Psychonauts!

#22
Hvordan er ps2 versjonen av spillet? Har tenkt på å skaffe det lenge, men er litt usikker siden jeg ikke liker å spille dårlige versjoner av gode spill (har hverken spill-pc eller xbox).
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Med tanke på at det er THQ som står for spillet i Europa har det lite å si hva som skjer med Majesco. Og et av de spillene som ble kanselert var forøvrig Taxi Driver så jeg er glad til. :svette:

Når det gjelder PS2 versjonen så er den... en god del verre enn PC og box versjonene. Teksturene er grumsete og frameraten lider på visse plasser. Det er fullt spillbart, men man merker at PS2en sliter.
Skal se om jeg finner noen grafiske sammenligninger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Spør du meg så kan heller ikke XBox-versjonen måle seg med PC-utgaven. Merkbart lavere teksturoppløsning og mindre skarphet.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Er vel egentlig bare å ta en titt på disse bildene for å finne svaret på det.
Når man kyler ned oppløsninga for å få det på en tv så lider grafikken merkbart.

PS2

Xbox

PC
 
#27
Jeg kommer i hvert fall til å gå for Xbox-versjonen. Grunnen:
Opprinnelig skrevet av Gamespot+-->QUOTE(Gamespot)
The one issue with the audio is that it does have its technical problems from time to time--mainly on the PC version. On our main test PC, we found that certain lines of dialogue, as well as some specific sound effects, just came across as much too quiet, like they were on a different audio channel that couldn't be turned up or something. We tried the game on another PC and found a different issue. The dialogue would actually slow to a crawl in some situations, making the characters sound like the spawn of Satan or something like that. The problem itself was infrequent enough (at least on our main test system) to where it didn't intrude on the overall play experience, but it certainly was annoying. The Xbox version had almost no technical problems at all, save for a couple of bouts with slightly off-kilter pauses where the soundtrack loops, as well as some occasionally overlapping dialogue. Otherwise, the audio is pretty much perfect.[/b]
Og: <!--QuoteBegin-Gamespot

The controls are tight, the camera is rarely ever a problem, and it's generally pretty easy to get Raz around without screwing up, at least on the Xbox. The PC version controls well enough too, provided of course you have a good USB controller, as the keyboard and mouse controls just don't feel right for this type of game (and even with a USB controller, camera control can be a bit of a pain).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Det får Gamespot stå for selv. Jeg hadde ingen problemer med verken lyd, grafikk eller kontroller. Jeg spilte på PC med gamepad, dog.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Finnes jo en liten demo da. Er bare å teste den for å se hvordan maskina reagerer.
Forøvrig hadde heller ikke jeg noen store problemer med å kjøre det.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Sånn, nå er spillet ute så dere horeungene får se å pelle dere i nærmeste sjappe og snappe opp en kopi.
Nicholas har allerede kjøpt det og dere vil vel være like tøffe og kule som ham? Da finnes det bare en ting dere kan gjøre. Nauts, og det sporenstreks!

Hvis dere er ekstra PR-kåte kan dere forøvrig ta et bilde av dere selv, spillet og noe typisk norsk. Så sender dere det inn til Double Fine bloggen og hvis dere er første nordmann så kommer Tim til å legge ut bildet. :p
 
#31
Kjøpte det i går og har spilt i rundt seks timer. Elsker det! Jeg ELSKER det!

Og ja, det første jeg gjorde var å sende inn et bilde til Doublefine Action NEWS (som Tim selv har presisert er det en nyhetsside, ikke en blogg) |=)
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Jo, men jeg velger å kalle det en blogg fordi jeg vet det irriterer Tim sånn. :p

Her er en photoshop inspirert av mitt konstante horeri av dette spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Hæhæhæ. :D
Legendarisk.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#34
Er gode åtte timer inn i det nå, og anbefaler det wholeheartedly til alle som liker å kalle seg gamere. Noe av den særeste og sykeste leveldesignen på lenge. Elsk.
 
#35
Runda det på søndag, begynte med en gang på nytt. Denne gangen skal det være 100% og skal se alt som er å se. Det tar tid, og selv om jeg viste jeg var rimelig raskt gjennom første gangen ante jeg ikke hvor mange cut-scenes og easter-eggs jeg hadde gått glipp av. Herlig gjennspillingsverdi, altså :D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#36
Fire timer og et kvarter inni spillet. Jeg har samlet dritt som en Rare-programmør på speed, og er rank 28 før andre tur inn i Raz' hode. Jeg skal ta knekken på en personlig demon som spytter dykkerutstyr ...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#37
Klarte spillet igår, endte opp på 16 og en halv time og rank 89.

Dessverre klarer ikke Double Fine å holde samme høye nivå gjennom hele spillet ... Enda bra at manuset er morsomt, for gameplayet er ikke det. Hopping er en slitsom opplevelse i Psychonauts, da kontrollene er upresise (jeg er nervøs omtrent hver gang jeg hopper) og kameraet ofte ekstremt plagsomt.

Spillet har noen knallbrett som Waterloo World og Lungfishopolis (Gojiraaaaaa!!!!), mens noen er bare ekstremt slitsomme. Hvem enn som designet Asylum Upper Floors fortjener fik og deng. Og når man har gått gjennom det marerittet av rotter som plutselig spawner ved siden av deg og gjør 3 i skade når de eksploderer og confuser deg og elendige kameravinkler og marerittaktige hopp er det tid for Meat Circus, hvor spillet oppnår en ny grad av frustrasjon ved å introdusere et eskorteoppdrag, og etter det, en grindedel som er 100 ganger verre enn i Ratchet & Clank pga kontrollene, og en lang akrobatikkdel jeg sikkert døde over 10 ganger på fordi man må balansere på diverse små brennende avsatser mens vannet stiger og en fyr kaster eksploderende ting mens han taunter deg. Aaarrrggghhh.

Bosskamper i spillet er nesten alltid kule (notable exception: Den Mother, hvor kameraet og kontrollene reverseres hver gang hun hopper og får deg til å gå rett inn i en eksploderende kasse uten at du mener det), mens vanlig slåssing mest er mashing av X-knappen. Pyrokinesis dreper sjelden fiender og tar altfor lang tid å få igang, mens telekinese ofte er ubrukelig da Raz har for vane å targete alt annet enn målet eller ikke i det hele tatt (og hver gang dette skjer får du «I can't seem to get a good grip.»).

Hvor morsomt manus er kommer veldig an på hvem du snakker med. Flesteparten av barna er vandrende stereotyper (character designet er også kjempestygt), og mange vitser fungerer rett og slett ikke. Et godt eksempel er The Stage, hvor en running gag er at skuespillerne er dårlige og snakker stakkato. Dessverre er du jo nødt til å høre på dem hvis du vil få med deg historia. Og så har man Sheegor (Igor, bare at det er ei dame. Ha. Ha.), som skriker når hun snakker så man helst vil skru av lyden på TV-en.

Såh. Innimellom god level design, noen artige bosskamper, morsomt manus innimellom, men mye frustrasjon også. Vurdér å spille gjennom det hvis du er Tim Schaffer-fan.

7/10

(trekk fra ett eller to poeng hvis du hater samlespill ala Rare)


edit: I tillegg er Xbox-stikka (type S) langt fra optimal for å spille dette. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg trykket hvit når jeg skulle trykt svart (etterhvert begynte jeg å se ned på stikka for å passe på at jeg trykket rett), og R-knappen er altfor ømfintlig. Ikke putt en power som krever ammo der, for å si det slik. Den litt penere grafikken er sikkert en grei trade-off for å få Psi-kreftene på L- og R-knappene.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Og hvis vi er veldig stille og rolige når vi nå sniker oss opp, kan vi se den i dens naturlig omivelser. Som vi alle vet er Surpompus Pompøs, bedre kjent som Olen et av de få vesenene i naturen som ikke har sjel. Et eksempel på dette er hvis vi lar den teste fjorårets beste platformer.
Som vi ser bare fnyser den hånlig og vagger tilbake til de kjedelig art house filmene sine. Dette er virkjelig et ynkelig beist.

:p
 
#39
Du mener vel: Endelig en mening fra en person som ikke har skrevet flere fanbrev der han lurer på om Tim kan suge han, om Tim kan ta han bakfra, om Tim liker lange turer i skog og mark osv, og nå forsøker å innordne seg etter "legendens" ballekrav.

:D