Quake 4

#1
Stor spille Quake 4 er på vei.

I en ellers så økonomipreget budsjettseanse for Activisions toppsjef Donald Doornink i går kveld, kunne han i samme slengen opplyse de frammøtte spillanalytikerne om en rekke lanseringsdatoer for firmaets kommende spill, melder Gamespot

Spille kommer til høsten.

Det som nok vakte mest interesse for PC-fans, var at storspillet «Quake 4» ventes utgitt til høsten - ganske nøyaktig ett år etter «Half-Life 2» slo ned som en bombe i markedet.


Andre spill som kommer.

Av andre spill som har fått bekreftet utgivelse til høsten, kan nevnes «True Crime 2», «Tony Hawk´s Underground 3», «X-Men Legends II», «Call of Duty 2» og et nytt «Shrek»-spill.


Peter Molyneux.

Det lenge etterlengtede Peter Molyneux-spillet «The Movies» er også planlagt for utgivelse i år, bare litt nærmere juletider, kunne Doornink opplyse om.


NeverSoft.

Tilslutt ble det også kastet litt (men ikke mye) lys på det hittil ukjente spillet fra «Tony Hawk»-utvikler Neversoft. Spillet skal komme til jul det også, og ettersom Neversoft har søkt etter programmerere til nestegenerasjons konsoller, kan det tyde på at spillet i hvert fall blir utgitt til Xbox-etterfølgeren.


Quake 4 kommer kun på Pc.

Dagbladet Spilleblogg
 
#3
Quake 4 blir jo fett, selvom jeg aldri har prøvd Quake spillene noe særlig. Så skal det nok skaffes, gleder meg forsovet til The Movies også.
 
#4
Er ikke helt i ekstase over Quake 4. Er tross alt ikke Id Software som står for utviklingen. Raven Software sitter på den oppgaven. Og de har ikke levert varene i den grad før. Soldier Of Fortune spilla, Jedi Academy osv.

Stygt redd for at det blir et lite grafikkronk og ingenting annet.
 
#5
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@08.05.2005, 11.02
Er ikke helt i ekstase over Quake 4. Er tross alt ikke Id Software som står for utviklingen. Raven Software sitter på den oppgaven. Og de har ikke levert varene i den grad før. Soldier Of Fortune spilla, Jedi Academy osv.

Stygt redd for at det blir et lite grafikkronk og ingenting annet.
217151​
Soldier Of Fortune spilla er jo konge da!
 
#6
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@08.05.2005, 11.02
Er ikke helt i ekstase over Quake 4. Er tross alt ikke Id Software som står for utviklingen. Raven Software sitter på den oppgaven. Og de har ikke levert varene i den grad før. Soldier Of Fortune spilla, Jedi Academy osv.

Stygt redd for at det blir et lite grafikkronk og ingenting annet.
217151​
Single Playeren i Jedi Academy var rimelig svak, men Multiplayeren derimot ...
 
#7
DarkStorm: Agreed.

Quake III sugde balle på PS2, men regner med at dette blir en god del bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Du må sammenligne med Quake 2, må vite. Q3 hadde fint lite med noe å gjøre, setting-wise.
 
#9
Single Playeren i Jedi Academy var rimelig svak, men Multiplayeren derimot ...
Soldier Of Fortune spilla er jo konge da!
Ingen av disse kan konkurrere med Quake serien på multiplayer slik jeg ser det. Er nok mange som er enige her. Soldier of Fortune spillene er B spill. Jedi Academy var forsåvidt undeholdende nok. Men ligger bare ikke helt opp mot Quake uansett. Sier ikke at det var et fullt så dårlig spill som Soldier Of Fortune, for all del :ler:
 
#10
Nå har jeg egentlig aldri spilt Quake noe særlig, unntatt en demo en gang, men hva er det som er så spesielt med det? Er det ikke bare et Unreal Tournament lignende spill? Der målet er så simpelt som å drepe hverandre?
 
#12
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@11.05.2005, 11.00
Nå har jeg egentlig aldri spilt Quake noe særlig, unntatt en demo en gang, men hva er det som er så spesielt med det? Er det ikke bare et Unreal Tournament lignende spill? Der målet er så simpelt som å drepe hverandre?
218481​

Quake 3 Arena, går ut på multiplayer.
Men ikke Quake 1 & 2. Da går det mer på historien.

Så kommer Quake 4 til høsten, og historien begynner 2 timer etter Quake 2.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Toz@11.05.2005, 11.03
Jeg synes gameplayet i Quake er litt raskere en unreal tournament. men nå har jeg ikke spillt UT så mye. :ehm...:
218482​
Quake III hadde iallfall et raskere gameplay enn UT2004, men UT-spillene har mye i gameplay quake ikke har, som for eksempel dodging. Raskeste fremgangsmåten på Quake 3 er vel bunnyjumping? Vet ikke så godt, har aldri satt meg så godt inn i Quake-spillene.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Med tanke på at det eneste spillet man kan lage med Doom 3 enginen er Doom 3 (se også Prey) har jeg ikke all verdens forventninger. Blir sikkert kult, men ikke mye å hoppe i taket for.
 
#19
Quake 4 er nå ferdig

Opprinnelig skrevet av Gamer.no
Hvis du er en av de mange som gleder deg til å se hva Raven Software har fått til med Quake 4, vil du utvilsomt sette pris på nyheten om at spillet nå er ferdigutviklet. I pressemeldingen sin forteller Activision at lanseringen er satt til 18. oktober i USA, men når spillet kommer til oss i Europa er foreløpig ikke offentliggjort. Vi tipper imidlertid 21. oktober eller 28. oktober, ettersom Activision slipper spill på fredager i Europa, og samtidig ønsker å unngå for stor spennvidde mellom regionene på denne tittelen.