PSP og region-greier!

Jeg har nettopp kjøpt meg A Hitchaikers guide to the galaxy (Sone 2) på min amerikanske Psp. finnes det noe program som fjerner sperren eller noe i den duren? og foressten, får jeg spilt europeiske spill på min amerikanske psp? har bare prøvd amerikanske.

PSP'en er sonefri, så vidt jeg vet. I hvert fall på spill, så det vil ikke være noe problem å spille europeiske spill. Jeg selv spiller både europeiske, amerikanske og japanske på min :)

Opprinnelig skrevet av PureChaos@26.09.2005, 22.09
PSP'en er sonefri, så vidt jeg vet. I hvert fall på spill, så det vil ikke være noe problem å spille europeiske spill. Jeg selv spiller både europeiske, amerikanske og japanske på min :)
264103​

Okei=) DET var en lettelse hvertfall. Tusen takk btw. Nå gjenstår bare det store mysteriet med filmene^^

Spill er sonefrie, men det er derimot ikke filmer.

Har du en europeisk PSP, kan du kun spille av Region 2 filmer(Europa, Japan)
Har du en amerikansk PSP, kan du kun spille av Region 1 filmer(Amerika)

Så derfor kan du ikke spille av Hitchaiker, siden det er en Sone 2 film som ikke funker med en amerikansk PSP.

Opprinnelig skrevet av Mongis@26.09.2005, 22.29
Spill er sonefrie, men det er derimot ikke filmer.

Har du en europeisk PSP, kan du kun spille av Region 2 filmer(Europa, Japan)
Har du en amerikansk PSP, kan du kun spille av Region 1 filmer(Amerika)
264118​

Bah.....og det er ingen som har hørt om region skifte eller noe? =(

Så PSP fra Asia er samme sonen som Norge? Kanskje bestille meg en søt liten PSP fra lik-sang eller play-asia snart da..? :)

Bare for å være jævlig pirkete her, så er det Japan og Vest-Europa som har samme sone. En del av Øst-Europa + Russland har jo Sone 5. Hong Kong, Sør-Korea og store deler av sør-øst-Asia har jo Sone 3, mens for eksempel Kina har Sone 6. Så vidt jeg vet så er det faktisk kun Japan som har Sone 2 i Asia.

Redigert: Dette forutsetter at UMD-disker har samme sonefordeling som DVD, da.