PSP - hvor mange defekte pixler er for mange?

#1
Heisann,
tenkte jeg skulle forhøre meg litt om hva dere synes om døde/stuck pixler på PSP'n. Hittill har jeg kjørt nulltoleranse ovenfor dette, men etter FIRE maskiner der samtlige hadde minst én defekt pixel, begynner jeg å miste motet. Jeg gjør brorparten av spillinga mi på kveldstid i mørke omgivelser, og da er det kjedelig å ha en eller flere "lyspærer" på skjermen ... men er det altså noe håp? Er det mange der ute som har feilfrie PSP'er, og hvis ikke; hvor mange feilpixler er du villig til å akseptere?

Sony har laget en feiende flott maskin, men til den prisen kunne de faenmeg lagt lista litt høyere hva pixelkvalitet angår ...

- Larsern
 
#2
Hmmm, tror jeg har seks eller syv døde piksler, men jeg legger faktisk ikke merke til de. De er nesten helt usynlige, og kan bare se dem når skjermen er helt svart.
 
#3
Jøss. Om situasjonen deres er nogenlunde representativt for PSP ble jeg plutselig veldig skeptisk til mitt kommende innkjøp (sånn ca imorgen). Får teste den i butikken før jeg går hjem da. Kan ikke nekte meg å bytte den inn da. Døde pixler er noen av de største gledesdreperne som finnes.
 
#8
Ikke jeg. Men jeg begynner å tvile på om det er døde piksler jeg har. Jeg vet ikke, for jeg må konsentrere meg for å se de når skjermen er svart, og er nærmest umulig å finne når jeg spiller.
 
#9
Jeg trodde jeg så 4-5 døde pixler etter innkjøp av min europeiske PSP.
Nå klarer jeg ikke finne dem lenger, og lurer på om det bare var støv (eller har overbevist meg om at det er det, fordi jeg hater å måtte levere noe tilbake).
 
#10
har ingen dode pixler, men har et bitte lite stovkorn innenfor skjermen. Det kan se ut som dode pixler, men om du ser paa skjermen fra forskjellige vinkler saa ser du at den "flytter" seg rundt paa bildet, da er det et stovkorn. Har tenkt aa fjerne det, men er bare redd for aa skade stakkars PSPn min :) Dessuten ser jeg den ikke med mindre skjermen er helt hvit.
 
#11
Etter nok en tur til Elkjøp har jeg nå endelig en PSP uten døde pixler ... kudos til Elkjøp Storo for å ikke mukke da jeg kom tilbake gang etter gang og ba om ny ... :)

kuma_ : Takk for lenken til videoen, har prøvd den på et par av PSP'ene jeg var innom, men jeg har ikke kunnet se noen merkbare resultater. Kanskje den funker bedre på de japanske skjermene?

plan_9 : Nei, jeg lot være å importere PSP, nettopp fordi jeg vet jeg kan irritere meg grønn over døde pixler. Det blir seff litt dyrere med en PSP en (foreløpig) ikke kan spille downloada spill på, men jeg har en god jobb for tiden, så jeg tar meg råd til det. ;)


*kjemper meg videre i Metal Gear Ac!d Extreme mode mens jeg venter på Iwata-san's Revolution-presentasjon*
 
#12
Jeg har nå også skaffet meg PSP. Jeg har et problem med noen pixler der... De glinser i forskjellige farger...

Tror dere sånn movie-program vil greie å fikse dem eller må jeg bytte den inn?
 
#13
Opprinnelig skrevet av Hayaka@05.10.2005, 13.22
Jeg har nå også skaffet meg PSP. Jeg har et problem med noen pixler der... De glinser i forskjellige farger...

Tror dere sånn movie-program vil greie å fikse dem eller må jeg bytte den inn?
266264​
Jeg var som sagt innom en håndfull PSPer før jeg fant en uten stucka pixler, og jeg lot 3 av maskinene stå over natta med en video i loop som svitsja raskt mellom forskjellige farger, for på den måten å forhåpentligvis røske løs pixlene som satt fast. Dessverre gav ikke dette noen merkbare resultater.

Anbefaler å be spesielt om å få en maskin uten stucka pixler ... da setter de forhåpentligvis en av lagergutta til å lete fram et bra eksemplar ... men ikke glem å sjekke den de kommer med uansett ;).
 
#14
Har 1 død pixlel 1mm fra høyre side av skjermen. Ser den ikke.
Men til og med sony har vel sagt at det skal være nulltoleranse mot døde prixler?

importert psp ja :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Tre stykker, og de er for vanskelig å legge merke til at jeg gidder å gjøre noe med det.
 
#16
Jeg har tre stykker, jeg hater at de er der, men jeg legger sjelden merke til de.