Psychonauts!

Lodin

Der Waaaah
Da er endelig dagen her dere! Dagen alle dere Xbox og PS2 ungene (for dere med PC har nok allerede kopiert det (kjøp det for det da)) har gått å venta på i omtrent et halvt år nå. Denne fredagen (eller litt tidligere hvis dere var heldige og spurte pent) kan dere endelig slå de små grådige klørne deres rundt en kopi av årets beste platformer.

I Psychonauts spiller man unge Razputin, en gutt som har rømt fra sirkuset for å delta på sommerleir for unger med spesielle mentale evner. Der skal man lære kunster som å levitere, sette fyr på ting med viljen og å lese andres tanker, men noe går galt. Noen begynner å stjele de andre ungenes hjerner, kidnappe noen av lærerene og i kulissene lurer også en diger mutert lungefisk. Ikke uventet er det da opp til Raz å redde dagen. Til å hjelpe seg har han et etterhvert veldig kraftig arsenal av mentale evner og rådene fra en gammel mann som elsker bacon.
Under sin reise for å redde verden må man dra inn i andre folk sine hjerner og løse deres mentale floker. Siden disse ofte er totalt sinnsyke får man litt å stri med. I det ene øyeblikket er man en kjempe på størrelse med Godzilla og tramper ned hele byer og i det neste løper man omkring i en paranoid persons versjon av en amerikansk forstad fra 1950 tallet hvor spioner lurer bak hvert hjørne og gatene bokstavlig talt krøller seg rundt hverandre. Plutselig er man matador i en spansk by og kjemper mot en okse og alt er malt på svart silke med neonfarger. Så avsluttes det hele (altfor tidlig) med å turne omkring i et sirkus lagd av kjøtt og pølser.
Som platformer er det lite nytt Psychonauts bringer til bordet, vi har sett det meste i Mario og Sonic. Nei, det er den ville humoren og fantasien til Tim Schafer og de andre i Double Fine vi kommer for. De av dere som har kost dere med Lucasarts klassikere som Day of the Tentacle, Full Throttle og Monkey Island kommer til å elske dette. Vel er adventure sjangeren omtrent død, men sjelen dens gjennomlyser dette eventyret.
Dette er et spill det er viktig at folk plukker opp. Det har solgt helt ræva i statene så nå er det opp til Europa og vise at folk fortsatt vil har rare små spill med sær humor. Hvis ikke kommer de eneste produktene på markedet snart til å være Halo 5, Madden 2007, We Ridin' Spinnaz Racing og WW2FPS#32. :(

*kremt*
Hjemmesida til spillet.
Hjemmesida til Double Fine.
Gamerankings.

Fant foresten dette på Evil Avatar i dag:
Yes, we are working on a new game, duh. Of course! What do you think we're going to be doing? After we read and answer all our fan mail, we still have at least 45 minutes left each day that we have to kill somehow. So we decided to make a game. Can I tell you anything about it? No effing way. It's so secret, it hurts. But it's probably the raddest thing that I have ever seen. Seriously, it's so amazingly awesome that every time I look at it I get a little teary-eyed. I think I'm in love with it. I think I'm going to make out with it. I think I want to kill it a bear. I think I want to carve it's name into my chest with broken glass, I love it so much. [/b]
\m/

EDIT: flikka litt på posten.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Måha. Er det sant at PC-versjonen er dårligere? Har ikke de helt store planene om å kjøpe PS2 for øyeblikket, men vil ikke gå glipp av masse.

Lodin

Der Waaaah
Nei, PC versjonen er helt utmerket. Grunnen til at den ligger litt lavere en Box versjonen er fordi det ikke er idielt å spille det med mus og tastatur. Hvis man har en ok gamepad så er det ikke noe forskjell. Ikke for det, har hørt fra flere som ikke hadde noe problem å spille med mus.
Ikke uventet er grafikken også en god del hakk bedre.

PS2 versjonen er det derimot ikke så mye å si om. Teksturene ser litt slappe ut og frameraten sliter. :(

Det var jo en tid da jeg så mye frem til dette spillet, men ventetiden ble litt i lengste laget for meg. Nå kommer spillet bare for nærme X360-launchen til at jeg fatter interesse. Skaffer sikkert spillet når det kommer på billigsalg.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nå har jeg selv hatt dette spillet en god stund, og jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale det på det varmeste. Liker du litt offbeat humor, morsom-trippye miljøer og stilisert grafisk fremtreden er dette spillet for deg!

Dette skal selvsagt skaffes. Jeg elsker Tim Schafer og de spillene han har vært med i. Jeg elsker da også selvsagt humoren. Så det gjør absolutt ingenting om det er et standard platform-spill sånn ellers. Dessuten så er jeg egentlig ikke lei 3D-platformspill enda i hvert fall heller. Forresten så kommer jeg nok til å gå for Xbox-versjonen på grunn av bedre grafikk og framerate, slik som Lodin sa.

Lodin

Der Waaaah
Det var jo en tid da jeg så mye frem til dette spillet, men ventetiden ble litt i lengste laget for meg. Nå kommer spillet bare for nærme X360-launchen til at jeg fatter interesse. Skaffer sikkert spillet når det kommer på billigsalg.
[/b]
Kjøp en 360 og Psychonauts. Det blir sikkert seendes litt bedre ut og det er jo ingen spill til den maskina som er verdt noe ennå uansett. =D

På PC og Xbox er spillet utsatt enda en uke. Altså til 2.desember. Folk som skal ha det på PS2 må vente til neste år.

Jeg gleder meg mer til dette enn alt som foreløpig er annonsert for neste generasjon. Jeg er med andre ord lei av å vente, og gleder meg som bare faen til jeg får slått potene mine om coveret.

Tim Schafer jobber forøvrig med et nytt prosjekt nå. Jeg gjetter at online er en relativt viktig del av spillet, og jeg ville ikke blitt overasket om det skulle dukke opp på en av de bærbare konsollene. Online fordi de la ut en søknad etter en Online-programør på hjemmesiden, som nå er tatt bort. Bærbar fordi det er billigere og mindre risikofylt enn next gen - de har nok ikke råd til enda en flopp med fire år under utvikling.

Sjansene for et MMO poin't and click til DS er med andre ord større enn noensinne :p

Lodin

Der Waaaah
Point and click MMO? Sånn som i Uru: Ages Beyond Myst? :grine:

Og hvor har du hørt fra at Nauts er utsatt? Det er jo virkelig grusomme nyheter (og gjør denne tråden ganske teit).

På PC og Xbox er spillet utsatt enda en uke. Altså til 2.desember. Folk som skal ha det på PS2 må vente til neste år.

Jeg gleder meg mer til dette enn alt som foreløpig er annonsert for neste generasjon. Jeg er med andre ord lei av å vente, og gleder meg som bare faen til jeg får slått potene mine om coveret.

Tim Schafer jobber forøvrig med et nytt prosjekt nå. Jeg gjetter at online er en relativt viktig del av spillet, og jeg ville ikke blitt overasket om det skulle dukke opp på en av de bærbare konsollene. Online fordi de la ut en søknad etter en Online-programør på hjemmesiden, som nå er tatt bort. Bærbar fordi det er billigere og mindre risikofylt enn next gen - de har nok ikke råd til enda en flopp med fire år under utvikling.

Sjansene for et MMO poin't and click til DS er med andre ord større enn noensinne :p
[/b]

Jeg får ikke 360 før en 16 desember, og jeg klarer nok å runde det på 14 dager =) dette SKAL jeg ha meg på lanseringen!

Kjøp en 360 og Psychonauts. Det blir sikkert seendes litt bedre ut og det er jo ingen spill til den maskina som er verdt noe ennå uansett. =D
[/b]
Om det blir mulig kommer jeg vel til å gjøre det, ganske sikkert. Men Psyconauts var ikke på listen over de 200 spillene, og om X360 kommer til å kjøre spillet en gang i fremtiden er jo heller ikke sikkert...

Vil i likhet med Lodin absolutt anbefale dette spillet på det varmeste. Et av årets beste spill, og definitivt det beste plattformspillet. Noen av levelene i spillet er blant det mest kreative og orginale jeg har sett, så stort pluss der.

Gled dere.

Lodin

Der Waaaah
Men Psyconauts var ikke på listen over de 200 spillene, og om X360 kommer til å kjøre spillet en gang i fremtiden er jo heller ikke sikkert...
[/b]
De 144 spillene. Men jo, du har rett i at Nauts ikke står på den lista. Jævla Lillemyk som egentlig skulle gi ut dette og greier. :(

Point and click MMO? Sånn som i Uru: Ages Beyond Myst? :grine:
[/b]
Når du sier det sånn så går jeg tilbake til teorien min om at vi får servert noe alá Animal Crossing. Tim har pratet veldig entusiastisk om GC-versjonen, og har i flere intervjuer sagt at Animal Crossing DS er spillet han gleder seg mest til for tiden. Selvsagt vare halvgjennomtenkte spekulasjoner fra min side.
Og hvor har du hørt fra at Nauts er utsatt? Det er jo virkelig grusomme nyheter (og gjør denne tråden ganske teit).[/b]
Play.com (som var blant de første til å sette det opp på 25.november) har nå gjort om datoene på alle versjonene. Det samme har flere andre butikker, som blant annet cdon.com. Helt enig i at det er kjipe nyheter, men det er heldigvis ikke snakk om mer enn en uke når det gjelder Xbox og PC-versjonen, var kjipere da de utsatt det fra 14.oktober til 25.november to dager i forveien for å si det sånn.

Jeg elsker THQ for at de gir ut spillet i disse traktene, men jeg synes fortsatt det er tåpelig av dem å slippe det på lanseringsdagen til 360...

:blunk:

Faen, vet ikke jeg... har sett reklamer for det op blant annet eurogamer, så det kan da umulig være lenge til det kommer? PLay har det fortsatt listet opp til 2.desember. Blir rimelig forbanna om det viser seg å være utsatt så lenge... igjen :ehm...:

Og om det skulle være sant... vel, da kommer det ut på samme dag som Shadow of the Colossus og relanseringen av ICO i tilleg til at det er dagen før bursdagen min. Ikke noen fest hjemme hos meg med andre ord.

Det skal vel komme før jul iallefall. Alltid irriterende med spill nær oppunder en konsollrelease. Spesiellt når man har samtlige konsoller som er på markedet nå. Men kanskje bare meg, syns ikke det kommer noen virkelig killer-apps til jul i år.

Nauts blir jo utvilsomt helt rått, men det kan ikke kalles for en killer-app. Virker litt som om spillbransjen tar ferien tidlig i år.