men klør i fingra etter å kjøre Monkey Island osv på den...

Men har ikke så lyst til å downgrade firmwaren egentlig... Det er vel sikkert ikke så lenge før noen klarer å fikse slik at vi med Firmware 2.0 kan også leke litt andre ting..?

Har ikke installert Firmware 2.0 på min enda da...men gjør det sikkert snart.
 
#10
Jeg skjønner meg ikke på folk som liker å spille slike point'n'click spill på en konsoll uten støtte for mus. Analog spak eller styrekors er ingen god erstatning, er det vel?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Istemmes. Det er bare irriterende å spille Indianer-Jonas og Atlantisfatet på GP32.
 
#12
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@09.09.2005, 22.00
Jeg skjønner meg ikke på folk som liker å spille slike point'n'click spill på en konsoll uten støtte for mus. Analog spak eller styrekors er ingen god erstatning, er det vel?
259928​
Er null problem det vett'u. Nå snakker jeg bare av erfaring fra nettleseren til psp'en, men det er ikke noe problem å venne seg til. Er enn fullgod erstatter, men det er jo ikke noe som slår "orginalen", men det er vel ikke poenget heller. Det er ikke noe man irriterer seg over for å si det slik. Og hvorfor skal man da ikke sitte på bussen å kose seg med monkey island...
 
#13
Opprinnelig skrevet av Yetipants@09.09.2005, 22.05
Istemmes. Det er bare irriterende å spille Indianer-Jonas og Atlantisfatet på GP32.
259930​
Så da skal man heller la vær? Tåpelig argument. En analog spak fungerer nesten like godt som en mus. Kanskje ikke like rask, men til gjendgjeld krever den mye mindre av spilleren, fysisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Opprinnelig skrevet av plan_9
En analog spak fungerer nesten like godt som en mus. Kanskje ikke like rask, men til gjendgjeld krever den mye mindre av spilleren, fysisk.
Så det er derfor jeg har slike enorme, svulmende muskler på høyrearmen mens venstra ligner en tørr kvist.
Du innser hvor ubrukelig det argumentet der er? :p
Men ja, såklart du må la meg bestemme hvordan du skal bruke PSP-en din, jeg bare sier at jeg ikke ser på det der som noen fordel.
 
#15
Opprinnelig skrevet av plan_9+10.09.2005, 03.07-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@09.09.2005, 22.05
Istemmes. Det er bare irriterende å spille Indianer-Jonas og Atlantisfatet på GP32.
259930​
Så da skal man heller la vær?
259992​
[/b]
Tja, hvis man synes en ting er irriterende, så ser jeg ingen grunn til å gjøre det. Eller? ;)
 
#16
Poenget var: Man skal ikke avskrive superdupre spill kun fordi man må spille dem på en annen måte. Det er tross alt ikke et spill hvor fart har en faktor. Altså gjør det ingenting om det tar bittelitt mindre tid å peke på det bestemte ikonet i spillet. Dessuten finner jeg det mye mer behagelig å spille slike P&C spill f.eks. i sofaen, på stranda, kjøpesenteret eller andre steder hvor man liker seg, fremfor sitte forran pc-bordet med strak rygg mens man nistirrer på skjermen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Case in point: FPS-spill som ikke heter noe med Metroid på konsoll. Jeg spiller faen ikke Halo 2 før det kommer på PC, uansett.
...Med mindre det aldri kommer, da. Da kan det hende jeg strener gjennom på Xbox.
Og så skal jeg gråte en skvett.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Du da. Du overlevde på spilltreffet, gjorde du ikke? Eller, ikke når du spilte mot meg, da. /tørr
 
#20
Det er 1.52 som er innstallert på en euro-PSP, right? Noen som vet om den vil knekkes snart?

Noen som har kjennskap til denne

Funker den bra, osv?