PSP

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg tør å tro at dette blir min nye mainstay gaming-plattform.

:sikle:

Hva sier dere DS fan boys nå?
Dere kan ikke nekte for at denne lille tassen vil
gi litt konkurranse. Mange av de spillene som ble vist frem på
den tavla har jeg lyst på, også filmene. (He he, Chalies Angeles)

skal nok få meg PSP med ''metal gear asid''

Sweet grafikk for og være en håndholdt maskin!.. ^_^

Ekstremt sweet. Det samme kan man dessverre ikke si om gameplayet, hvis man ventet seg et standard MGS-spill (sånn som jeg :( ).

Kilik

Lokal moderator
Noen ting jeg har lyst å ta opp:

1)BATTERITID:

Det har vært mye fram og tilbake rundt batteritiden til PSP. Her er hva som ble sagt på E3-konferansen:

"So, what is the battery life going to be on PlayStation Portable? It will be on par with traditional handheld systems, or approximately 10 hours. It is comparable to an ATC [ATRAC] portable music player, or approximately 8 hours. Or, it will be comparable to portable DVD players, which, in many cases, is about 2 and a half hours.
--Kaz Hirai, May 11, 2004

Altså mellom 2,5 til 10 timer som jeg forstår det? 2,5 timer er alt for dårlig, både til film og spill. Minst 3-4 timer for en film (tenk Ringenes Herre) og minimum 5 timer for et spill. Hvis ikke Sony klarer å fikse et batteri som klarer det, så kan de glemme meg som kjøper.

2) SPILL:

Til nå ser det ut som det meste er oppgulp av PS2-titler og Metal Gear Acid virker ikke så alt for spennende.
Det hjelper ikke med tilnærmet PS2-grafikk, så lenge man ikke har noe nytt og originalt å tilby. Nei, de trenger minst et skikkelig must-have spill til launch. Det er ekstremt viktig. Hva hadde f.eks. Xbox vært uten Halo ved lanseringen?

3) PRIS:

Det ryktes om $299,- som er det samme som PS2 kostet da den kom ut i USA. Dette vil fort tilsvare 3000-4000 kroner her i Norge, noe som gjør at den vil prise seg helt ut i forhold til DS fra Nintendo som ryktes å bli solgt for det halve. $199 price-tag fra starten av høres mer fornuftig ut hvis Sony har ambisjoner om å gjøre dette til en mainstream underholdningsmaskin.

4) FILM:

Her er alt for mange løse tråder. Vil filmene selges i vanlige butikker ved siden av DVD-hylla? Og hvorfor vil folk kjøpe en film på UMD i stedet for standard DVD? Er det egentlig så mange som vil betale 150-200 kr. for å se en film på en 4" skjerm i stedet for å se den på 28" i stua? Jeg tviler.

Ja dette "Tales of Eternia" spillet så veldig bra ut (jeg er stor fan av Tales spillene), men det er også det eneste PSP spillet jeg har fått øynene opp for til nå.

Kilik:
4) FILM:

Her er alt for mange løse tråder. Vil filmene selges i vanlige butikker ved siden av DVD-hylla? Og hvorfor vil folk kjøpe en film på UMD i stedet for standard DVD? Er det egentlig så mange som vil betale 150-200 kr. for å se en film på en 4" skjerm i stedet for å se den på 28" i stua? Jeg tviler
Dette er jeg veldig ening i. Jeg kommer hvertfall aldri til å kjøpe en umd film når jeg kan få den på DVD til samme pris.

Dette her med film.
Jeg tror faktisk Sony veit hva de gjør denne gangen.
De visste hva de gjorde når de laged PSX og PS2.

Filmene koster neppe det samme som en DVD film
koster nå, tror Sony veit at flesteparten foretrekker
å se film hjemme. De haar jo litt kunnskap på hvordan
markedet er.

Hvorfor er dere så opphengt i dette med en tv. Hele poenget med "Portable" er jo at man kan benytte den når som helst og hvor som helst. Du driver da ikke å drar med deg en 28" tv overalt, i alle fall gjør ikke jeg det. Så om jeg f.eks. skulle ut å fly, ja da er vel det å kunne se en film på en PSP et godt alternativ skulle jeg tro.

Opprinnelig skrevet av Kilik@19.05.2004, 03.02
Noen ting jeg har lyst å ta opp:

1)BATTERITID:

Det har vært mye fram og tilbake rundt batteritiden til PSP. Her er hva som ble sagt på E3-konferansen:

"So, what is the battery life going to be on PlayStation Portable? It will be on par with traditional handheld systems, or approximately 10 hours. It is comparable to an ATC [ATRAC] portable music player, or approximately 8 hours. Or, it will be comparable to portable DVD players, which, in many cases, is about 2 and a half hours.
--Kaz Hirai, May 11, 2004

Altså mellom 2,5 til 10 timer som jeg forstår det? 2,5 timer er alt for dårlig, både til film og spill. Minst 3-4 timer for en film (tenk Ringenes Herre) og minimum 5 timer for et spill. Hvis ikke Sony klarer å fikse et batteri som klarer det, så kan de glemme meg som kjøper.

Slik jeg forstår det ut ifra den teksten, vil batteriet vare rundt 10 timer ved vanlig bruk, 8 timer ved musikkavspilling og 2,5 timer ved filmavspilling. 2,5 timer for en film var litt lite ja, da må man nesten satse på å ha en stikkontakt i nærheten.

Den så digg ut :D

Jeg kommer ikke til å se filmer på den hvertfall. Da er det bedre med 42 tommeren i stua.

Jani: Tenk deg en klankamp på den :D

noen som vet hvordan skjermen kommer til å være i forhold til solys osv, kan jeg sitte i hagen og spille med den, eller må jeg ned i jorkjellern hvor det ikke er noe "naturlig" lys i det hele tatt