PSP får priskutt

Lodin

Der Waaaah
SITAT
Sony has announced plans to cut the price of PlayStation Portable, which will retail for GBP 129.99 in the UK and EUR 169.99 in the rest of Europe from Friday May 4.
In addition the company is dropping the RRP of Platinum titles to GBP 14.99, with five games down for release at the new price point - Ridge Racer 2, Tekken, Killzone, LocoRoco and Moto GP...
The PSP currently carries an official RRP of GBP 149.99 / EUR 199.99. Earlier this month, the price of the handheld in the US was also reduced by USD 30 to hit USD 169.99. [/b]
LINKH
Jeg er ikke 100% sikker på hva den pleier å gå for her til lands, men det ser ut til å være 1800 kroner for basispakka. Med den nye prisdroppen burde det ihvertfall gi et avslag på 200 kroner. Så er frågemålet, er det nok? Ikke veit jeg, men hvis du alikevel har gått å vurdert en kan det være lurt å vente til femte mai.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Basispakka inkluderer vel bare PSP-en og ingenting annet; Value-pakka, derimot, inkluderer minnekort og noe annet ræl. Elkjip selger vel kun PSP-en for rundt 1400 flis, hvis ikke jeg tar helt feil. Får se om prisen kommer ned på tusenlappen, kanskje det blir kjøp her i gården også.

Kilik

Lokal moderator
200-300 kr. var ikke all verden til priskutt. Blir vel 1300-1400 kr. hos de billigste tenker jeg. Kanskje Elkjøp og likesinnede kjører et tilbud ned mot tusenlappen.

Mer interessant er at Platinum-spill er satt ned til £14.99 i UK. Her snakker vi Loco Roco, Burnout Legends, Ridge Racer 2, Lumines og desslike til godt under den magiske 200-kroners-import-grensa. Det nye MGS-spillet er jo fristende og PSP begynner å få en solid backkatalog, så jeg ender nok opp med en til sommeren.

Men da må du vel ta til takke med småpedofile gunvor-el-grande-omslag, akkurat som i alle andre "classic"-serier? Jeg hater sånt, og nekter å betale for mindreverdige utgivelser. Man har da prinsipper.

Nå har jo PSP steget i pris i det siste året!! Så det er vel på tide at prisen kommer ned på det nivået det var fra før igjen ja. Den er ikke verdt opp imot 2000,- sånn som det er nå, 1500,- er en mer reell pris som den lå på før.

Kilik

Lokal moderator
SITAT(oerhört @ 24.04.07, 18.09) 62755
Men da må du vel ta til takke med småpedofile gunvor-el-grande-omslag, akkurat som i alle andre "classic"-serier? Jeg hater sånt, og nekter å betale for mindreverdige utgivelser. Man har da prinsipper.
[/b]
Spill er spill. For min del kan spill komme i pappcover og tittelen skrevet med sprittusj hvis jeg får de for en billig penge. Men det er kanskje bare meg.

Nja, jeg synes innpakningen har litt å si. De gamle Gameboy pappcovrene var for eksemepl noe herk, ble vanskelig å holde styr på spillene etterhvert som covrene blir ødelagt. Dessuten gir det en god følelse når innpakningen er skikkelig kvalitet, ikke bare når det gjelder spill, men bøker, skiver, filmer osv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del synes spillinnpakning har tapt seg en del siden DVD-cover-veldet begynte. Flesteparten av spillene mine har jeg såvidt gløtta inni covrene til, siden jeg veit det er bare ei fattig lefse inni der i tillegg til DVD-en. Kjøper heller på nett.

Samleutgaver er dog en helt annen ting; de er jeg villig til å gi litt for.