PSX-spill vil ikke starte

Jeg fikk lyst til å spille et vanlig PSX-spill i dag, men det gikk dårlig. Når jeg går inn på menyen, står det bare «Reading disc...» en god stund, før jeg får «Disc read error.». Jeg testet spillet på min søsters PSTwo, og der startet det helt glatt. Jeg har hatt PS2-en min i over to år, så det er for sent med garanti. Noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller må jeg kjøpe meg ny eventuelt snylte på søsteren min sin?

Spillet har virket på min PS2. Regner med at den begynner å bli litt slarken, men jeg håper noen kan komme med en enkel og grei «quick fix».

prøv og putt på dobbel disk hastighet og texture smooting

Prøvde det, og da hang spillet seg etter Playstation-logoen. Prøvde å ta cd-en ut og inn et par ganger, funket til slutt. Ser ut som om jeg må få meg ny etterhvert...

Terje

mostly harmless
Problemet er på PSX spill, mens PS2 spill funker greit? Prøv med et CD-basert PS2-spill hvis du har (en PS2 disk med lilla overflate). Hvis du får det samme problemet med den, så betyr at PS2en din har problemer med å lese CD format. Laseren trenger en justering. Dette kan du få til selv, med en detaljert veiledning. Men du skal vite hva du gjør, for det er fullt mulig å permanent ødelegge laseren ved å justere styrken for høyt. Har erfaring med det der. Jeg endte opp med å kjøpe ny PS2. :(

Opprinnelig skrevet av Klaymen@27.02.2005, 21.14
Tja, jeg tror ikke jeg tør prøve noe drastisk. Det funker sånn halvveis nå, så.
182643​
Laseren din er gåen, rett og slett. Ny laser eller ny PS2? Helt opp til deg :p
En av vennene mine hadde problemer med å få spilt av DVD filmer på sin 3-4 år gamle PS2. Merkelig nok funket det helt greit når man satt PS2 på høykant (Vertikal stand).

I alle fall, lykke til videre! ;)

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Ps2 på høykant er absolutt til å anbefale, det gjør susen på det meste. Men sørg for å ha skikkelig støtte til den, for går den i gulvet går det til helvete for dvden. Tro meg, jeg har klart å ødelegge GTA III og MGS2 pga det der. :(

Opprinnelig skrevet av Sheffield@27.02.2005, 21.59
Ps2 på høykant er absolutt til å anbefale, det gjør susen på det meste. Men sørg for å ha skikkelig støtte til den, for går den i gulvet går det til helvete for dvden. Tro meg, jeg har klart å ødelegge GTA III og MGS2 pga det der. :(
182664​
Greide å føkke san andreas 2 dager etter jeg fikk det, men fikk nytt i butiken :trollmann: hurra

Det kan jo være at linje er skitten. Snu PS2'en på hodet og pill av de firkantete små gummi merkene. Under dem er det skruer, som du selvfølgelig
skruer opp. under der er det en stor firkant(du ser den lett) med 4 bittesmå skruer, og kanskje en annen en.

Så er det bare å hente litt bomull og tørke forsiktig av linsa.

Opprinnelig skrevet av Marty@28.02.2005, 13.29
Det kan jo være at linje er skitten. Snu PS2'en på hodet og pill av de firkantete små gummi merkene. Under dem er det skruer, som du selvfølgelig  
skruer opp. under der er det en stor firkant(du ser den lett) med 4 bittesmå skruer, og kanskje en annen en.

Så er det bare å hente litt bomull og tørke forsiktig av linsa.
182840​
Eller bare rett og slett kjøpe en "CD-rom lens cleaner CD"

Koster omtrent 5-60,- på Claus Ohlson. Kjekk og ha, når gamle ting som leser CD'er begynner å bli litt slurvete.

nje. Bedre å åpne den. Enkelt og greit.

L

Lenne224

Gjest
hei hei jeg har og et sånn disc read error propblem. men det er på et helt nytt spill som ble kjøpt i dag. og ps2 er bare 4 år. kan det vere laseren???