Røverkjøp

Terje

mostly harmless
Regna med tilt-kontrollen sugde ja. Har tilt-kontroll noensinne funka? Skjønner ikke hvorfor de fortsatt prøver å implementere sånt.

Forøvrig synes jeg som sagt kontrollen funker greit nok til å være en port. Vi er blitt bedre vant med åra, men dette er faktisk ikke stort annerledes enn tastaturstyringa til originalen reint bortsett fra at man bomma ikke på tastene. Og bilen oppførte seg som en handlevogn den gangen også. Fysikken satt heller bedre i Carmageddon 2.
 
Prøvde begge varianter og det var som sagt ikke spillbart. Endte bare opp med å gnurre mot lyktestolper. Remaken blir sikkert fet.
 
Carmageddon fungerte ganske utmerket synes jeg, på min Note 2. Kontrollen på disse spillene var vanskelig, Carmageddon 2 er også rimelig utfordrende å mestre. Spilla var ikke akkurat mest kjent for god kjørefølelse, og det hele føles veldig stivt og mekanisk ut, uten at det drepte for mye av moroa. Ganske fornøyd egentlig, men porten. Grafisk ser det renere ut enn PC (GOG) utgaven også, og det hjelper med mindre skjerm.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Enig med at den touch-styringa er helt kreft, selv på relativt stor skjerm (S3). Spillet ellers fungerer og ser rimelig bra ut, men den ræva kjøreopplevelsen gjør nok til at dette forsvinner fra mobilen ganske fort.
 
Må også si jeg ikke helt liker styringa. Føler ikke det er Carmageddon sin skyld, da. Jeg synes alle spill med styrespake eller noe lignende suger sebratarm på touchtelefon. Når du først føler du begynner å bli komfortabel med skvipet, skjer det uansett feil her og der. Jeg satte på analog på Carma, og syntes dette var bedre enn både digital og tilt, men dro ofte frem kartet ved et uhell.
Min konklusjon: Kudos for tipset, men fakk styringa.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Som en som har spilt igjennom det for 15,- så vil jeg påstå at du har ingen grunn til å betale 150,- for det framfor å kjøpe et anna spill ellerno. Opp til enhver, såklart.
 
D

Doctor Downs

Gjest
3 blu-ray for 99,- og gratis frakt over 100,- på CDON, så jeg kjøpte seks Woody Allen-filmer (så jeg kanskje kan delta litt mer aktivt i diskusjonen på forumet), Cracks, Katyn og Baaria til 297,-.

Hvis noen ikke har sett Take Shelter, Hunger og Libanon så bør det forøvrig slås til på for 99 spenn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ignorerte glatt den anbefalingen der og hoppa på Attack the Block, Exit Through the Gift Shop, Groundhog Day, Hanna og JCVD for 250 flis. Takker!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du er som meg og tenkte en gang i forrige uke, da Metro: Last Light kom ut, at det virka interessant men kanskje ikke til fullpris, da kan du jo for eksempel besøke denne sida og kjøpe deg Steam-utgaven for 160 kroner. Det gjorde jeg, iallfall.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Alan Wake's American Nightmare koster nå 320 poeng på live arcade. Ikke spilt det, men til den prisen kan det vel ikke være så gærnt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Elleeeer akkurat hva i granskauen du er villig til å betale på ukas ydmyke salg. Du får med Alan Våken: Twin Peaks Edition også.