Pure

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Black Rock Studio
Utgiver: Disney Interactive Studios
Sjanger: Off-road racing
Spillere: 1 - 16
Utgivelse: 26/9-08
Plattform: PS3, X360, PC

Pure er resultatet man får hvis man blander sammen ATV-er og SSX. Her vil du få oppleve høytflyvende hopp der du kan se utover horisonten mens du utfører hva du måtte ønske av triks... hvis du tar deg den friheten da. Triksene utføres ved at du trykker inn en av tre knapper og holder en retning på den venstre stikka (tror jeg det var) mens du er i lufta. Du begynner med kun å kunne trykke inn en knapp og etter som du lander triks vil du også få boost og åpne opp vanskeligere triks som befinner seg på de andre knappene. Alt dette hørtes kanskje slitsomt ut, men det er overraskende lett å sette seg inn i både kontrollen og spillet.

Spillet vil inneholde moduser som vanlig Race, Sprint som er en time-trial lignende greie og Freestyle der du skal få mest poeng ved å gjøre triks. Ellers vil man få gleden av å kjøre på 12 steder som alle skal være delt opp i flere baner, noe som tilbyr over "50 unique events" hva nå det skal bety. Ellers skal man også ha muligheten til å modifisere alle 22 ATV-ene og kunne spille med 16 spillere online.

For de som ikke vet det finnes det en demo både på Live og PSN, så for de som måtte ønske det er det bare å laste ned. Det skal også nevnes at Pure klarte å høste blant annet disse prisene på E3: "Best Racing Game of E3" fra Game Critics Awards, "Editors’ Choice Award" fra Official Xbox Magazine, "Best Driving Game" fra GameTrailers.com og "Best Racing Game on Xbox 360" fra IGN.




Hjemmeside
 
#2
Har hatt et øye på dette helt siden Edge ga det masse ros i den første previewen sin og ble enda mer interessert etter å ha spilt demoen. Veldig god kontroll, høy fart og super grafikk var rett og slett nok. Vi får se om man ikke plukker opp dette etter kvart, ja!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Det ser bra ut men de overdriver med ekstreme lens correction-bruk. (den diffuse ramma rundt bildet)
 
#4
Videogamesplus har akkurat bekreftet at det er regionfritt, så om du vil spare noen kroner og få det på release (om du bestiller .. nå!) så er jo det alltids et valg.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Demoen var ganske artig, men jeg gidder nok ikke plukke det opp for det. Quadracing er lissom ikke så fengende i mine øyne, men det ga i det minste god fartsfølelse. Vil si det ligger et sted mellom Motorstorm og Excite Truck på treet. Nærmere ET forsåvidt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Et sted mellom et gørrkjedelig, treigt og helbrunt spill, og et dritfestlig actionladet fartsfylt spill med knallkontroll? Virkelig? :p
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#8
Black Rock Studio, formerly known as Climax Racing, was established in Brighton in early 2000 and is one of the industry's premier racing studios. Now part of Disney Interactive Studios, an affiliate of the Walt Disney Company, Black Rock Studio produces original racing genre games.
:)
 
#9
Synes faktisk demoen var veldig bra. Jeg var ikke noe stor fan av Motorstorm, dette virker langt mer gjennomført men likhetene er selvfølgelig til stede. Som Lodin sier ligger det ganske nært Excite Truck, bare litt tregere og mer "realistisk" om man kan kalle det det. Det er dog ingen mangel på fartsfølelse av den grunn.

Triksesystemet er kanskje ikke veldig dypt (i demoen ihvertfall), men det er enkelt å bruke og føles naturlig.

Banen på demoen har flere alternative ruter, men såvidt jeg kunne se har ikke disse no stor taktisk forskjell som i Motorstorm der ulike kjøretøy fungerer best på forskjellige ruter.

Grafikken er VELDIG god, den er ikke direkte realistisk og prøver heller ikke være det. Spillet har også noe av den beste gresseffekten jeg har sett i et spill.
 

oma

Village Drunk
#10
Motorstorm var da ikke så forferdelig som folk skal ha det til? Litt mangel på moduser og baner, men ett helt ok racingspill?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#12
Hadde et MX-spill på PS2 jeg spilte et par uker, muligens et på PSOne også. Dette gav jeg skikkelig godfølelse tilbake, kanskje jeg kjøper det en gang. Men ikke på releasen... Faen, har brukt så inn i helvetes mye spas de siste ukene. Er virkelig nødt til å kutte ned.
 
#13
Demoen var langt ifra verst. Behagelig grafikk, responsiv arcade styring med en anelse inspirasjon fra SSX. Kan nok være morsomt å spille online i ny og ne kan jeg tenke meg.